drömmen blev verklighet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #61
    har du ett annat kar till dom firrarna?
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • jarecki68
      • September 2005
      • 453

      #62
      Jag har ett gammalt 700l aluminiumramakva.. som fungerar just för tillfälle som flyktakvarium(tillfälligt akvarium) om man kan kalla det så
      jarecki

      Kommentar

      • fredd
        • February 2007
        • 3360

        #63
        okk
        www.frfoto.tk

        Kommentar

        • jarecki68
          • September 2005
          • 453

          #64
          nya händelser:
          fick en jätte fint rot som jag bästellde i affären på Backa Plan
          fint ,fint, måste verkligen tacka Henrik "tack"(kilen som jobbar i affären)
          Roten vägen en hel del cirka 30 kg.
          150cm långt
          110cm högt
          40cm bred
          akvarium är bara 60cm högt så jag bli tvungen att såga en del av den verkligen synd
          Akvariebänk har kommit till grossisten i Sverige troligen så kan jag hämta den nästa vecka
          bifogar ett kort film på mina G.tapajos orange head (blivit eller håller på att bli föräldrar) OBS! QuickTime krävs att titta på filmen.
          några bilder på roten.
          kommer inom kort att annonsera alla grejer som blivit över rötter, akvarium 720l,
          3st ljus ramp en 2m långt andra två 150cm långa och kanske lite annat.
          Bifogade filer
          jarecki

          Kommentar

          • jarecki68
            • September 2005
            • 453

            #65
            Ursprungligen postat av jarecki68
            nya händelser:

            bifogar ett kort film på mina G.tapajos orange head (blivit eller håller på att bli föräldrar) OBS! QuickTime krävs att titta på filmen.
            tyvärr, filmen vet ej hur man går tillväga att den bli med försökte att lägga den efter bilder men det gick inte
            jarecki

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              #66
              resten av rötterna kanske går att använda på andra ställen i karet?ser skit bra ut
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • jarecki68
                • September 2005
                • 453

                #67
                akva bänk har" landat på plats"
                AQUAEL 200*80*70 AL
                Ganska fint och stabilt
                Fast två minus från mig
                första:
                Hyllorna h,v sida är fast skruvad så man kan inte ta bart dom (mindre plats för ute filter)man kan se på bild nr 2.
                Andra :
                deras lösning för ben vet ej men jag har svart att lita på den bild nr7
                ville vara på den säkra sida och fixade 4 cm tjocka ek brädor bild nr 6
                det är bara mina personliga avsikter om jag bortse från dom så är jag trots alt mycket , "myyyycketttt "nöjd
                sålde mitt gamalt akva 700 liter så fiskar måste nöja sig med 100l under 1-4 veckor bild nr 1.
                Jag hoppas få lite fart på projektet nu
                Bifogade filer
                jarecki

                Kommentar

                • jarecki68
                  • September 2005
                  • 453

                  #68
                  Ursprungligen postat av fredd
                  resten av rötterna kanske går att använda på andra ställen i karet?ser skit bra ut
                  kan tänka mig, tack för förslaget
                  jarecki

                  Kommentar

                  • Hans.Lindaker
                    • April 2006
                    • 1837

                    #69
                    Satan i gatan vilken jätterot!!!

                    /Hans
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                    Kommentar

                    • jarecki68
                      • September 2005
                      • 453

                      #70
                      Ursprungligen postat av battalionP
                      Satan i gatan vilken jätterot!!!

                      /Hans
                      Ja den är inte så liten fast nu har jag sågat den så den är redan i karet.
                      Kommer fixa några bilder lite senare .
                      jarecki

                      Kommentar

                      • Guppy_nisse
                        • April 2003
                        • 641

                        #71
                        Jäklar va gött att det händer något nu! Det ska bli grymt att se när roten kommer i karet och när karet står på bänken... Följer verkligen med spänning och håller tummarna stenhårt för att det ska gå bra!
                        //Tobias
                        DIY Is The Shit!
                        Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                        Kommentar

                        • jarecki68
                          • September 2005
                          • 453

                          #72
                          Ursprungligen postat av Guppy_nisse
                          Jäklar va gött att det händer något nu! Det ska bli grymt att se när roten kommer i karet och när karet står på bänken... Följer verkligen med spänning och håller tummarna stenhårt för att det ska gå bra!
                          Tack Tobias jag också fölger din projekt med stor intresse och som det ser ut nu så lyckades du skit bra och jag kan tänka att det bli bara bättre och bättre med tiden
                          jarecki

                          Kommentar

                          • jarecki68
                            • September 2005
                            • 453

                            #73
                            Tänkte uppdatera lite
                            Det som händer just nu med mitt projekt är att själva akvariet stor på sitt permanenta plats nu limmas alla moduler och förbereds alla saker som ska in i akvariet.
                            Innan dess så måste jag klara alla små men viktiga detaljer el kablar ,slangar fastnat lite med lister rund akva kan ej bestämma mig vilken färg ska jag betsa dom , själv vill jag ha dom lite mörkare än skåpet men frågan är om det bli fint slänger en bild på det (bild nr 9 vänster sida )
                            Ni kan gärna komma med förslag alla goda råd uppskattas.
                            Kan bara säga ju närmare slutet ju mer saker kommer fram, saker som man missade eller inte tänkte på innan.
                            räknar med att till slutet av denna månad ha karet igång fast utan fiskar
                            kommer några bilder innan dess.
                            Bifogade filer
                            jarecki

                            Kommentar

                            • Guppy_nisse
                              • April 2003
                              • 641

                              #74
                              Jädrans va tjusigt du! Kul att det börjar hänta lite saker igen.. Alltid lika spännande med uppdateringar... Jag ser fram emot att se din inredning.

                              Själv så ska jag uppgradera mitt kar med ett ytterfilter och UV-filter...
                              //Tobias
                              DIY Is The Shit!
                              Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                              Kommentar

                              • jarecki68
                                • September 2005
                                • 453

                                #75
                                uppdatering del 1
                                Den sista tiden var jag ganska upptagen både med arbete och familjen men det hände också en del med projektet .
                                alt gick ganska bra tills var det dags att koppla slangar till fluval fx5 där kom första problem slangar visade sig för korta (fick beställa nya)fästena för slangar fick mig att göra om ramen (bra att jag testade alt innan jag betsade och lackade den.
                                ut blaset var också inte det lättaste att fixas (ville behålla originalet tycker att den är ganska flexibelt ,dubbelt vatten stråle som man kan rikta i olika vinklar )
                                Slänger några bilder på det (bild 1-9)
                                Några bilder på arbete med ramen (fick betsa och lacka två gånger)och resultatet.
                                bilder på backsida av akvariet där gjorde jag extra hål för slangarna och el kablar alla slangar är inte fram dragna än(det blev ganska bra tycker jag)
                                Nu äntligen var det dags att inreda akvariet(väntat länge på detta).
                                Men det är inte slut än....
                                Bifogade filer
                                jarecki

                                Kommentar

                                Arbetssätt...