Svarta Endlers Guppyhonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #46
    Ursprungligen postat av MaxB
    Njaaaooo...eeejj... Nu är det lite såhäringa... Fastän jag har absolut noll koll på matfisk... (jädrar - vad sa ja nu... banned from zoopet) - skojar bara lite - Nej, dessa underbara levandefödare - så är det faktiskt så att jag har lite dubier om dessa svarta töser verkligen är Platys.
    För det första är det ganska länge sedan (ett bra tag innan jul) som Ansjo var här med senaste Endlers-leveransen. Jag såg inga svarta yngel då, utan dessa har kommit ganska nyligen. Så här är det också; alla de fiskar som Ansjo hade med sig var ganska "stora" - dessa, som är svarta, är födda i detta karet - och det gott folk, det kan jag garantera - här finns inga Platys sedan innan...

    Såååå, ni ser zoopetare - det kvarstår ett mysterium...hmmm...

    Imorgon lördag skall jag ha upp ett par av dessa och ta ett jävla fiskfkjällsfoto - sen skall vi se vad ni säger...

    Och faktum är; jag är helt neutral, jag börjar bli sugen på Platys nu... Det får alltså gärna vara sådana!
    Nu börjar du allt bli trött verkar det som: PLATY???? Molly pratar vi ju om.....
    Det var inte så att det smet med några minismå yngel med sista leveransen då? För jag har själv sett dessa MOLLY hemma hos Ansjo och jag vet också att dessa yngel brukar gömma sig nere vid botten i början....men vi får väl se.....när de växt lite till alltså....och jag ser fram emot en bra bild som du sagt/lovat.... God natt!
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #47
      PS:
      Jag har ABSOLUT inget emot att vissa av oss använder levandefödare som foder till t.ex. ciklider...kan vara det enda sättet att hålla dem på en "lagom nivå".

      Eller vad säger du ANSJO????

      DS.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #48
        Om det bara vore så enkelt att de större fiskarna käkade upp dem så man slipper sitta med en miljard Endlers i karen.
        Det är med 100% säkerhet Black molly som simmar i karet då jag bara gjorde ett håvande från mitt stora kar och där finns dessa BM. Men större under har ju skett förr, hörde talas om någon för länge sedan som kunde gå på vatten.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #49
          Ursprungligen postat av ansjo
          Om det bara vore så enkelt att de större fiskarna käkade upp dem så man slipper sitta med en miljard Endlers i karen.
          Det är med 100% säkerhet Black molly som simmar i karet då jag bara gjorde ett håvande från mitt stora kar och där finns dessa BM. Men större under har ju skett förr, hörde talas om någon för länge sedan som kunde gå på vatten.
          Ja den killen är ju rätt känd.... Men jag tror nog DU har rätt i att det är "BM", även om det är "fel" namn på en fläckig molly..... men DET skall vi inte haka upp oss på.....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #50
            De kommer från Black molly och flertalet av ynglen är helsvarta därav mitt namn på mina mollysar, sedan om de är helsvarta eller prickiga bryr jag mig inte så mycket om.
            Det roliga är att de blir svartare och svartare ju äldre de blir och det är inte många som behåller prickigheten när de blivit stora.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #51
              Det är inte så illa att det är en korsning mellan guppy och molly då? Det förekommer visst, vad jag har förstått. Fläckiga mollys brukar väl ha fläckarna mer jämnt fördelade, och inte helsvart bakkropp?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #52
                Ursprungligen postat av tummen
                Nu börjar du allt bli trött verkar det som: PLATY???? Molly pratar vi ju om.....
                Det var inte så att det smet med några minismå yngel med sista leveransen då? För jag har själv sett dessa MOLLY hemma hos Ansjo och jag vet också att dessa yngel brukar gömma sig nere vid botten i början....men vi får väl se.....när de växt lite till alltså....och jag ser fram emot en bra bild som du sagt/lovat.... God natt!
                Ja, MOLLY såklart! Risgrynsgröt i skallen...

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #53
                  Då har jag försökt att knäppa ett par kort - och det är ju fan vad svårt det är att få till ett hyfsat kort. Den här är ganska spräcklig och ju mer jag tittar på bilderna så lutar jag själv åt att dessa är Mollys.
                  Men ni får avgöra!
                  För min egen del spelar det inte någon roll, är det mollyhonor så får jag bara skaffa mig ett par pojkar också!
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #54
                    De som säger något annat än molly kommer jag att dissa hela veckan lång!
                    Molly och guppy korsar sig knappast frivilligt.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Maria - Sjöjungfru

                      • January 2004
                      • 4236

                      #55
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Molly och guppy korsar sig knappast frivilligt.
                      Å det är väl lite svårt att få dom att korsa sig med tvång
                      Maria - Sjöjungfru

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #56
                        Jepp, så då hänger nog de flesta med på att det inte blir någon korsning den vägen....
                        Men har du förresten provat?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Maria - Sjöjungfru

                          • January 2004
                          • 4236

                          #57
                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Men har du förresten provat?
                          Med tvång Nädu, inte är jag så våldsam eller
                          Maria - Sjöjungfru

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            #58
                            Kollade in mina Black Mollys för att jämföra med ditt kort. Döm om min förvåning när det simmar omkring upp mot femtio yngel i burken det fanns inga i morse innan jag åkte till stan.

                            Att två honor skulle kunna producera så många yngel på så kort tid trodde jag inte

                            Snack om att Jullarna har haft fest förut när de fött yngel

                            Så nu har man helt plötsligt 50 firrar, istället för tre, för att skola in akvariet till Schakbräderna
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              #59
                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Då har jag försökt att knäppa ett par kort - och det är ju fan vad svårt det är att få till ett hyfsat kort. Den här är ganska spräcklig och ju mer jag tittar på bilderna så lutar jag själv åt att dessa är Mollys.
                              Men ni får avgöra!
                              För min egen del spelar det inte någon roll, är det mollyhonor så får jag bara skaffa mig ett par pojkar också!
                              Det är helt klart Black Molly, tror till och med att medlemmarna i Black Ingvars hade klarat av att skilja på guppy och molly
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                #60
                                Ja, som sagt, jag har aldrig haft någon av dessa fiskar förr och är med andra ord helt rudis på dessa...

                                Så, då kan vi döda av den här tråden - och jag kan vara glad åt lite Mollys i karet!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...