Tillbaka till Diskus igen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Manado
    • August 2013
    • 144

    #61
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Kanske har missat det men har du någon aning om vad det kan vara?
    Har ingen aning. Tror att jag läst något tidigare att det skulle kunna vara simblåsan eller att hon krockat med huvudet när de beter sig så där, men jag vet inte.
    Men nu är det bättre. Fick ett kvitto på det när hon lekte igen för några dagar sedan och att hon äter igen. Tyvärr så är hon fortfarande instabil och har svårt att stå still då liksom tippar hon över lite ibland. Nu känner jag mig i alla fall ganska säker på att det inte är något som smittar de andra.

    Kommentar

    • Manado
      • August 2013
      • 144

      #62
      Ursprungligen postat av Rufus
      Du har ett vackert kar! Hoppas din hona blir bättre. Vackra dessa diskusar.
      Tusentack
      Ja nu mår hon bättre.

      Kommentar

      • Manado
        • August 2013
        • 144

        #63
        Nu har dom blivit som tokiga...
        Två par leker samtidigt i ett hörn av akvariet. det ena paret på innerfiltret och det andra på utröret till ytterfiltret!
        Alla slåss med alla och romen flyger och far men det verkar inte som att de kan sluta när de väl har börjat.
        Det som är lite kul är att RL-paret är det ena, min sjuka hona har blivit mycket bättre. Ja till och med så bra så att hon leker.
        Jag har lite problem med att lägga upp bilder och filmer och skall försöka lösa detta så snart det går.
        Någon som vet om det finns instruktioner på hur man gör?

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          #64
          Ursprungligen postat av Manado
          Nu har dom blivit som tokiga...
          Två par leker samtidigt i ett hörn av akvariet. det ena paret på innerfiltret och det andra på utröret till ytterfiltret!
          Alla slåss med alla och romen flyger och far men det verkar inte som att de kan sluta när de väl har börjat.
          Det som är lite kul är att RL-paret är det ena, min sjuka hona har blivit mycket bättre. Ja till och med så bra så att hon leker.
          Jag har lite problem med att lägga upp bilder och filmer och skall försöka lösa detta så snart det går.
          Någon som vet om det finns instruktioner på hur man gör?
          Kan inte svara på det här med bilder och filmer. Men visst är det konstigt att det verkar som att när ett par sätter igång smittar det liksom av sig, funkar ju så i tre av mina kar, det fjärde har ingen satt igång och där är det lung och harmoni. En stor grupp som simmar tillsammans, i de andra karen är det mycket revir och småbråkigt. Så flera gånget önskar man ju att man kunde hålla diskus utan att de lekte......

          Kommentar

          • smajlet
            • January 2018
            • 1374

            #65
            Ursprungligen postat av Manado
            Nu har dom blivit som tokiga...
            Två par leker samtidigt i ett hörn av akvariet. det ena paret på innerfiltret och det andra på utröret till ytterfiltret!
            Alla slåss med alla och romen flyger och far men det verkar inte som att de kan sluta när de väl har börjat.
            Det som är lite kul är att RL-paret är det ena, min sjuka hona har blivit mycket bättre. Ja till och med så bra så att hon leker.
            Jag har lite problem med att lägga upp bilder och filmer och skall försöka lösa detta så snart det går.
            Någon som vet om det finns instruktioner på hur man gör?
            Var roligt att det går bra nu med dina diskus.
            Bilder får inte vara större en 2 MB och man måste vara guldmedaljen för att läga upp dom.

            Med telefonen är det katastrofjobbigt med bilder dom hamnar hur som helst.

            Jag brukar göra skärmdump och spara bilden och lägger upp den och det fungerar även om originalet var 5 mb

            mvh

            Kommentar

            • Manado
              • August 2013
              • 144

              #66
              Ursprungligen postat av Ekenberg

              Kan inte svara på det här med bilder och filmer. Men visst är det konstigt att det verkar som att när ett par sätter igång smittar det liksom av sig, funkar ju så i tre av mina kar, det fjärde har ingen satt igång och där är det lung och harmoni. En stor grupp som simmar tillsammans, i de andra karen är det mycket revir och småbråkigt. Så flera gånget önskar man ju att man kunde hålla diskus utan att de lekte......
              Ja det måste bli väldigt tydligt för dig som har flera grupper. Lite avis på dig där. Men det är inte läge för mig att förhandla med frugan om fler akvarium jag får nöja mig med det jag har (tills vidare).

              Kommentar

              • Manado
                • August 2013
                • 144

                #67
                Ursprungligen postat av smajlet

                Var roligt att det går bra nu med dina diskus.
                Bilder får inte vara större en 2 MB och man måste vara guldmedaljen för att läga upp dom.

                Med telefonen är det katastrofjobbigt med bilder dom hamnar hur som helst.

                Jag brukar göra skärmdump och spara bilden och lägger upp den och det fungerar även om originalet var 5 mb

                mvh
                Ja tack, jag är framförallt glad över att Ring Leopardhonan är såpass mycket bättre. Hon vinglar lite fortfarande men har börjat blanda sig i gruppen när det är matning och jag tycker mig se att hon får i sig lite smulor i varje fall:-)

                Testade att göra som du fast på paddan, men det gick inte. Ska prova från datorn senare.

                Kommentar

                • Manado
                  • August 2013
                  • 144

                  #68

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    #69
                    Den var riktigt fin

                    Kommentar

                    • Mikael Lindqvist
                      • January 2019
                      • 69

                      #70
                      Ursprungligen postat av smajlet

                      Den var riktigt fin
                      Instämmer de svarta dragen i fenan ger en underbar kontrast emot den orangeröda färgen!

                      Kommentar

                      • Manado
                        • August 2013
                        • 144

                        #71
                        Ursprungligen postat av Mikael Lindqvist

                        Instämmer de svarta dragen i fenan ger en underbar kontrast emot den orangeröda färgen!
                        Tack Smajlet och Mikael
                        Nu när jag hittat ett sätt att publicera bilder så kommer det snart fler.

                        Kommentar

                        • smajlet
                          • January 2018
                          • 1374

                          #72
                          Ursprungligen postat av Manado

                          Tack Smajlet och Mikael
                          Nu när jag hittat ett sätt att publicera bilder så kommer det snart fler.
                          Ja mera bilder

                          altid roligt med bilder

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            #73
                            Superfin! Färgen är verkligen wow.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Manado
                              • August 2013
                              • 144

                              #74
                              Ursprungligen postat av LindaAlgo
                              Superfin! Färgen är verkligen wow.
                              Tack Linda!

                              Kommentar

                              • Manado
                                • August 2013
                                • 144

                                #75
                                Provar att lägga upp lite bilder

                                Kommentar

                                Arbetssätt...