Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Tillbaka till Diskus igen!

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Ursprungligen postat av Ekenberg Visa inlägg
    Underbara, jättefina färger.
    Tack, älskar färgerna!
    Funderar bara på vad jagskall komplettera gruppen med.
    Tänker ev på några med mer ”ursprungsfärg”. Men jag avvaktar beslut tills jag ser hur hela gruppen kommer se ut när de börjar röra sig mer i akvariet.
    tar gärna emot tips.

Kommentera

Har varit och hämtat några nya kompisar hos Erling Hönborg från Jackson Keong idag.
      2st Altum Cobolt Blue och 2st Sakura Maze Leopard.
      Märker att det blev bättre nu när dom är fler, mer liv och rörelse.

Kommentera

Ser grymt fina ut. Känner också att det är en fördel att ha fler, lite mer än rekommenderat . Hoppas nu att allt går bra för dig, känns som du lyckats få en riktigt fin färgkombination oå din grupp. Kul att du märker att det funka bättre .

Kommentera

Ursprungligen postat av Manado Visa inlägg

Tack, älskar färgerna!
          Funderar bara på vad jagskall komplettera gruppen med.
          Tänker ev på några med mer ”ursprungsfärg”. Men jag avvaktar beslut tills jag ser hur hela gruppen kommer se ut när de börjar röra sig mer i akvariet.
          tar gärna emot tips.
          Jag kan inte Diskus. Men din profilbild här har röda och blå diskusar tillsammans. Hade det inte varit snyggt? Eller man ska inte blanda dom?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ekenberg Visa inlägg
            Ser grymt fina ut. Känner också att det är en fördel att ha fler, lite mer än rekommenderat . Hoppas nu att allt går bra för dig, känns som du lyckats få en riktigt fin färgkombination oå din grupp. Kul att du märker att det funka bättre .
            Tack, tror att jag kommer köpa ett par till i framtiden för det går nog ännu bättre. Men nu är fiskkontot tomt

Kommentera

Ursprungligen postat av Malawi_forever Visa inlägg

Jag kan inte Diskus. Men din profilbild här har röda och blå diskusar tillsammans. Hade det inte varit snyggt? Eller man ska inte blanda dom?
              Det är skitsnyggt med en mix med olika färger och jag kommer nog sakna det. Tidigare hade jag en skön mix av olika färger på Malawi och det tyckte jag va otroligt snyggt så jag förstår din fråga. Men dom diskusarnasom i mitt tycke är snyggast (för tillfället och min plånbok) är de med dominerande blåröda färger och då liksom försvinner dom om det ”lyser” rött gul eller vitt. Jag hoppas att mitt val av en röd/blå mix tillsammans med mina ganska neutralt färgade tetror blir bra när de växer till och färgar ut. Och att de blå/Cobolt/turkos får vara den framträdande färgen tillsamman med de mörkröda teckningarna.
              Jag skulle gärna ha fler akvarium ett med alla olika färger och ett med VF. Det är en dröm som får vänta tills barnen flyttar ut
              Kaske dags att byta profilbild

Kommentera

Ursprungligen postat av Manado Visa inlägg

Det är skitsnyggt med en mix med olika färger och jag kommer nog sakna det. Tidigare hade jag en skön mix av olika färger på Malawi och det tyckte jag va otroligt snyggt så jag förstår din fråga. Men dom diskusarnasom i mitt tycke är snyggast (för tillfället och min plånbok) är de med dominerande blåröda färger och då liksom försvinner dom om det ”lyser” rött gul eller vitt. Jag hoppas att mitt val av en röd/blå mix tillsammans med mina ganska neutralt färgade tetror blir bra när de växer till och färgar ut. Och att de blå/Cobolt/turkos får vara den framträdande färgen tillsamman med de mörkröda teckningarna.
                Jag skulle gärna ha fler akvarium ett med alla olika färger och ett med VF. Det är en dröm som får vänta tills barnen flyttar ut
                Kaske dags att byta profilbild
                Så du har en plan. Bra.

Kommentera

Sparar...
                X