två nya projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jenmad
    • March 2009
    • 579

    Ursprungligen postat av Nubi
    Ingen som läser mina trådar? Ingen som har något att tillägga?

    Fundera på att ha en Arawana i mitt 310l Det är ju trotts allt SA de kommer ifrån, Det borde bli riktigt liv i alla fiskar då
    Det jag har läst om ap. borelli (dock inte specifikt opal) är "Keep one male with several females" http://www.seriouslyfish.com/profile...orellii&id=115

    En arowana? Jag är inte helt övertygad om att det blir liv i alla fiskar, snarare rätt mycket fisk i arowanan...

    Hälsningar
    Jennifer

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      ahahaah!! tror du jag vill ha ett rovdjur tillsammans med mina små söta fiskar :P
      Nej nej, skrev så för att få ett svar juh, så trist med en monolog!!
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026


        Växter i 310l och 225l

        Pista Stratiotes
        Bacopa australis
        Echinodorus 'Ozelot' (Green)
        Limnobium laevigatum
        Ludwigia inclinata
        Vallisneria americana (natans)
        Hygrophlia polysperma, Vattenvän:
        Egeria densa, Vattenpest:
        Echinodorus bleheri, Amazonsvärdsplanta:
        Microsorium pteropus, Javaormbunke:
        Lemna minor,
        Vesicularia dubyana, Javamossa:


        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Jag tycker du ska ha lite fler växter.
          Och sen en till sak, men det är bara ett förslag. Personligen tycker jag att det är snyggt när växtligheten kommer från kanterna (snabbväxande) och sluttar av i mitten där man kan ha en rot med någon långsam växt på.
          Den där långa som är precis vid roten... vad är det? det skulle vara schysst om du höll den i det trimmet, kanske liiiite längre. det ser verkligen grasiöst ut.
          Du kan ju Pm:a mej för jag börjar få för mycket växter nu. jag kan skicka till dej.

          Det ser riktigt snyggt ut nu! och det kommer bli bra mycket snyggare
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Nubi
            Ingen som läser mina trådar? Ingen som har något att tillägga?
            Här är en liten modest tråd om de opal jag hade - finns lite sköna bilder och filmer där.

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av karrokaja
              Jag tycker du ska ha lite fler växter.
              Och sen en till sak, men det är bara ett förslag. Personligen tycker jag att det är snyggt när växtligheten kommer från kanterna (snabbväxande) och sluttar av i mitten där man kan ha en rot med någon långsam växt på.
              Den där långa som är precis vid roten... vad är det? det skulle vara schysst om du höll den i det trimmet, kanske liiiite längre. det ser verkligen grasiöst ut.
              Du kan ju Pm:a mej för jag börjar få för mycket växter nu. jag kan skicka till dej.

              Det ser riktigt snyggt ut nu! och det kommer bli bra mycket snyggare
              Fler växter kommer det att bli, måste bara hitta snygga växter.
              menar du den långa trådsmala saken? Som ligger i V.et?? Fick de an en kompis, ska egentligen ligga bakom roten, men där just nu håller mina propellerfiskar på och leker (tror jag) och vill inte störa OM det kanske är lek på gång Vore kul!
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Ursprungligen postat av MaxB
                Här är en liten modest tråd om de opal jag hade - finns lite sköna bilder och filmer där.

                http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124400
                OWAOW Vad kul det var och läsa ditt Borelli tråd =)
                Det var gamle Ansjo som fick mig att tänka på Borelii, och det var när jag hade mitt 150l hörnakvarium.
                Kakaduor gillar jag med. Har som du märkt en hona som snart ska få en hane

                Min Borelii hane kan nästan bli mörkgrön/svart när han uppvaktar sin hona.
                Roliga är att titta på honom när han visar upp sig.
                Brukar din Hane gapa stort när han har stjärtfenorna utsträckta och uppvaktar honan?

