drömmen blev verklighet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarecki68
    • September 2005
    • 453

    Ursprungligen postat av Lasse
    Synd att du tappade en Altum - hörde lite skvaller om detta i busskön i tisdags .

    Ordnade det sig? Var det den med mest skador?

    Ser bra ut annars och planterna kommer att göra sig fint i. Du har ju CO2 så de kommer att växa snabbt.

    MVH Lasse
    Ja Lasse det var en av de stora .
    Det är en till som jag är orolig för, den minsta men så länge
    så är han en riktigt kämpe trodde först att jag skulle förlora han föra vecka men inte.
    vore mycket nöjd om han klarade sig.
    Jag vet att de är VF och att deras transport var inte den roligaste som kan hända dom.
    Jag låter dom vara.
    Vad gäller växter ,det stämmer att jag kör med CO2 fast tanken med cryptocoryner är att dom växer inte så snabbt och det är det som jag är ute efter(man slipper greja med dom för ofta ).
    Lite mer underhåls fri akvariet.
    jarecki

    Kommentar

    • jarecki68
      • September 2005
      • 453

      Nya bilder på karet.
      Bifogade filer
      jarecki

      Kommentar

      • fredd
        • February 2007
        • 3360

        ser riktigt najs ut
        www.frfoto.tk

        Kommentar

        • xeroz16
          • May 2007
          • 34

          Vad snyggt det blev

          Kommentar

          • Falk
            • November 2007
            • 17

            Najs

            Kul och se alla bilder på hur du inreder givit mig massa insperation. måsste säga att du är duktig på det du gör

            Kommentar

            • Hans.Lindaker
              • April 2006
              • 1837

              Och vips så var tomhetskänslan till vänster borta

              ett ord: AVIS!!!

              /Hans
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

              Kommentar

              • Anrol
                • December 2007
                • 18

                Tjenare jarecki68, kul att se när du byggt om mitt gamla kar. Hoppas akvariet är till belåtelse, saknar det ju lite när man ser hur fint du gjort det.Ska själv börja starta upp lite större kar nu när jag renoverat klart i huset för en stund framöver.Super fint projekt.Mvh Andreas (Förre ägaren)

                Kommentar

                • jarecki68
                  • September 2005
                  • 453

                  Ursprungligen postat av Anrol
                  Tjenare jarecki68, kul att se när du byggt om mitt gamla kar. Hoppas akvariet är till belåtelse, saknar det ju lite när man ser hur fint du gjort det.Ska själv börja starta upp lite större kar nu när jag renoverat klart i huset för en stund framöver.Super fint projekt.Mvh Andreas (Förre ägaren)
                  Ursprungligen postat av battalionP
                  Och vips så var tomhetskänslan till vänster borta

                  ett ord: AVIS!!!

                  /Hans
                  Ursprungligen postat av Falk
                  Kul och se alla bilder på hur du inreder givit mig massa insperation. måsste säga att du är duktig på det du gör
                  Ursprungligen postat av xeroz16
                  Vad snyggt det blev
                  Ursprungligen postat av fredd
                  ser riktigt najs ut
                  Tackar, tackar det var länge sen jag har skrivit nåt eller visad några bilder,
                  var ganska upptagen med annat.
                  Projektet är inte riktigt avslutad väntat uppgraderingar:
                  ph kontroller + ljuset.
                  Ganska svårt att svåra när kommer detta att ske.
                  För nuvarande så bråtars jag med mina fiskar som vill inte uppskatta riktigt de växter som jag försöker plantera.
                  Problemet är att jag älskar just dom fiskar jag har för nuvarande ,så det ända alternativet för mig är att kompromissa.
                  Till själva problemet.
                  Mina jordätare Geophagus tapajos älskar att gräva rund växterna ,min Pleco algätare som är cirka 25cm gjorde slut på mina amazon plantor som jag fick av Lasse(tackar)på bara några dagar fick lämna dom till min kompis hoppas att dom kommer att återhämta sig.
                  Mina altum jag dom är jag verkligen stolt över just nu så mår dom prima har fördubblad sin storlek synd bara att jag förlurad två av dom sex jag köpte.
                  Tycker att dom från Columbia Vf är av dom finaste altum man kan få väldigt väldigt nöjd..
                  Jag hoppas att nån gång kan jag komplettera med ytterligare några sticken Colombianska altumscalare.
                  Som jag har skrivit tidigare så är jag tvungen att kompromissa och det gjorde
                  jag köpte:
                  anubias plantor( som jag fäste med fisk lina sen några plantor Microsorium pteropus vindelov här vill jag tacka Brams fick en del små plantor av just tropikas vindelov tackar tackar.
                  Men som sagt så är jag inte färdigt en .
                  själva akva funkar ganska bra vatten är ganska fint och akvarium är 99,99% utan alger.
                  Växterna i storset består av bara långsamt växande (anubias ,microsorium och cryptocoryne .
                  lämnar så-klart några bilder .
                  PS.
                  Andreas väldigt roligt att ni kunde följa den här tråden och jag kan garantiera att jag är till 100% nöjd som fan .

