Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jaha, nu kommer det lite bilder på karet, och det vete tusan om inte den ljusa Slimlinen är snyggast ändå...
    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0001.JPG
Visningar: 1
Storlek: 208,4 KB
ID: 2101887

    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0005.JPG
Visningar: 1
Storlek: 230,8 KB
ID: 2101888

    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0008.JPG
Visningar: 1
Storlek: 244,6 KB
ID: 2101889

    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0032.JPG
Visningar: 1
Storlek: 212,1 KB
ID: 2101890
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av ansjo
      Jaha, nu kommer det lite bilder på karet, och det vete tusan om inte den ljusa Slimlinen är snyggast ändå...
      [ATTACH]13733[/ATTACH]

      [ATTACH]13734[/ATTACH]

      [ATTACH]13735[/ATTACH]

      [ATTACH]13736[/ATTACH]
      Hmmm, inte övertygad, blir "blekt" och tar bort färgen från fiskarna. Dessutom blir bakgrunden för framträdande, den dominerar övrig inredning.

      Tycker gubben i motvals som säger vad han tycker
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Men å andra sidan planterades karet igår och det har varit igång i tre dagar med vatten, medans Rom inte byggdes på en dag.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av ansjo
          Men å andra sidan planterades karet igår och det har varit igång i tre dagar med vatten, medans Rom inte byggdes på en dag.
          Jag har tid att vänta
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Säkert?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Jag tycker det är riktigt stiligt för att ha varit igång i typ 25 minuter.
              Det är ju så att den ljusa färgen på bakgrunden ser väldigt ljus ut på foto - har märkt detta själv när jag ser bilder från räk-kuben. Det som är gyllen- eller gräddgult i verkligheten blir bländvitt på foto.
              Det kommer att bli hur snyggt som helst när växterna fått dra igång lite och det blir lite bôs och stuff på slimlinen.
              Maths, du kommer att bli övertygad!

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av MaxB
                Jag tycker det är riktigt stiligt för att ha varit igång i typ 25 minuter.
                Det är ju så att den ljusa färgen på bakgrunden ser väldigt ljus ut på foto - har märkt detta själv när jag ser bilder från räk-kuben. Det som är gyllen- eller gräddgult i verkligheten blir bländvitt på foto.
                Det kommer att bli hur snyggt som helst när växterna fått dra igång lite och det blir lite bôs och stuff på slimlinen.
                Maths, du kommer att bli övertygad!
                Ger jag mig inte får ni väl övertyga mig irl
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Ger jag mig inte får ni väl övertyga mig irl
                  Ahaaah, det är det du är ute efter, din rackare - hembesök och sedan partaj! Nudge, nudge - wink, wink!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Ahaaah, det är det du är ute efter, din rackare - hembesök och sedan partaj! Nudge, nudge - wink, wink!
                    Naturligtvis blir det källarröj i Östergötland först
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Köpte 8 Kuhlii till mitt survattenskar idag. Behöver några kompisar som tar hand om överbliven mat. Det är svårt att mata "rätt" med få och små fiskar.

                      Valde Kuhlii eftersom jag inte vill ha pansarmalar då de är flitiga rom och yngelrövare.

                      I mitt stora kar har jag tre Kuhlii sedan 2005 som jag aldrig ser skymten av, det roliga med dessa nya är att det är j..la fart på dem.

                      Hoppas att de kanske kan få för sig att bli fler oxå

                      Kanske något för dig att prova Mats?
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Naturligtvis blir det källarröj i Östergötland först
                        You Bet!
                        Men nu börjar det väl bli lite OT-Dravel - så jag skall passa på att ladda upp en filmsnutt på karet. Jag har hittat en knapp på kameran som kanske gör filmerna lite tydligare och mindre gryniga - åker till YouTube nu, återkommer snart!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Njaaooo, fasen vet om det inte blev en aning bättre, mindre pixligt när jag testade en "bättre"-knapp på kameran.
                          Se denna filmsnutt som en liten test - jag åker med kameran på bästa Spielbergmanér - för att kolla hur skärpan, vinklar och rörelser blir.
                          Jaja, det är kul att testa iallafall. När jag tittar på snutten får jag instinktivt känslan av att jag vill ta bort levandefödarna - dom stör feelingen i burken rätt rejält - men de levererar högsta kvalitet levandefoder... så de får gå kvar ett tag till. Den där stora vita.. vad kan det vara, (black)-mollyn?, födde ett ganska rejält antal yngel igår kväll som Scalarerna kalasade på direkt.
                          Jahapp, nästa mission är att få ett par minuter på Nyckelhålen, då de går och bökar bland bladen.