                Torsdag kommer jag att utöka mitt Boreli harem med 2 honor till Tror han kommer att bli lycklig. 1 hane och 3 honor. Vilken karl skulle inte bli lycklig med det antalet

                Det Sköna med mina fiskar är att alla går ihop med alla Det är lite av en harmonisk kar
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av Nubi
                  Fler växter kommer det att bli, måste bara hitta snygga växter.
                  menar du den långa trådsmala saken? Som ligger i V.et?? Fick de an en kompis, ska egentligen ligga bakom roten, men där just nu håller mina propellerfiskar på och leker (tror jag) och vill inte störa OM det kanske är lek på gång Vore kul!
                  Jag fick som sagt en del snygga växxter av ansjo och 2 som jag inte kan namnet på. dom är förtillfället VÄLDIGT små men jag tror att det kan bli ena riktiga skönhets knippen av dom. och när den dagen kommer så kan jag nog dela med mej lite.
                  En av dom skulle kunna vara en lite ovanligare form av vallisneria.
                  Jag la på en av ramperna från 980 på mitt 225 så nu har jag fyra lysrör där. vilket har boostat växterna så in i bomben.

                  Speciellet det röda papgojbladen som är ganska svåra om man inte har ljuset som krävs.
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Vilka ljus använder du?

                    Jag använder aquarell-philips rör som Ansjo tipsade mig om + PMDD och jösses vad växterna växer!

                    I 310l är det lite mörkare för roten färgar av sig och flytväxterna tar med ljus än vad man tror.
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      ehh... rör ja. alltså i rampen från 980:an så är det 2 philips aquarell. (tror jag) och i den rampen som alltid har suttit på 225:an är det några, som i affären var snarlik philips aquarell. Men nu när jag gämför så är dom mycket blekare.

                      Ja gud vad ytväxterna tar ljus.
                      Var i skåne och när jag kom hem så var mer än halva ytan täckt av dom.
                      Och växterna under var ganska ledsna över det.... slängde rätt mycket då
                      och nu är alla nöjda

                      PMDD är det bästa som hänt mej sedan man kan köpa sushi på ica!!
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Man får passa sig för flytväxter, som du säger de bottenväxerna blir inte så glada när ytväxterna tar all ljus. Det är såå synd att slänga oxå, men ibland måste man.

                        Herregud kvinna! Nej nej neeeeeeeeeej!! Sushi ska man inte köpa på ICA. Det är som att köpa fiskar på vissa djuraffärskedjor, man får bara sushi-skit!

                        Det finns ett ställe i E-tuna som har Sushi-buffe, To Die for!! De gör allt man beställer på momanget. Tjusningen med Sushi är att det är en färskvara, det kan jag inte påstå att Sushi-ICA som legat i kartong någon vecka är.
                        Passa dig för sån Sushi, finns folk som blivit väldigt dåliga av just sån sushi. (me)
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Enola
                          • November 2007
                          • 660


                          Din mal ser vrekligen mätt och belåten ut .....söt.....
                          Nytt 375 liters mix
                          Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Du ska se honom framifrån. Han har sån fin teckning
                            De är väldigt roliga malar, de är "dag" aktiva så man ser de väldigt mycket och ibland sitter de på framrutan och tittar på tv Satan har JÄTTE läppar, jupp mina malar har namn. Ialf mina pittbull =)

                            Kan inte hålla med om att de är duktiga på att rensa alger, Min Siames är 10 ggr duktigare! Han har fullt upp i 310l.
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av Nubi
                              Man får passa sig för flytväxter, som du säger de bottenväxerna blir inte så glada när ytväxterna tar all ljus. Det är såå synd att slänga oxå, men ibland måste man.

                              Herregud kvinna! Nej nej neeeeeeeeeej!! Sushi ska man inte köpa på ICA. Det är som att köpa fiskar på vissa djuraffärskedjor, man får bara sushi-skit!

                              Det finns ett ställe i E-tuna som har Sushi-buffe, To Die for!! De gör allt man beställer på momanget. Tjusningen med Sushi är att det är en färskvara, det kan jag inte påstå att Sushi-ICA som legat i kartong någon vecka är.
                              Passa dig för sån Sushi, finns folk som blivit väldigt dåliga av just sån sushi. (me)

                              HAHAHAAA!!! KVINNA!!! AHHH!! jag skrattar på mej!

                              Ähh du ska inte vara så blödig! lite bubbel i magen har väl ingen dött av.
                              Fast min tallin krysning blev "torsk på tallin" när jag käkade kyckling sallad på fast food resturang.

                              Nej riktig sushi håller jag med dej om, den är BRA mycket bättre
                              Men jag trodde att icas sushi skulle vara sämmre än den var.
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                uuuuurkk uuurk uuurk!
                                Hehhe, Varit själv dålig i kistan av kryssningsmat. Paellan på Birka Line. Fick tillbringa min kväll i Hytten med Mr Le´toilet.
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...