startade upp ett multis-kar idag :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    räkmix är annars en klassiker som funkar Mona
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • Mona
      • October 2002
      • 840

      Ursprungligen postat av fredd
      räkmix är annars en klassiker som funkar Mona
      Bra, det har jag ju tom hemma
      Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

      Kommentar

      • neon_kimpan
        • August 2005
        • 1733

        Ursprungligen postat av Jens A.
        Haha, det var du som startade tråden, ja. Trodde du den skulle bli så här lång?

        hehe, nee det hade jag aldrig trott (stavning?) men det är ju bra att ha såhär mkt info i en o samma tråd =) hoppas den inte dör än på länge .....för det är riktigt kul att se hur det går för alla med sina multiskar
        MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

        Kommentar

        • Thezzizen
          • May 2004
          • 46

          Idag har mina allra första multisar flyttat in. 3 hanar och 5 honor, jg tycker det har flutit på bra ,men nu verkar det vara en liten tjej som inte kommer få vara med i gänget här.. oroar mig lite för platsbrist.. :-(. Jullehannen vaktar sina grottor för glatta livet dock *hehe*..

          Hur beter de sig om allt är frid och fröjd?

          Kommentar

          • fredd
            • February 2007
            • 3360

            det är nog när multisarna gräver runt sina snäckskal, och jagar bort nyfikna jullar som kmr för nära hehe
            www.frfoto.tk

            Kommentar

            • axeisi
              • September 2007
              • 804

              Vet ni om multisar leker även om de inte kan gräva?
              tänkte om man har MASSA snäckor bara? eller i mitt fall grova stenar under?
              eller bör man ha ett tunt lager på stenarna så de kan gräva lite?



              Axel

              Kommentar

              • axeisi
                • September 2007
                • 804

                aja ska flytta dom till eget akvarium snart. då ska de få mycket sand så de kan gräva som bara den

                Vet ni om multisar vill ha strömt vatten?
                Och jusste. min ena hona hittade jag utanför karet förut. så nu är det bara fyra kvar.
                måste jag köpa ny för det är nämligen 8 mil ena vägen om jag ska det.

                Och 2+2 funkar vell?

                Kommentar

                • fredd
                  • February 2007
                  • 3360

                  jag har haft både strömt och inte så jätte strömt, och dom trivdes bra i båda fallen. Men sen vad som e rekommenderat vet jag inte.
                  Du kan fylla hela akvariet med snäckor, har sett flera akvarier som i stort sett bara är snäckskal och där har multisarna trivts bra.
                  Om du kikar på bilder/filmer från tanganyika sjön så kan man se att det är otroligt myckte snäckskal på vissa ställen, man ser knappt sanden.
                  www.frfoto.tk

                  Kommentar

                  • axeisi
                    • September 2007
                    • 804

                    okeej..!


                    Har börjat oroa mig för mina multisar nu! de matvägrar, vad ska jag göra? de gick först i ett kar tillsammans med malawi men har nu flyttats till ett eget 50L. de är 4st (2+2) ena honan hoppade ur =\... jag fick dem för 4 dagarsedan och de har knappt ätigt något! de har inte ätigrt något på två senaste dagarna!!!!!! vad ska jag göra? :S

                    Kommentar

                    • fredd
                      • February 2007
                      • 3360

                      käkade dom i förra akvariet?
                      dom kanske är stressade för att dom flyttat runt så mycket?
                      Fråga vad dom fick i butiken.

                      Annars får du väl testa räkmix, artemia fryst/levande, olika flingfoder
                      www.frfoto.tk

                      Kommentar

                      • axeisi
                        • September 2007
                        • 804

                        jo ska testa fryst i morgon! hoppas äppelsnäckan hinner käka upp all mat som fallet till botten. vill ju inte ha nitrit attack!

                        Kommentar

                        • fredd
                          • February 2007
                          • 3360

                          byt vatten om du matar mycket
                          www.frfoto.tk

                          Kommentar

                          • mazzkot
                            • June 2007
                            • 400

                            Så nu tänkte jag updatera den här tråden lite. J ag har nämligen fått multis och julle sjukan jag bara går å längtar efter att få köpa dem så ja har redan börjat mublera om i mitt 75l akvarium med alla mina guppys i (fast dom ska i farsans kar när multisarna och jullarna kommer i jag hade tänkt mig 1+3 multisar och ett julle par.Jag har i ena hörnet av akvariumet byggt ett stort stenrös(för att vara i ett 75l akvarium) en rot längst bak också ska jag hälla i sand på mitt grus som jag har i akvariumet nu och blanda lite fast nästan all sand är i backre delen av akvariumet och i stenröset så jag undrar om någon har nått och säga om det , typ : du ska inte ha rötter med multisar eller et går inte å blanda multisar och jullar i sammma akvarium. Fast den frågann har jag ställt i ett annat forum och där sa dom att det är värt och testa och att det nog går.
                            Pjuu då har jag skrivit klart hoppas det är någon som vll ge mig lite tips
                            PS.Om någon berättar hur jag bifogar bilder skulle jag kunna göra det

                            Kommentar

                            • fredd
                              • February 2007
                              • 3360

                              om du ska ha jullar och multisar i ett 70liters akvarium tycker jag du ska prova ha J.Transcriptus, det är väl en av dom mindre jullarna om jag inte har fel.

                              Eftersom du inte är guldmedlem kan du inte lägga bilderna i inläggen, men du kan ladda upp dom på typ tinypic.com och sen skriva länkarna till bilderna här
                              www.frfoto.tk

                              Kommentar

                              • mazzkot
                                • June 2007
                                • 400

                                ok tack så mkt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...