Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ja, då är man liksom klar med den här dagen - lite sent är det också ser jag och några har förgäves varit här och kollat läget - men nu är jag redo för en rapport!

    System Overload - skulle man kunna säga... Först och främst vill jag tacka Ansjo för en helt enastående dag, vilket upplägg alltså!
    Jag har verkligen fått en redig salva Avaristik i dag - Först hemma hos Ansjo och en titt på alla hans makalösa kar - 900-litaret med Discus som får en att baxna (kommer en filmsnutt på detta lite senare) - räk-kuber och jag vet inte vad... Fika, och senare på dagen en formi-jävla-dabel Röd Curry som fick magen att stå i Zenith!
    Sedan iväg till Åleds i Halmstad - Ni som inte varit där... gör ett besök. Det var nog den finaste akvarieaffär jag har varit i. Arnold tog oss med på en guidad tur genom hela shopen och vi fick se verkstaden där han gör sina kar och även alla de oräkneliga kar han har med helt FANTASTISK fisk, nere i källaren. Vi hann även med att jamma några låtar med Arnold - visste ni att han är en jäkel på dragspel - så vi drog ett par låtar i verkstaden - mycket trevligt! Och en helt enastående fin akvarieshop!
    Sedan bar det av till Kaj för en titt på hans många kar med Discus, som man faktiskt skulle kunna... göra en hel del onämnbara grejer för att få äga - vilken trevlig kille och vilka Discus, Scalarer, och massor av andra fiskar han har, sedan en skön sittning hemma hos Kaj och en titt på hans fina SA-kar.

    Jag fick idag med mig ett jättegäng Körsbärsräkor till Räk-kuben, tre stora rötter varav två är placerade i karet och den största, en kolsvart äkta Mangroverot, som ligger på "sjunkning" i badkaret.
    Det blev också 5 stycken Nyckelhålsciklider - att inte fler har dessa alltså - så granna!
    Sist men inte minst - 10 stycken av Kajs extremt fina Scalarer. De är så högresta, tajta och blixtrande allerta att man knappt tror sina ögon. De skimrar i grönt och har rejäla röda stråk på fenorna och ovansidan på kropparna.
    Jag kommer såklart att återkomma med lite mer noggranna filmsnuttar - men här är en, precis efter nersläpp;

    Edit; Fasen, jag glömde nämna att Ansjo även skickade med en säck med Eklöv, en Doggybag med Thai Red Curry (hemlagad) och några kilo nyfångad makril - fatta att jag har haft en go' dag!

    Senast redigerad av Mats Bryzell; 27 August 2008, 23:23.

    Kommentar

    • AORFISH
      • December 2005
      • 284

      Grymt lyckat Mats! Kul att följa dina kar! Vad är det för mått på tanken??

      Mvh/Magnus
      MVH/Magnus

      Kommentar

      • Solid
        • August 2007
        • 734

        Inte för att jag kan mycket om scalare, men de var himla snygga

        Jag tror jag ska gå och lägga mig nu
        - behöver kanske sova lite också före skolan...

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          Ursprungligen postat av MaxB
          Ja, då är man liksom klar med den här dagen - lite sent är det också ser jag och några har förgäves varit här och kollat läget - men nu är jag redo för en rapport!

          System Overload - skulle man kunna säga... Först och främst vill jag tacka Ansjo för en helt enastående dag, vilket upplägg alltså!
          Jag har verkligen fått en redig salva Avaristik i dag - Först hemma hos Ansjo och en titt på alla hans makalösa kar - 900-litaret med Discus som får en att baxna (kommer en filmsnutt på detta lite senare) - räk-kuber och jag vet inte vad... Fika, och senare på dagen en formi-jävla-dabel Röd Curry som fick magen att stå i Zenith!
          Sedan iväg till Åleds i Halmstad - Ni som inte varit där... gör ett besök. Det var nog den finaste akvarieaffär jag har varit i. Arnold tog oss med på en guidad tur genom hela shopen och vi fick se verkstaden där han gör sina kar och även alla de oräkneliga kar han har med helt FANTASTISK fisk, nere i källaren. Vi hann även med att jamma några låtar med Arnold - visste ni att han är en jäkel på dragspel - så vi drog ett par låtar i verkstaden - mycket trevligt! Och en helt enastående fin akvarieshop!
          Sedan bar det av till Kaj för en titt på hans många kar med Discus, som man faktiskt skulle kunna... göra en hel del onämnbara grejer för att få äga - vilken trevlig kille och vilka Discus, Scalarer, och massor av andra fiskar han har, sedan en skön sittning hemma hos Kaj och en titt på hans fina SA-kar.

