Kjells akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Superpescado
    Kjell Fohrman det var tråkigt att höra. Både med dina akvarium samt att guldfiskarna blivit uppätna. Spännande med räkorna Hur många generationer senare det är nu efter 20 år.

    Vad har du gjort med dig monaterstora kar? Står det tomt? Använda et bara som pool nu kanske
    Har inte en susning om hur många generationer det handlar om - men dom lever ju bara 1-1,5 år så det handlar säkert om ca. 20 generationer.
    Mitt 3.000 liters akvarium står kvar och det är vatten och en del växter (främst rötter från monsterian) kvar i det och pumparna fungerar. Kanske finns det också någon enstaka fisk kvar i det. Det finns ju många gömställen så det är gott om gömställen.
    Jag bor ju numera halva året i Spanien så det är lite svårt att sköta ett akvarium både där och här.

    Lägger också in ett foto på min damm som togs för några år sedan. Det ser likadant ut nu bortsett från att detta foto togs några månader senare på året då alla dammväxterna har slagit ut. Tyvärr hade inte mina guldfiskar tillgång till dessa som gömställe nu och var därför ett lätt byte för fåglar även om dammen i mitten säkert är närmare 1,5 meter djup.Klicka på bilden för större version

Namn: Dammen.jpg
Visningar: 213
Storlek: 318,6 KB
ID: 2417379
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 May 2020, 20:39.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...