Mina hanar är ljusare än honorna.
startade upp ett multis-kar idag :)
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Honan attackerar sina ungar
Mitt multispar har ett 50-tal snäckskal i sitt 45-litersakvarie där de går ensamma, de verkar ha lekt i allihop - för jag har nu massor av yngel i alla storlekar som är utspridda överallt. På sista tiden har honan börjat simma med huvudet ned mot skalen och jaga ynglen när de kommer ut. Hanen bryr sig inte om dem. Jag kan inte avgöra om det bara är de äldsta ynglen hon jagar eller om det är allihop. De största ynglen är nu ca 15 mm och de minsta ser nyfödda ut. Gör era honor så också?Kommentar
-
Mina jagar ynglen ibland, men det ser inte ut som om de biter dem eller vill äta upp dem. Undrar om det är något skyddsbeteende som skall lära dom att hålla sig i skalen när de är så små? I varje fall slutar honorna med det när ynglen blir större.Earth first! We´ll screw up the other planets later!
Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597Kommentar
-
Tack Jens
Jo det stämmer nog att hon försöker hålla dem i skalen, det ser inte ut som att hon verkligen försöker äta upp dem - hade hon velat det hade hon ju kunnat följa efter dem in i skalen. Hon har iaf fullt upp med att hålla ordning på dem.Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Halloj Mona! Det ser verkligen helskönt ut i ditt kar - fin inredning och ett härligt svirr med yngel!Kommentar
-
Här är en film till där ynglen syns lite tydligare.
Kommentar
Kommentar