          Jag fick idag med mig ett jättegäng Körsbärsräkor till Räk-kuben, tre stora rötter varav två är placerade i karet och den största, en kolsvart äkta Mangroverot, som ligger på "sjunkning" i badkaret.
          Det blev också 5 stycken Nyckelhålsciklider - att inte fler har dessa alltså - så granna!
          Sist men inte minst - 10 stycken av Kajs extremt fina Scalarer. De är så högresta, tajta och blixtrande allerta att man knappt tror sina ögon. De skimrar i grönt och har rejäla röda stråk på fenorna och ovansidan på kropparna.
          Jag kommer såklart att återkomma med lite mer noggranna filmsnuttar - men här är en, precis efter nersläpp;

          Edit; Fasen, jag glömde nämna att Ansjo även skickade med en säck med Eklöv, en Doggybag med Thai Red Curry (hemlagad) och några kilo nyfångad makril - fatta att jag har haft en go' dag!

          http://www.youtube.com/watch?v=3NVeJDCjutg
          Sjukt snygga rötter och scalarerna gick ju inte heller av för hackor!!
          Ps. Gav dig fem stjärnor för videon...

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Fiskarna ser ut att ha det bra och det ser rikigt bra ut i karet med eklöv och alla rötter.
            Från min sida fick jag äntligen bestämt vad det blir för invånare efter makeovern i mitt 240 efter besöket på Åleds då det finns en hel del kul att välja mellan. Själv handlade jag ingenting i går då jag har en del att fixa med i både mitt 240 och 900, men det kommer!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av MaxB
              tre stora rötter varav två är placerade i karet och den största, en kolsvart äkta Mangroverot, som ligger på "sjunkning" i badkaret.
              Det blev också 5 stycken Nyckelhålsciklider - att inte fler har dessa alltså - så granna!
              Sist men inte minst - 10 stycken av Kajs extremt fina Scalarer. De är så högresta, tajta och blixtrande allerta att man knappt tror sina ögon. De skimrar i grönt och har rejäla röda stråk på fenorna och ovansidan på kropparna.
              Jag kommer såklart att återkomma med lite mer noggranna filmsnuttar - men här är en, precis efter nersläpp;

              http://www.youtube.com/watch?v=3NVeJDCjutg
              Nu har du ta mig tusan överträffat dig själv

              Det blir betyg STÅPÄLS
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Trollsvans
                • November 2007
                • 1118

                Fy satiken vad läckert!

                Man blir ju rätt sugen på att byta ut sina egna vanliga scalarer alltså...
                //Troll

                Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Halloj och Tack - ALLA!
                  Bengan; måtten är 120x70x70, och det blir ju 588 liter men jag brukar runda av till 600 när jag gaggar om det här karet. Jag beställde det av en glasmästare med dessa mått då jag gillar lite "knubbiga" kar med höjd och djup, speciellt till SA.
                  Solid, NIC, Maths och Trollsvans - Kul att ni gillar stuffet - och tack NIC för stjärnorna.

                  Tack Ansjo... igen! Du såg ju karet igår!

                  Vad som skall till nu är ytterligare en rot och det är en lång stor rackare. Arnold hade den liggandes och han berättade att det är en äkta Mangrove - som är fullständigt kolsvart. Den var det dock ingen idé att ens försöka ställa i karet - den flyter som en kork och ligger fanimej ovanpå vattnet i badkaret - jag får sänka den med ett par kraftiga stenar - kommer nog ta en eller två veckor innan jag får i den...

                  Lite nya bilder och filmer kommer nog på fredagkväll - ikväll skall jag spela och kommer inte hem förrän inatt, såå...
                  Ha det gôtt så länge!

                  Kommentar

                  • Ibanez
                    • July 2006
                    • 853

                    fantastiskt snyggt!! inspererande!! hur går det med gitarrburken
                    Era fiskar ger jag mina till frukost..

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Ibanez
                      fantastiskt snyggt!! inspererande!! hur går det med gitarrburken

                      Tackar - kul att det inspirerar!
                      Ja, jävlar - jag skulle ju kontra med en äcklig gitarr- och akvariebild till. (Jag och Ibanez höll på och lajade i "hur ser ditt akvarium ut"-tråden, med bilder på burkar och guror)
                      Jag kan göra det här - typ på fredag!

                      Kommentar

                      • Ibanez
                        • July 2006
                        • 853

                        då ses vi i "hur ser ditt akvarium ut" tråden då.. ser fram emot en revanch
                        Era fiskar ger jag mina till frukost..

                        Kommentar

                        • mazzkot
                          • June 2007
                          • 400

                          Mats kom ihåg att jag inte kankolla på youtube så bilder är ett måste hihi
                          Ha det bra

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Här är en filmsnutt som visar Ansjos 900-litare - och jag måste ju säga att det är väldigt trist med Discus... Not!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Hmmm, jag tyckte jag kände igen en del där. Kan undra varför?
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Aaaahhh, fasen... Det är så svårt att ta bilder utan blixt... Det får bli ett par riktigt dåliga blixt-foton... och en skön film-snutt - så får man se litegrann iallafall!

                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...