drömmen blev verklighet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarecki68
    • September 2005
    • 453

    Ursprungligen postat av MrLogic
    Var får man tag på en så svag HQI? De lägsta jag hittar har en styrka på 150W.
    Oj förlåt jag tänkte på HQL KVIKSILVERLAMPA nu har jag rätat till i inlägget.
    Det är gamla och lite omoderna lampor nu förtiden använder man HQI METAL HALOGEN LAMPOR ,och om jag kommer ihåg så läste jag att det finns 80W HQI fast de är svara att få tag på i Sverige(kan ha fel men jag är nästan säkert att det finns)
    jarecki

    Kommentar

    • Richard.R
      • December 2006
      • 1872

      ser jävligt bra ut, den där roten är riktigt fin
      396L SA biotop
      128L SA biotop
      54L SA biotop
      54L SA biotop

      Kommentar

      • AORFISH
        • December 2005
        • 284

        Ruskigt snyggt!
        MVH/Magnus

        Kommentar

        • Hans.Lindaker
          • April 2006
          • 1837

          Ja inte är altum fula Inte karet heller! Riktigt tjusigt!
          Men min första tanke är att dom flesta fiskarna nog kommer hålla till vid högra sidan vilket kommer få vänstra att kännas väldigt tom.. Kanske kan stoppa ner något där med? Behövs bara några smårötter lite utspritt så försvinner nog den känslan

          Jag ser gärna ett kort rakt framifrån också!

          /Hans
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

          Kommentar

          • felix_ragnar
            • August 2006
            • 1424

            Riktigt snygg burk DÄr har du allt lyckats bra Ser fram emot fler bilder
            Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




            Kommentar

            • jarecki68
              • September 2005
              • 453

              Ursprungligen postat av Richard.R
              ser jävligt bra ut, den där roten är riktigt fin
              Tack Richard ja jag tycker om den också
              Tiden kommer att visa om den klarar sig om den inte kommer att ruttna eller nåt annat.
              Under första månaderna kan hända otroligt mycket saker särskilt med nytt inred akvarium
              jarecki

              Kommentar

              • jarecki68
                • September 2005
                • 453

                Ursprungligen postat av AORFISH
                Ruskigt snyggt!
                Man tackar roligt att du tycker så
                jarecki

                Kommentar

                • jarecki68
                  • September 2005
                  • 453

                  Ursprungligen postat av battalionP
                  Ja inte är altum fula Inte karet heller! Riktigt tjusigt!
                  Men min första tanke är att dom flesta fiskarna nog kommer hålla till vid högra sidan vilket kommer få vänstra att kännas väldigt tom.. Kanske kan stoppa ner något där med? Behövs bara några smårötter lite utspritt så försvinner nog den känslan

                  Jag ser gärna ett kort rakt framifrån också!

                  /Hans
                  Tackar tackar Hans.
                  Jag vet att det känns lite tomt men akva är inte färdigt än jag kommer säkert att ändra hit och dit.
                  Det viktigaste för mig just nu är att få bra balans i karet det där med bakterier och vatten.
                  I slutet av månaden kommer jag skaffa några snabbt växande och inte så krävande växter för detta ändamålet.
                  Med tiden kommer jag att plocka bart de successiv och ersätta med växter som jag vill ha behålla.
                  Så som du ser Hans vägen till den perfekta akvarium(för mig)har bara börjat.
                  Jag kommer alltid fixa lite bilder och skriva både de dåliga och positiva saker som inträffar på vägen dit.
                  Föresten har kollat dina kar på zoonen (http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291)kanon fina SA dom där rötter har du placerat kanon bra
                  Senast redigerad av jarecki68; 21 October 2007, 13:09.
                  jarecki

                  Kommentar

                  • jarecki68
                    • September 2005
                    • 453

                    Ursprungligen postat av felix_ragnar
                    Riktigt snygg burk DÄr har du allt lyckats bra Ser fram emot fler bilder
                    Tack Feliks äventör har bara börjat.
                    jarecki

