Kjells akvarier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Ursprungligen postat av c90368
    Hur mår dina Ap?

Har du sett om det blivit några yngel, borde finnas förutsättningar för överlevare i din volym.
    Har inte sett några yngel i alla fall men det finns ju en del undanskymda vrår - dock så finns det ju även några hundra rovfiskar i akvariet.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• c90368
      • September 2006
      • 5973

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Har inte sett några yngel i alla fall men det finns ju en del undanskymda vrår - dock så finns det ju även några hundra rovfiskar i akvariet.
      Snabbt svar Undviker även du hettan där ute
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

Ursprungligen postat av c90368
        Snabbt svar Undviker även du hettan där ute
        Ja helst, fast har å andra sidan just kollat på fotboll på TV så man kan ju göra annat inomhus också
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Administrator

• December 2001
          • 48148

Lägger in några foton så att ni ser hur trångst dom har det i 3.000 liters akvariet
          Bifogade filer
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell

Kommentar

• Faltaren
            • July 2005
            • 1453

Fin fint . Vad är det för musslor du har i bakgrunden? Har provat svenska för något år sen, de klara inte tempraturerna . Ser lite ut som svenska, bara skal kanske?
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

Kommentar

• Tenkare
              • May 2005
              • 2519

Är det matningsbilder eller har dom hittat favoritplatsen?
              Neca eos omnes, deus suos agnoscet

Min zon Min Tenkare

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Administrator

• December 2001
                • 48148

Ursprungligen postat av TastY
                Fin fint . Vad är det för musslor du har i bakgrunden? Har provat svenska för något år sen, de klara inte tempraturerna . Ser lite ut som svenska, bara skal kanske?
                Det är vanliga svenska flodmusslor - det finns gott om skal (plockar självklart inte levande) som ligger i flodkanten av Säveån där jag bor
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Administrator

• December 2001
                  • 48148

Ursprungligen postat av Tenkare
                  Är det matningsbilder eller har dom hittat favoritplatsen?
                  Matningsplatsen
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell

Kommentar

• c90368
                    • September 2006
                    • 5973

En liten lägesrapport kanske
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

Kommentar

• copella
                      • January 2008
                      • 238

Bilder

MER BILDER BILDER
                      NYA BILDER

hur går det och vad har hänt

tack för upp dateringen

m v h
                      richard

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Administrator

• December 2001
                        • 48148

Här har väl inte hänt något direkt.
                        Jag köpte in några killis på killiauktionen i Köpenhamn i helgen och håller på att fixa till ett nanoakvarium för dom.
                        Men om detta kommer jag att berätta i en artikel från detta evenmang som lär dyka upp i början av nästa vecka
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell

Kommentar

• NIC
                          • January 2008
                          • 5121

Det märks att du gillar slimline Kjell!! (vem gör inte det...??)
                          Gillar balken ovanför karet som är helt inklädd. Inte heller fel att låta modulerna sticka upp ur vattnet, riktigt snyggt!
                          Inte alls säker på detta men är det en 'E. harbii' i vänster framkant?

http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Administrator

• December 2001
                            • 48148

Ursprungligen postat av NIC
                            Inte alls säker på detta men är det en 'E. harbii' i vänster framkant?
                            Nej, det är det inte och det kan jag direkt påstå utan att ens ha en susning om vad du frågar efter eftersom jag inte vad E. står för (vet inte ens om det är en växt eller fisk)
                            Antar dock att E. står för Echinodorus och i så fall är det Echinodorus quadricostatus "magdalenensis"

Har för övrigt börjat få lite trådalger i akvarier - inte så jättemycket men tillräckligt för att i alla fall jag retar mig lite på det.
                            Hade i alla fall Claus Christensen från Tropica på besök igår kväll och fick lite tips. Dock är kanske inte dom bästa tipsen så lämpliga för ertt 3.000 liters akvarium - speciellt om man man är biotopfundamentalist som jag - vill inte ha i siamesiska algätare som ofta tar trådalger, att byta mycket vatten och ofta funkar liksom inte i ett så stor akvarium, också opraktiskt att köra igång CO2.

Dock verkade växterna ha lite mikronäringsbrist så hans förslag var att lägga i växtgödning som inte innehåller kväve/fosfor, samt att minska lite på ljusmängden. Får testa och se hur det funkar.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell

Kommentar

• NIC
                              • January 2008
                              • 5121

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Nej, det är det inte och det kan jag direkt påstå utan att ens ha en susning om vad du frågar efter eftersom jag inte vad E. står för (vet inte ens om det är en växt eller fisk)
                              Antar dock att E. står för Echinodorus och i så fall är det Echinodorus quadricostatus "magdalenensis"

Har för övrigt börjat få lite trådalger i akvarier - inte så jättemycket men tillräckligt för att i alla fall jag retar mig lite på det.
                              Hade i alla fall Claus Christensen från Tropica på besök igår kväll och fick lite tips. Dock är kanske inte dom bästa tipsen så lämpliga för ertt 3.000 liters akvarium - speciellt om man man är biotopfundamentalist som jag - vill inte ha i siamesiska algätare som ofta tar trådalger, att byta mycket vatten och ofta funkar liksom inte i ett så stor akvarium, också opraktiskt att köra igång CO2.

Dock verkade växterna ha lite mikronäringsbrist så hans förslag var att lägga i växtgödning som inte innehåller kväve/fosfor, samt att minska lite på ljusmängden. Får testa och se hur det funkar.
                              Ja, det är ju sant, men jag var ganska säker på att du förstod vad jag menade, vilket du också gjorde.

http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

Kommentar

• MagicFingers
                                • November 2003
                                • 3136

Nej det é helt rätt, sätt INTE ner några siameser, du får ALDRIG ur dom utan att tömma akvariet,,, ..
                                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

Nunc Est Bibendum

Kommentar

Arbetssätt...