                          Filmsnutt;

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Njaaooo, fasen vet om det inte blev en aning bättre, mindre pixligt när jag testade en "bättre"-knapp på kameran.
                            Se denna filmsnutt som en liten test - jag åker med kameran på bästa Spielbergmanér - för att kolla hur skärpan, vinklar och rörelser blir.
                            Jaja, det är kul att testa iallafall. När jag tittar på snutten får jag instinktivt känslan av att jag vill ta bort levandefödarna - dom stör feelingen i burken rätt rejält - men de levererar högsta kvalitet levandefoder... så de får gå kvar ett tag till. Den där stora vita.. vad kan det vara, (black)-mollyn?, födde ett ganska rejält antal yngel igår kväll som Scalarerna kalasade på direkt.
                            Jahapp, nästa mission är att få ett par minuter på Nyckelhålen, då de går och bökar bland bladen.

                            Filmsnutt;
                            http://www.youtube.com/watch?v=eqCMZ_1_YSM
                            Har inte tittat på filmen än

                            Håller på att svar på trådar i zoopet

                            Tittar, eller rättare sagt hör på kundskapskanalen om hur CIA försökte få en psykologisk profil på Hitler.

                            Tittar på en DVD från de som filmade mitt akvarium: Snacka om skärpa!!!! En kamera för +20 000:- full HD ger SKARPA bilder! Ska se om jag kan klippa ut någon snutt, men det är i ett sådant där äpple format, så jag får se vad jag kan åstakomma.

                            Puhh jobbig kväll
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Njaaooo, fasen vet om det inte blev en aning bättre, mindre pixligt när jag testade en "bättre"-knapp på kameran.
                              Se denna filmsnutt som en liten test - jag åker med kameran på bästa Spielbergmanér - för att kolla hur skärpan, vinklar och rörelser blir.
                              Jaja, det är kul att testa iallafall. När jag tittar på snutten får jag instinktivt känslan av att jag vill ta bort levandefödarna - dom stör feelingen i burken rätt rejält - men de levererar högsta kvalitet levandefoder... så de får gå kvar ett tag till. Den där stora vita.. vad kan det vara, (black)-mollyn?, födde ett ganska rejält antal yngel igår kväll som Scalarerna kalasade på direkt.
                              Jahapp, nästa mission är att få ett par minuter på Nyckelhålen, då de går och bökar bland bladen.

                              Filmsnutt;
                              http://www.youtube.com/watch?v=eqCMZ_1_YSM
                              Måste börja med berömmet Verkligen snygg "layout" med rötterna.

                              Sen kommer motvalsgubben

                              Jag håller med dig om ungfödarna, själv har jag rensat bort nästan alla ungfödare, jag har en känsla av att de stressar de andra fiskarna. En kunskap jag har fått efter att lyft ut dem. Ditt kar ser "stirrigt" ut just nu

                              Jag använde "flaskposten" för att lyft ut dem. Ta två en liters petflaskor och skär av flaska ett där den får "full" bredd. Skär av flaska två något högre upp och stoppa in den med öppningen inåt i den andra. Sen är det bara att mäska i tratten Men håll koll för syret tar slut i fällan om många fiskar går in.

                              Sen funderar jag lite på din belysning, kommer växterna verkligen att växa med den belysning du har? Hur många watt/liter har du? Kommer inte växterna att stanna i växten, vilket innebär att nitrat nivåerna skjuter i höjden?

                              Råkade själv ut för detta i mitt surkar i somras när temperaturen blev för hög pga av den förbaskade solen

                              Jaha, nu har jag gjort mig impopulär igen
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Heyyy, jag har spräckt 1000 vallen med denna film

                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...