960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • landstrykeren
    • July 2006
    • 440

    Haha, så ska dom tas. Är det smidigare att ha färre större än flera små? Det är ju riktigt tufft med ett stort.

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      det possitiva med ett 960 är ju om man är väldigt intresserad utav just en biotop, i Mats fall Tanganyika. Då kan han blanda en hel och ändå få det att funka. Jag har inte kommit så långt i min "akvarie karriär" ännu att jag kan ha 1 kar, utan jag måste ha flera så jag kan testa allt
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • landstrykeren
        • July 2006
        • 440

        Samma här, klarar inte av att bara ha ett:P

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Av någon anledning tycker jag det är extra kul att kolla på när Ocellatusarna tar fram sina små. Här är en kort snutt på en av honorna med sina yngel.

          Bifogade filer

          Kommentar

          • Idrok
            • January 2006
            • 111

            Ursprungligen postat av MaxB
            Av någon anledning tycker jag det är extra kul att kolla på när Ocellatusarna tar fram sina små. Här är en kort snutt på en av honorna med sina yngel.

            http://www.youtube.com/watch?v=BnYadlJ5WfM

            Fin-fint!

            Jag vill också ha snäckisyngel... Mina Brevisar verkar inte komma till ro med prinsessorna kring sig. Har iofs läst att det är den minst tuffa snäcklekaren. Kanske en rokad...

            -M
            /Mikael
            Los blogg la Aquaristica
            Elektronisk musik

            Kommentar

            • 127bubbel
              • March 2007
              • 1133

              Det ser bra ut. Har fått några Ocellatus yngel att överleva ännu?

              MVH/Freddan

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Alla fiskarna i karet har jag överlevande yngel på (jag har inte räknat med Troffarna - dom är lite små ännu, men tendenserna finns där) förutom Ocellatusarna. Eller om jag säger såhär; jag har inte sett några större Ocellatusyngel i karet trots att de leker ofta. Så vi får se om ett eller annat yngel klarar sig så småningom. Men det är för jädra häftigt att sitta och kolla på dom när de håller till vid sina snäckor! Otropligt charmiga och trevliga ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Var tvungen att filma lite uppifrån, Ocellatushonan är så jädra duktig och energisk i sitt vaktande. Här är en liten snutt från ovan, så att säga.




                  Här är några bilder också.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • 127bubbel
                    • March 2007
                    • 1133

                    Hon verkar ha full koll på det!

                    Hur stora är dina Gracilisyngel nu då? Eller man kan väl inte kalla dom yngel längre utan ungfiskar.

                    MVH/Freddan

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ja, dom är rätt stora nu och simmar i stort sett obehindrat omkring i sitt område. Faktum är att två av G-ynglen stod och måttade mot den lilla Marlierihonan som har make, revir och egna ungar alldeles i närheten.
                      Detta fick jag dock tyvärr inte på bild - men jag kan försöka ta några bilder ikväll och slänga in. Gracilisynglen växer äckligt fort och jag bävar för hur det skall bli snart när de blir ännu fler... och större... snacka om att Prinsessor kan ta över ett kar...

                      Kommentar

                      • 127bubbel
                        • March 2007
                        • 1133

                        Ja, släng gärna in lite bilder ikväll. Jag är galen i bilder.

                        Jag har också mycket yngel på mina Helianthus, den första kullen växer så att det knakar och dom är nog ca 40 st. Men inom 1 vecka räknar jag med fler då dom lekte igår igen.

                        Får hoppas att Herkules vill ha lite yngel sen.

                        MVH/Freddan

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av 127bubbel
                          Ja, släng gärna in lite bilder ikväll. Jag är galen i bilder.

                          Jag har också mycket yngel på mina Helianthus, den första kullen växer så att det knakar och dom är nog ca 40 st. Men inom 1 vecka räknar jag med fler då dom lekte igår igen.

                          Får hoppas att Herkules vill ha lite yngel sen.

                          MVH/Freddan

                          Ja, sessor kommer det att finnas i plenty... men hur skall man få upp dom...?

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Jahapp, det kunde man ju ge sig fan på! Nu när jag kom hem så tänkte jag ta några bilder på Gracilisarna, Freddan hade ju önskat sig det... Då har väl föräldrarna tagit fram kull nr. 4 i ordningen. Dom är inte få heller den här gången...
                            Ärligt talat - jag vet inte hur det här kommer att utveckla sig, alltså. Skall det fortsätta så här blir nog detta ett 960 Gracilisprojekt i framtiden. Dom kommer garanterat att ta över mer och mer spejs.
                            Men, Muahahaha - Bwwahahaha - det innebär i förlängningen att fler kar måste inhandlas till dom som blir utskåpade. Tänk så många roliga trådar det skall bli av detta... va?


                            Btw, Madame Snäck (Ocellatustösen) har kvar sina yngel och vaktar mycket käckt och griskt!

                            Här är en filmsnutt och några bilder;


                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • noisy
                              • October 2006
                              • 338

                              960 L Gracilis häftigt och blir de andra trådarna lika intressanta att följa så vet jag vad jag skall göra på kvällarna framöver.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ah, ta det med en nypa salt, Noisy - men de jäklarna förökar sig snabbt, så vem vet hur det ser ut om några månader - ett halvår!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...