Ansjos nya badkar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Tack. Känns lite som man har närmat sig din layout Mats, och nu är det inte lika 70-tal längre!

    Mina skalarer ja, de är faktiskt något som jag länge letat efter och dessa kommer jag aldrig att gör mig av med. Att "vanliga" skalarer kan vara så lika Altum hade jag faktiskt inte en aning om, men det är de....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      Ursprungligen postat av ansjo
      Att "vanliga" skalarer kan vara så lika Altum hade jag faktiskt inte en aning om, men det är de....
      Word!

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Tack. Känns lite som man har närmat sig din layout Mats, och nu är det inte lika 70-tal längre!

        Mina skalarer ja, de är faktiskt något som jag länge letat efter och dessa kommer jag aldrig att gör mig av med. Att "vanliga" skalarer kan vara så lika Altum hade jag faktiskt inte en aning om, men det är de....
        Närmat sig? Du har ju gått om rejält, och det säger jag inte med ett uns av fjäsk - det vet du! Nä fy fasen, det är bara till att gratulera till en mycket lyckad makeover!
        Och, som sagt, de där Scalarerna är ju bara helt enastående!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Får se hur skalarerna gillar att få det lite varmare om fötterna nu, har höjt till ca 28 grader och det är nog på gränsen på vad de gillar. Någon lek tror jag inte att det blir i den tempen, så bara de parar ut sig så får jag nog fixa en lekkub till dem.
          Jag är inte riktigt nöjd, stenarna ser inte lika malplacerade ut i verkligheten, men jag plockar nog bort några av dessa och ersätter med en rot istället, för det har jag ju inte tidigare i karet....
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Får se hur skalarerna gillar att få det lite varmare om fötterna nu, har höjt till ca 28 grader och det är nog på gränsen på vad de gillar. Någon lek tror jag inte att det blir i den tempen, så bara de parar ut sig så får jag nog fixa en lekkub till dem.
            Jag är inte riktigt nöjd, stenarna ser inte lika malplacerade ut i verkligheten, men jag plockar nog bort några av dessa och ersätter med en rot istället, för det har jag ju inte tidigare i karet....
            Två ekstocksbitar ligger undanlagda... du får kolla på dom... de är inte sådär jättestora men...

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ska kolla på dem!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • GöranE
                • November 2008
                • 735

                Det blev ju jäkla snyggt Anders. Nu blev man ju riktigt sugen på att göra en redig makeover på hela akvariebeståndet
                Stiligt med mycket rötter och lite mindre växter, både i antal och storlek.
                Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Tack för det Göran.
                  Nu förstår du kanske mer varför jag ville bli av med växterna..och det finns mera...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • jarecki68
                    • September 2005
                    • 453

                    Väldigt fint layout ansjo fiskar och akva .
                    Verkligen bra jobbat vad gäller skalarer så märker jag på mina att dom har mycket mer livsglädje om dom går under Ph7
                    mina går också i 28 grader funkar klockrent.
                    Som sagt väldigt bra jobbat och fiskar....tröttnar du på dom så finns det plats hos mig
                    jarecki

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Skulle tro det, eller så kan dina skalarer få flytta hem till mig!
                      Under 7 kommer det troligen att hamna då rötterna kör ner pH:t till strax under, och blir det inte som jag tänkt med 70-kuben har jag co2 med controller att tillgå där.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • jarecki68
                        • September 2005
                        • 453

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Skulle tro det, eller så kan dina skalarer få flytta hem till mig!
                        Under 7 kommer det troligen att hamna då rötterna kör ner pH:t till strax under, och blir det inte som jag tänkt med 70-kuben har jag co2 med controller att tillgå där.
                        Som sagt snyggt jobbat
                        jarecki

                        Kommentar

                        • Raskens
                          • April 2006
                          • 933

                          Som sagt
                          mycket snyggt Anders.
                          Agneta

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Har tagit bort en del sten och ersatt dessa med mer rötter och det blev bra mycket bättre.
                            Får vänta med att fota till kvällen då det blir lite mörkare i vardagsrummet, ser betydligt snyggare ut i mina ögon iaf.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • NIC
                              • January 2008
                              • 5121

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Får se hur skalarerna gillar att få det lite varmare om fötterna nu, har höjt till ca 28 grader och det är nog på gränsen på vad de gillar. Någon lek tror jag inte att det blir i den tempen, så bara de parar ut sig så får jag nog fixa en lekkub till dem.
                              Båda mina scalarpar leker i 27-28 grader.

                              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                OWaoooooawo. Fan vad snyggt karet blev! avis avis aaavis!!
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...