Svarta Endlers Guppyhonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #31
    Ursprungligen postat av ansjo
    Detta var den roligaste tråden på länge, och jag tror även i fortsättningen när jag ger bort fisk att jag ska släppa i någon utbölibg i påsen!
    Dessa båda sorters ungfödare går i mitt 960 och ska jag fånga något är det lite mat i håven som gäller och ett svepande så är håven full. Sedan om det råkar hänga med BM spelar ingen roll utan det blir på köpet.
    Det är precis som Guy skriver, de föds en del spräckliga och detta ska om jag inte är helt lurad bakom flötet, vara ursprungsfärgen på BM.
    Ärligt talat tycker jag nog att de är roligare än de helsvarta BM, men det är ju jag det!

    Ja, jädrar! Det blev en riktigt kul tråd! I aim to please! Jag skall ändå ta ett riktigt bra foto på någon av dom... bara för säkerhets skull... man vet aldrig - och så hålls mysteriet levande.

    Ansjo! Nästa gång får du gärna svepa med den stora håven så att det råkar komma med en sju-åtta sånadäringa utbölingar som du har på din avatar!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #32
      Det vet du!
      Den på avataren är en Endlers från Himle och han har visat sig från sin virilaste sida den senaste tiden när han leker av 2 honor samtidigt med 10 cm mellan romkakorna!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #33
        Ursprungligen postat av ansjo
        Det vet du!
        Den på avataren är en Endlers från Himle och han har visat sig från sin virilaste sida den senaste tiden när han leker av 2 honor samtidigt med 10 cm mellan romkakorna!

        Spooky! Låter som ett gäng röda Discusar går igen...

        Kommentar

        • Guest

          #34
          Ursprungligen postat av MaxB
          Spooky! Låter som ett gäng röda Discusar går igen...
          Ha ha! Då skulle du se dom på min avatar, dom är spooky...
          Fast lite blyga, framförallt nu när de leker.

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            #35
            Jag har fått ett tjugotal endlers med svart bakkropp också för ett par veckor sedan... honan som ynglade är en helt vanlig endler och hon har aldrig gått ihop med några guppy och inte heller hanarna som parat sig med henne har gått med "vanliga" guppy... ett genetiskt felsteg som kanske inte är så ovanligt? Mormodern till ungarna kanske hade parat sig med en vanlig guppy men fått en "renrasig" dotter som bar på fel (svarta) gener...
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #36
              Ursprungligen postat av patdah
              Jag har fått ett tjugotal endlers med svart bakkropp också för ett par veckor sedan... honan som ynglade är en helt vanlig endler och hon har aldrig gått ihop med några guppy och inte heller hanarna som parat sig med henne har gått med "vanliga" guppy... ett genetiskt felsteg som kanske inte är så ovanligt? Mormodern till ungarna kanske hade parat sig med en vanlig guppy men fått en "renrasig" dotter som bar på fel (svarta) gener...

              Det var bra detta, för nu håller mysteriet i sig litegranna!

              Det är väl inte så att Ansjo har varit och hälsat på?

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #37
                Ursprungligen postat av ansjo
                Det är precis som Guy skriver, de föds en del spräckliga och detta ska om jag inte är helt lurad bakom flötet, vara ursprungsfärgen på BM.
                Ärligt talat tycker jag nog att de är roligare än de helsvarta BM, men det är ju jag det!
                Nja inte riktigt ursprungsfärg, i själva verket ganska långt ifrån
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  #38
                  Alltså, kan inte låta bli

                  Vad blir det för mat i kväll Ansjo Guppysoppa
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #39
                    Ursprungligen postat av Guy Palm
                    Nja inte riktigt ursprungsfärg, i själva verket ganska långt ifrån
                    http://www.britishlivebearerassociat...20sphenops.htm
                    Det var ju tur att jag la in en liten blänkare i förväg, för den färgen var ca 17 km ifrån mina fiskar!
                    Ursprungligen postat av c90368
                    Alltså, kan inte låta bli

                    Vad blir det för mat i kväll Ansjo Guppysoppa
                    Nej, absolut inte guppysoppa, här serveras bara stekt ansjovis vid festliga tillfällen !
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #40
                      Här är ett riktigt uselt, suddigt och fult kort på en av mina spräckliga BM:
                      Bifogade filer
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • tummen
                        • March 2005
                        • 5199

                        #41
                        Ursprungligen postat av patdah
                        Jag har fått ett tjugotal endlers med svart bakkropp också för ett par veckor sedan... honan som ynglade är en helt vanlig endler och hon har aldrig gått ihop med några guppy och inte heller hanarna som parat sig med henne har gått med "vanliga" guppy... ett genetiskt felsteg som kanske inte är så ovanligt? Mormodern till ungarna kanske hade parat sig med en vanlig guppy men fått en "renrasig" dotter som bar på fel (svarta) gener...
                        Troligen gick det till precis så som du skriver, de svarta generna kan ligga dolda hos flera generationer innan de slår igenom igen. Men SÅ ver det ju inte med endlersarna från Ansjo.....
                        Thomas "tummen" Wallén

                        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                        Kommentar

                        • tummen
                          • March 2005
                          • 5199

                          #42
                          Ursprungligen postat av Guy Palm
                          Nja inte riktigt ursprungsfärg, i själva verket ganska långt ifrån
                          http://www.britishlivebearerassociat...20sphenops.htm
                          Nu hann du före mig IGEN! Skulle just skriva att den ursprunliga färgen är olivgrön/grå....får vara lite snabbare i fortsättningen.
                          Thomas "tummen" Wallén

                          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #43
                            ... och imorgon lördag blir det troligtvis en riktig "Lennart Nilsson"-bild på en eller flera av de här svarta Gollysarna...
                            Då skall vi se vad ni säger...!

                            Kommentar

                            • tummen
                              • March 2005
                              • 5199

                              #44
                              Ursprungligen postat av MaxB
                              ... och imorgon lördag blir det troligtvis en riktig "Lennart Nilsson"-bild på en eller flera av de här svarta Gollysarna...
                              Då skall vi se vad ni säger...!
                              DET ser vi fram emot..... men vi hade väl ändå enats om att det ÄR fläckiga molly eller hur?
                              Thomas "tummen" Wallén

                              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                #45
                                Ursprungligen postat av tummen
                                DET ser vi fram emot..... men vi hade väl ändå enats om att det ÄR fläckiga molly eller hur?

                                Njaaaooo...eeejj... Nu är det lite såhäringa... Fastän jag har absolut noll koll på matfisk... (jädrar - vad sa ja nu... banned from zoopet) - skojar bara lite - Nej, dessa underbara levandefödare - så är det faktiskt så att jag har lite dubier om dessa svarta töser verkligen är Platys.
                                För det första är det ganska länge sedan (ett bra tag innan jul) som Ansjo var här med senaste Endlers-leveransen. Jag såg inga svarta yngel då, utan dessa har kommit ganska nyligen. Så här är det också; alla de fiskar som Ansjo hade med sig var ganska "stora" - dessa, som är svarta, är födda i detta karet - och det gott folk, det kan jag garantera - här finns inga Platys sedan innan...

                                Såååå, ni ser zoopetare - det kvarstår ett mysterium...hmmm...

                                Imorgon lördag skall jag ha upp ett par av dessa och ta ett jävla fiskfkjällsfoto - sen skall vi se vad ni säger...

                                Och faktum är; jag är helt neutral, jag börjar bli sugen på Platys nu... Det får alltså gärna vara sådana!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...