Kjells akvarier
Kollaps
X
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Fin fint. Vad är det för musslor du har i bakgrunden? Har provat svenska för något år sen, de klara inte tempraturerna
. Ser lite ut som svenska, bara skal kanske?
Kommentar
-
Är det matningsbilder eller har dom hittat favoritplatsen?Kommentar
-
Det är vanliga svenska flodmusslor - det finns gott om skal (plockar självklart inte levande) som ligger i flodkanten av Säveån där jag borAkvaristiska hälsningar
Kjell
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
En liten lägesrapport kanskeMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Här har väl inte hänt något direkt.
Jag köpte in några killis på killiauktionen i Köpenhamn i helgen och håller på att fixa till ett nanoakvarium för dom.
Men om detta kommer jag att berätta i en artikel från detta evenmang som lär dyka upp i början av nästa veckaAkvaristiska hälsningar
Kjell
-
Det märks att du gillar slimline Kjell!!(vem gör inte det...??)
Gillar balken ovanför karet som är helt inklädd. Inte heller fel att låta modulerna sticka upp ur vattnet, riktigt snyggt!
Inte alls säker på detta men är det en 'E. harbii' i vänster framkant?Kommentar
-
Nej, det är det inte och det kan jag direkt påstå utan att ens ha en susning om vad du frågar efter eftersom jag inte vad E. står för (vet inte ens om det är en växt eller fisk)
Antar dock att E. står för Echinodorus och i så fall är det Echinodorus quadricostatus "magdalenensis"
Har för övrigt börjat få lite trådalger i akvarier - inte så jättemycket men tillräckligt för att i alla fall jag retar mig lite på det.
Hade i alla fall Claus Christensen från Tropica på besök igår kväll och fick lite tips. Dock är kanske inte dom bästa tipsen så lämpliga för ertt 3.000 liters akvarium - speciellt om man man är biotopfundamentalist som jag - vill inte ha i siamesiska algätare som ofta tar trådalger, att byta mycket vatten och ofta funkar liksom inte i ett så stor akvarium, också opraktiskt att köra igång CO2.
Dock verkade växterna ha lite mikronäringsbrist så hans förslag var att lägga i växtgödning som inte innehåller kväve/fosfor, samt att minska lite på ljusmängden. Får testa och se hur det funkar.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Nej, det är det inte och det kan jag direkt påstå utan att ens ha en susning om vad du frågar efter eftersom jag inte vad E. står för (vet inte ens om det är en växt eller fisk)
Antar dock att E. står för Echinodorus och i så fall är det Echinodorus quadricostatus "magdalenensis"
Har för övrigt börjat få lite trådalger i akvarier - inte så jättemycket men tillräckligt för att i alla fall jag retar mig lite på det.
Hade i alla fall Claus Christensen från Tropica på besök igår kväll och fick lite tips. Dock är kanske inte dom bästa tipsen så lämpliga för ertt 3.000 liters akvarium - speciellt om man man är biotopfundamentalist som jag - vill inte ha i siamesiska algätare som ofta tar trådalger, att byta mycket vatten och ofta funkar liksom inte i ett så stor akvarium, också opraktiskt att köra igång CO2.
Dock verkade växterna ha lite mikronäringsbrist så hans förslag var att lägga i växtgödning som inte innehåller kväve/fosfor, samt att minska lite på ljusmängden. Får testa och se hur det funkar.men jag var ganska säker på att du förstod vad jag menade, vilket du också gjorde.
Kommentar
-
Nej det é helt rätt, sätt INTE ner några siameser, du får ALDRIG ur dom utan att tömma akvariet,,, ..Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
Kommentar