                    Kommentar

                    • Hans.Lindaker
                      • April 2006
                      • 1837

                      Ursprungligen postat av jarecki68
                      Tackar tackar Hans.
                      Jag vet att det känns lite tomt men akva är inte färdigt än jag kommer säkert att ändra hit och dit.
                      Det viktigaste för mig just nu är att få bra balans i karet det där med bakterier och vatten.
                      I slutet av månaden kommer jag skaffa några snabbt växande och inte så krävande växter för detta ändamålet.
                      Med tiden kommer jag att plocka bart de successiv och ersätta med växter som jag vill ha behålla.
                      Så som du ser Hans vägen till den perfekta akvarium(för mig)har bara börjat.
                      Jag kommer alltid fixa lite bilder och skriva både de dåliga och positiva saker som inträffar på vägen dit.
                      Föresten har kollat dina kar på zoonen (http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291)kanon fina SA dom där rötter har du placerat kanon bra
                      Aha, ja då är jag med! Jag fattade det som att du var "färdig"
                      Har skrivit det förut men glömde det i sista inlägget, roten är grymt snygg!! Och du har placerat växter mycket bra runt den!
                      Fortsätter du på samma sätt när du stoppar i nya saker så kommer detta att bli ett kar utöver det vanliga

                      Tack för dom orden! jo jag vart jävligt nöjd med rotplaceringen i 45 liters! Har dock sålt karet, idag faktiskt

                      /Hans
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                      Kommentar

                      • alcar
                        • April 2005
                        • 1398

                        snygga altum skalarer jag är säkar på att dom kommer och stormtrivas i ditt kar
                        mvh alexander
                        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                        Kommentar

                        • jarecki68
                          • September 2005
                          • 453

                          Ursprungligen postat av alcar
                          snygga altum skalarer jag är säkar på att dom kommer och stormtrivas i ditt kar
                          Mina Altum som jag köpte ,det värkar att de börjar ha problem med fenor
                          misstänker att det kan vara fenröta eller bakterier.
                          Har pratat med Lasse Forsberg han har även snabbt tittat på de och konstaterat att jag ska avvakta lite till.(tur att vara granne med någon som har så många år erfarenhet på sig som gäller akvaristik.
                          dom åtgärder som jag gjorde så länge är:
                          höjde temperatur till cirka 30 grader
                          tillsatte salt till karet.
                          Ska fyrsöka förbättra vatten kvalitet med nitrivec har även fått "Bactozym"från Lasse att börja med med tanke att karet är nytt startat.
                          Stor Tack Lasse för hjälpen.
                          Jag kommer avvakta lite , bli det inte bättre så ska jag försöka med medicin men det vill jag göra som sista åtgärd .
                          jarecki

                          Kommentar

                          • jarecki68
                            • September 2005
                            • 453

                            Ursprungligen postat av battalionP

                            Tack för dom orden! jo jag vart jävligt nöjd med rotplaceringen i 45 liters! Har dock sålt karet, idag faktiskt

                            /Hans
                            Tack Hans
                            Har du sålt karet! det var synd jag tyckte att den var grymt .
                            Men det lugnt din nästa SA kar bli säkert lika lyckats som den du sålde
                            jarecki

                            Kommentar

                            • alcar
                              • April 2005
                              • 1398

                              Ursprungligen postat av jarecki68
                              Mina Altum som jag köpte ,det värkar att de börjar ha problem med fenor
                              misstänker att det kan vara fenröta eller bakterier.
                              Har pratat med Lasse Forsberg han har även snabbt tittat på de och konstaterat att jag ska avvakta lite till.(tur att vara granne med någon som har så många år erfarenhet på sig som gäller akvaristik.
                              dom åtgärder som jag gjorde så länge är:
                              höjde temperatur till cirka 30 grader
                              tillsatte salt till karet.
                              Ska fyrsöka förbättra vatten kvalitet med nitrivec har även fått "Bactozym"från Lasse att börja med med tanke att karet är nytt startat.
                              Stor Tack Lasse för hjälpen.
                              Jag kommer avvakta lite , bli det inte bättre så ska jag försöka med medicin men det vill jag göra som sista åtgärd .

                              när vad tråkit hoppas dom kryar på sig
                              mvh alexander
                              min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                              Kommentar

                              • jarecki68
                                • September 2005
                                • 453

                                Ursprungligen postat av alcar
                                när vad tråkit hoppas dom kryar på sig
                                Kollade idag det har inte direkt blivit bättre men inte sämre när jag tittade på temperaturen i karet så ligger den på 28 grader dopvärmare är inställd på 30.
                                Misstänker att det kunde har varit för lågt temperaturen från början som kunde orsaka deras försämrad tillstånd (doppvärmare var inställd på 25 grader då)
                                Vattnets grumlighet blivit också lite bättre fixsade egen filter ,kola flaska med hård packad filtervadd tror jag heter det, kopplat till Powerhead 802 med 1500l/tim. bifogar bild.
                                matar varannan dag så länge.
                                Bifogade filer
                                jarecki

                                Kommentar

                                Arbetssätt...