960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18957

    Ursprungligen postat av karrokaja
    finns massa hippies här uppe med tippi! du kan ju flytta hit.

    Dom där var GRYMMA! brutalt snygga!!
    såna måste du ha, sen ska du lägga ut en film på dom
    Ja, jag har kikat på en grupp killis redan - och dom ser 100 gånger fränare ut i verkligheten, riktigt snygga.
    Och sedan skall jag lägga ut en film på dom, såklart.
    Funderar på att wejsta lite spejs här med en film från karet så som det ser ut nu.. kan komma ikväll redan om ni har otur!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18957

      Ni hade tur!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av MaxB
        Ni hade tur!
        Eller inte...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18957

          Ursprungligen postat av ansjo
          Eller inte...
          Jo, jag är lite ironisk... men jag har varit och repeterat med ett band ikväll (mycket knasiga jul-gigs nu...) och när jag kom hem var karen släckta, så vi får ha "otur" en annan dag. Jag är fucked hela helgen. Imorgon är det en megafest på kontoret - och jag brukar inte bli människoapa på ett par dagar efter den persen - och så lirar jag på måndag igen... och sedan är det nån grej den 23:e, julafton tror jag att det heter... så jag kämpar på!
          Klart som svagdricka att det kommer filmer!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Fast där jag kommer från är julafton den 24:e....men den som väntar....
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18957

              Ursprungligen postat av ansjo
              Fast där jag kommer från är julafton den 24:e....men den som väntar....
              Aaaahhh... den 24:e är det ju... Just det ja!

              Kommentar

              • Albinfiskare
                • November 2007
                • 1399

                Ursprungligen postat av MaxB
                Ahh... ja, det var gôtt att ha en ti'pi att krypa in i när man var liten grabb - skulle fan behöva en nuförtiden också!
                Skiffer-"indiantält" finns redan i karet - och så har jag starka funderingar på att istället för munruvande ciklider skaffa en grupp sådana här;
                http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=290&SOK=1
                haha Tanganyika killies.

                Fräckt!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18957

                  Ursprungligen postat av Albinfiskare
                  haha Tanganyika killies.

                  Fräckt!
                  Ja, jag har kikat på några och dom är läckra som bara fanken! Jag tror det kan bli riktigt bra med dessa.

                  Här är en liten Tanganyikakilli-lek;

                  Kommentar

                  • Broddan
                    • February 2007
                    • 536

                    Riktigt trevliga rackare dessa..

                    Har ett drömprojekt som bara levt i mitt huvud ett bra tag. Det är just dessa i det övre vattenlagret samt stor sandbotten med nån enstaka sten. På botten ska Enantiopus sp "kilesa" få åka runt och spegla upp sig allt de orkar. Det skulle vara riktigt trevligt tror jag.
                    Hälsningar

                    D

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18957

                      Ursprungligen postat av Broddan
                      Riktigt trevliga rackare dessa..

                      Har ett drömprojekt som bara levt i mitt huvud ett bra tag. Det är just dessa i det övre vattenlagret samt stor sandbotten med nån enstaka sten. På botten ska Enantiopus sp "kilesa" få åka runt och spegla upp sig allt de orkar. Det skulle vara riktigt trevligt tror jag.
                      Då har vi en gemensam plan - exakt så går mina tankar också.
                      Jag har bara dragit mig för att starta ett sådant projekt - med tanke på att jag kanske snart skall flytta, och att det blir bättre att böka med sand och prylar när man vet att karet skall stå där det skall stå. Så fort jag får tillfälle drar jag igång ett sådant kar!

                      Kommentar

                      • Broddan
                        • February 2007
                        • 536

                        Kul!
                        Du hinner nog flytta köra igång projektet avsluta projektet starta ett nytt innan jag får möjlighet att köra
                        Det mest pga platsbrist men har en långtgående plan att lyckas trycka in ett 2 meters men rätt många hinder på vägen b l a sambon 220L sällskapskar, hehe. Dock kul att hon också är hyfsat intresserad av akvarium och låter mig nörda iväg med alla akvarieprojekt hela tiden.

                        Jag får väl sukta på ditt då du brukar vara bra på detta med filmer/bilder
                        Hälsningar

                        D

                        Kommentar

                        • NIC
                          • January 2008
                          • 5121

                          Ursprungligen postat av Broddan

                          Jag får väl sukta på ditt då du brukar vara bra på detta med filmer/bilder
                          Japp! Mats e king!!!

                          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18957

                            Ursprungligen postat av Broddan
                            Kul!
                            Du hinner nog flytta köra igång projektet avsluta projektet starta ett nytt innan jag får möjlighet att köra
                            Det mest pga platsbrist men har en långtgående plan att lyckas trycka in ett 2 meters men rätt många hinder på vägen b l a sambon 220L sällskapskar, hehe. Dock kul att hon också är hyfsat intresserad av akvarium och låter mig nörda iväg med alla akvarieprojekt hela tiden.

                            Jag får väl sukta på ditt då du brukar vara bra på detta med filmer/bilder
                            Ursprungligen postat av NIC
                            Japp! Mats e king!!!
                            Jo, alla nya projekt är kul!
                            Hade jag inte varit i flytt-tankar så hade ju Discusarna gått kvar i 960-baljan. Nu blev det som det blev med dessa - och mycket bättre, när de får sträcka ut i 2 025 liter istället - och tur var väl det på ett sätt, för nu har jag fått lite sug i Tanganyika-tarmen igen.
                            I nuläget går sex calvusar och två lekpar leleupi + deras yngel i baljan som är sparsamt inredd. Märker jag att det tar en hiskelig tid att hitta en bra kåk för hyfsade pengar så röjer jag nog ur karet, sätter nuvarande besättning i andra kar och kör på kilesor och killis. Man måste ju generera lite Hornbach-feeling; "det finns alltid något att göra - yipeeyaya yipee yipee yaey".

                            Kommentar

                            • Fredrik1
                              • February 2009
                              • 305

                              Man tappar verkligen hakan av att se dina kar. Särskilt det här.. Ser verkligen ut som att stenarna kommer ifrån bakgrunden. Du är verkligen unik med dina kar!
                              Ser super snyggt ut Fårstår fortfarande inte hur du lyckas så bra. När man själv försöker blir det bara fel men det är väll bara att försöka att bli bättre på att skapa.
                              Min Zoon

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18957

                                Ursprungligen postat av Fredrik1
                                Man tappar verkligen hakan av att se dina kar. Särskilt det här.. Ser verkligen ut som att stenarna kommer ifrån bakgrunden. Du är verkligen unik med dina kar!
                                Ser super snyggt ut Fårstår fortfarande inte hur du lyckas så bra. När man själv försöker blir det bara fel men det är väll bara att försöka att bli bättre på att skapa.
                                Halloj Fredrik!
                                Härligt att du gillar det!
                                Ja, det är faktiskt bara att köra på tills man blir sådär nöjd så att man känner att det inte behövs göra några större justreringar. Sedan är det ju också så att jag gjort såna här inredningar ganska många gånger och vet av erfarenhet hur det blir när man inte tar god tid på sig och planerar "kaoset".
                                Karet i nuläget är mycket mer spartanskt inrett än förr då det var en hiskelig massa sten i det. Jag har ju haft lite funderingar på att röja ur detta nu och starta om med något annan besättning - men igår såg jag att två calvusar visade tydligt lekbetende så jag väntar lite med detta och kollar vad det blir av calvustendenserna.
                                Leleupierna skall jag inte ha kvar, utan dessa får gå till någon som vill ha dom. Kanske dags att sätta in en annons...?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...