                  GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR TILL ALLA
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av jarecki68; 26 December 2007, 16:47.
                  jarecki

                  Kommentar

                  • Guest

                    Har missat denna tråden...men det blev riktigt snyggt må jag säga. Geophagus "orange head" tapajos har jag med och de är riktigt granna.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av admin
                      4.Belysning (T5 eller HQI)?????????

                      Absolut T5. Det drar mindre ström och går att få grymt bra. Har sett ramper Christian Wrang på Saltvattensguiden byggt.
                      Absolut HQI - lysrör ger inget "levande" ljus.
                      Kör man med rör så komplettera i så fall med en del spottar så att ljuset får mer liv i vattnet med skuggspel och reflexer
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • jarecki68
                        • September 2005
                        • 453

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Absolut HQI - lysrör ger inget "levande" ljus.
                        Kör man med rör så komplettera i så fall med en del spottar så att ljuset får mer liv i vattnet med skuggspel och reflexer
                        HQI Ger "Levande ljus" kanon bra för växterna
                        Lysrör är mer sterila ingen levande ljus men det finns dom som är dimbara och som du skriver man kan komplettera med spottar.
                        skulle jag välja idag då skulle det vara HQI 3x150w+2x54 T5.
                        Akva är på 840l ,det skulle ge mig 0,6w/l ganska tillfredsställande för mig.
                        Senast redigerad av jarecki68; 26 December 2007, 14:58.
                        jarecki

                        Kommentar

                        • jarecki68
                          • September 2005
                          • 453

                          Ursprungligen postat av Lutt
                          Har missat denna tråden...men det blev riktigt snyggt må jag säga. Geophagus "orange head" tapajos har jag med och de är riktigt granna.
                          Tack Mattias
                          Jag tycker med att tapajos är fina fiskar älskar att ge dom mat från handen man kan nästan klappa dom som än hund
                          jarecki

                          Kommentar

                          • jarecki68
                            • September 2005
                            • 453

                            Ursprungligen postat av jarecki68
                            Microsorium pteropus vindelov här vill jag tacka Brams fick en del små plantor av just tropikas vindelov tackar tackar.
                            här kommer några bilder på hur har jag placerad dom ,dom är bara några cm stora så vi få se om dom kommer att ta sig.
                            I framtiden så vill jag blanda växtakvariet + dom fiskar jag har så jag måste placera alla växter på nåt sätt att behålla fria ytor för grävande fiskar +fria ytor för altum.
                            Bifogade filer
                            jarecki

                            Kommentar

                            • Anrol
                              • December 2007
                              • 18

                              Kul att höra att du blev så nöjd med akvariet, men du har ju verkligen gjort ett jätte jobb med det.Lycka till och Vått nytt år

                              Kommentar

                              • jarecki68
                                • September 2005
                                • 453

                                Ursprungligen postat av Anrol
                                Kul att höra att du blev så nöjd med akvariet, men du har ju verkligen gjort ett jätte jobb med det.Lycka till och Vått nytt år
                                Ja Anrol det stämmer att det var mycket jobb fast jag älskar det finns inget bättre
                                jarecki

                                Kommentar

                                Arbetssätt...