Golfbollar!!! HJÄLP MIG!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anna7607
    • November 2005
    • 1440

    #31
    ja du, de förvånar mig en del med... de finns fiskar jag ALDRIG skulle köpa då jag tycker dom är fruktansvärt fula =), men de håller jag givetvis för mig själv. Skulle framför allt aldrig klanka ner på någon som har dom....brist på respekt...

    Fast å andra sidan e de ju tur för oss som gillar dom, annars skulle vi ju bli utan =) så jag lovar att min son är glad. Å jag är uppvuxen m dessa individer, kanske därför jag gillar dom och alla bebisar dom fick =)...
    lev livet medans de är värt att levas

    Kommentar

    • anna7607
      • November 2005
      • 1440

      #32
      HA HA...

      Hur stort behöver dom ha? Hur stora blir dom, fick svar att 170l är för litet...

      Men de är akönt att man kan fråge en liten fråga å få en hel massa inlägg =)
      såg en som inte fått svar på 2 år så jag hade nog lite tur ändå =)
      lev livet medans de är värt att levas

      Kommentar

      • gladys
        • March 2005
        • 1962

        #33
        Ursprungligen postat av C.Ciklid
        Black Telescope var snygg. (Färgen iaf.)
        Quidquid latine dictum sit, altum viditur

        Kommentar

        • anna7607
          • November 2005
          • 1440

          #34
          ja du... den färgen va snygg!!!!
          lev livet medans de är värt att levas

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #35
            Ursprungligen postat av C.Ciklid
            Kjell, jag har sållat så mycket i akvariumen för att få bort det "hembrända" och endast har det nartuliga kvar. Några chokladskalarer finns inte kvar, guldfiskarna min man köpte åt mig, skänkte jag bort osv. Min man är så förtjust i dessa hajmalar, men jag har sagt rakt ut att det aldrig kommer komma in nån av dessa malar eftersom de blir för stora. Rent djurplågeri enligt min mening, som du ant. tycker med. Min man har lyckats släpa in en gibbi till malkaret som jag anser inte är lämplig att ha där eftersom den är för stor, men eftersom ett 1000l kar är på g, har den fått vara kvar... mot min vilja..//Camilla
            Hej Camilla!
            Jag blir så glad när jag läser det du skriver. Att du tänker på här med fiskarnas storlek och utrymmet de får. Tyvärr är det alldeles för många som inte verkar ha en tanke på att fiskarna behöver ett visst utrymme för att trivas. Själv tycker jag att vissa arter är rent olämpliga som akvariefiskar (antingen pga att det är för stora eller för känsliga) och att det faktiskt inte borde vara tillåtet att sälja dessa.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • C.Ciklid
              • February 2005
              • 12055

              #36
              Tack Batski! Här i hemmet är det jag som bromsar och min man som speedar... Gissa om vi har vart osams vid resonemanget om fiskhållning! Min man menar att det är ju bara "fisk", medans jag menar att de är individer som oss.. Jag vill inte sitta på en liten toalett eftersom jag har claustrofobi!! Tänk på fisken!!

              //Camilla
              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

              Kommentar

              • anna7607
                • November 2005
                • 1440

                #37
                min sambo han vill ha många fiskar så nu ska han bygga ett jättehörnakvarium, undra vem som blir gladast, han eller firrarna =)
                lev livet medans de är värt att levas

                Kommentar

                • C.Ciklid
                  • February 2005
                  • 12055

                  #38
                  Ha ha!! Det är snart överfyllt om du låter honom få fria händer!! Min man har fått sållat måååånga malar ur det stora karet efter lite mutor... så nu är det relativt "normalt" i det karet... Men vi är båda envisa som åsnor... så det är väll därför det hålls någorlunda stabilt i nuläget..

                  //Camilla
                  De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                  Kommentar

                  • anna7607
                    • November 2005
                    • 1440

                    #39
                    ja, risken är stor att de spårar ur om han får fria händer, jag vet ju redan hur stort karet kommer till att bli, han som inte ens ville ha någe från början =), så de kan gå. de lär bli runt 2m på sidorna sen ut ca 90cm innan de blir en lätt välvd ruta innåt istället för utåt som de brukar vara, så jag får väll "leka" med mitt panorama ifred sen =) Synd att han är så j-kla händig, annars hade ha gett upp, slutar väll med innomhus pol m firrar =)
                    lev livet medans de är värt att levas

                    Kommentar

                    • C.Ciklid
                      • February 2005
                      • 12055

                      #40
                      Jo, min karl är extrem i glasfibergjutning, så det kommer väll bli ett hemmagjort träakvarium innom snar framtid... 1000L är det bräknat på...
                      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                      Kommentar

                      • anna7607
                        • November 2005
                        • 1440

                        #41
                        de lär väll bli någe sånt här med, han kan liksom inte göra lite, de blir alltid jätte grejjer av allt... Barnen blir ju glada iaf, de lär ju bli jag som får sköta de... =( mindre kul... han jobbar borta så de lär ju bli så. Ska iaf bli kul å se om de håller, annars får grannen de blött i sängen =)
                        lev livet medans de är värt att levas

                        Kommentar

                        • C.Ciklid
                          • February 2005
                          • 12055

                          #42
                          Ha ha!! Gevalia fast med vatten som besök.. Tror de flesta karlar har det där storhetsvansinet...
                          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                          Kommentar

                          • anna7607
                            • November 2005
                            • 1440

                            #43
                            ja, de är väll någe inbyggt i dom som gör att dom är såna

                            Fat dom är ju till nytta emellanåt som tur är...
                            lev livet medans de är värt att levas

                            Kommentar

                            • C.Ciklid
                              • February 2005
                              • 12055

                              #44
                              Jo, det är ju sant!! He he...
                              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                              Kommentar

                              • batski
                                • October 2004
                                • 8891

                                #45
                                Ursprungligen postat av C.Ciklid
                                Min man menar att det är ju bara "fisk", medans jag menar att de är individer som oss.. Jag vill inte sitta på en liten toalett eftersom jag har claustrofobi!! Tänk på fisken!!
                                Precis! I dag finns det studier som visar att fiskar faktiskt är mycket smartare och medvetna än man tidigare trott. Så de är inte "bara" fiskar. De är ryggradsdjur med en hjärna och ett centralt nervsystem precis som vi.
                                "The animals of the world exist for their own reasons.
                                They were not made for humans
                                any more than black people were made for whites
                                or women for men." - Alice Walker

                                Kommentar

                                Arbetssätt...