Ansjos nya badkar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #76
    Nja, jag har nog lite att göra framöver då rampen ska fixas och jag är inte heller så nöjd med inredningen. Fick liksom lite panik under uppstarten och även växtvalet är ganska magert än så länge men det ska snart ändras på.
    Konstigt vad man fort blir bortskämd med bra ljus, växter som slängs i parti och minut bara för man göder och har MH och trots att det var några av anledningarna att jag sålde det gamla karet så längtar man ändå tillbaka....
    Ska nog gå ner och ta ett par bilder iaf, kommer strax tillbaka.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #77
      Okidok! Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #78
        Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0004.jpg
Visningar: 1
Storlek: 78,8 KB
ID: 2101557
        Hela karet
        Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,9 KB
ID: 2101558
        Högra delen av karet
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #79
          Det var då själva faaaahaaan också! Inte nöjd säger du..!?! Nyckelhål dessutom...

          Sketasnyggt!!!

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #80
            Nja, som SA och växt gillare så håller jag med om att det finns en liten möjlighet till förbättring!

            I kväll var det jädraremig fart på forumet
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #81
              Ursprungligen postat av c90368
              Nja, som SA och växt gillare så håller jag med om att det finns en liten möjlighet till förbättring!

              I kväll var det jädraremig fart på forumet
              Jovisst, men det är ju bara i inledningsfasen - tålamod min bäste Mäster - tålamod!

              Ja, nu var det en jädra fart med lite kul grejer här på forumet!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #82
                Ursprungligen postat av c90368
                Nja, som SA och växt gillare så håller jag med om att det finns en liten möjlighet till förbättring!

                I kväll var det jädraremig fart på forumet
                Liten? Jag tycker det finns en hel del potential i detta kar, men först ska några diskus bort då över 20 st är för många, och de flesta är ganska stora.
                Sedan ska jag även ut med Ancistrusarna så jag får ha mina växter ifred och så snart jag hittar några kul växter så ska det handlas. Jag har alltid gillat Crypto, så lite fler sorter skulle inte sitta fel och då får gärna en av sorterna vara C. crispatula var. balansae trots att den inte är SA.
                Sedan som sagt ett gäng Smyckestetra och även någon Apistogramma skulle jag kunna tänka mig.
                Det är f*n att man inte har kar överallt så man kunde köpa det man vill ha, det får bli en ändring på det här nu!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #83
                  Whooouuuhh! Det är rätta takter grabben - knô in fler kar bara! Nu blir man ju sugen på en sjuhelvetes Kub med ett par riktigt feta Discusar... igen...

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    #84
                    Nu ska jag ta sats och föröka reda ut det här 23.40

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Liten? Jag tycker det finns en hel del potential i detta kar,
                    Man är väl lite ödmjuk

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    men först ska några diskus bort då över 20 st är för många, och de flesta är ganska stora.
                    Håller med, 12 räcker bra.

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Sedan ska jag även ut med Ancistrusarna så jag får ha mina växter ifred
                    Japp

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Jag har alltid gillat Crypto, så lite fler sorter skulle inte sitta fel och då får gärna en av sorterna vara C. crispatula var. balansae trots att den inte är SA.
                    Intämmer til 100%

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Sedan som sagt ett gäng Smyckestetra
                    Skulle inte ha kunnat planerat bätter själv

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    och även någon Apistogramma skulle jag kunna tänka mig.
                    Här får jag sätta upp varningstriangeln

                    Läs denna tråd som jag startade på ciklid .se


                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Det är f*n att man inte har kar överallt så man kunde köpa det man vill ha, det får bli en ändring på det här nu!
                    Jag behöver först och främst byta fru
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #85
                      Kan var på det viset, f*n jag som var sugen på A.borellii. Får nog göra om ett annat kar istället så jag får min vilja igenom.
                      Hmm, kanske ett gäng Schackbrädesciklider Dicrossus maculatus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=685 skulle funka och de är inte heller så fula.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        #86
                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Kan var på det viset, f*n jag som var sugen på A.borellii. Får nog göra om ett annat kar istället så jag får min vilja igenom.
                        Hmm, kanske ett gäng Schackbrädesciklider Dicrossus maculatus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=685 skulle funka och de är inte heller så fula.
                        Jag har det

                        De har överlevt alla Ap och dessutom lagt rom!

                        Det intressanta med dessa firrar är att de knaprar oxhjärt och maltabletter med samma frenesi

                        Men deras älsklingsrätt är helt klart Citrontetra rom
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #87
                          Jaha, i karet händer det inte så mycket.
                          Ett par diskusar har fått flytta och med en gång börjar de andra sin rangordning och den dominerande hannen simmar nu och bockar åt en av honorna så förmodligen blir det en romkaka till tetrorna snart igen!

                          Det som retar mig just nu är att 2 av rören inte funkar, och eftersom jag inte är någon elektriker av stora mått fattar jag nada av innehållet på dessa T5. Jag skruvade isär rampen i förrgår och plockade bort dessa två armaturer med 2 rör i varje, så det är lite skum belysning i karet nu.
                          Kollade in vad en ny ramp kostar och några 10 000 känner jag inte för att lägga, men däremot kan jag byta ut den felaktiga armaturen som ligger på en tusing i inköp för zooaffären.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Fredde L
                            • October 2006
                            • 241

                            #88
                            Jag är ingen elektriker heller. Men på jobbet har vi T5 rör som strular med jämna mellanrum. Det brukar vara drosslen. T5 rör har ingen glimtändare som gamla hederliga rör utan en drossel som sköter tändning av röret och transformerar ner strömstyrkan.
                            Prova att byta drossel, men som sagt ja e ingen elektriker.....
                            Mvh//Fredrik


                            Kommentar

                            • Gaffel
                              • December 2007
                              • 6200

                              #89
                              Sitter här och väntar på att kaffet ska puttra klart och att Christian eller Kjell ska trolla fram guldstatus till mig, men du glömmer bilder ansjo, många och snygga bilder och då speciellt på tekniken vill jag ha, ta ett par på din trasiga armatur när du ändå är igång..
                              Life's a bitch and then you die..
                              "I might be right handed but im always left-winged"
                              Skriv på!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                #90
                                Det är inte så mycket att visa för tilfället, halvsvart i karet och diskusarna ser skittråkiga ut nu när de inte får något ljus.
                                Jag var lite trött på MH efter det gamla karet, men nu börjar jag längta tillbaka igen och har lite Ågren hur jag ska göra.
                                Antingen komplettera den befintliga rampen, köpa ny MH, eller köpa en ny "vanlig" ramp. Ska kolla med en bekant först om han kan fixa den gamla rampen då han är gammal elektriker, men vill helst inte göra några extrajobb.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...