550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Det där ska jag komma ihåg framöver - "men det ska jag stå emot". Du är snart där du också tror jag .

    //Inger
    Ja Inger, du har ju gjort hela resan tidigare. Och vet att när allt funkar finns det inget härligare. Men som sagt, ju mer ett djur ger desto svårare när det går bort. Nu tänker jag ju inte påverka sig utan är bara jätteglad att du är kvar här och har ett kar kvar.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Den här tråden är farlig - nu är jag också sugen på discus. Men det ska jag stå emot!
    Glädjer mig verkligen. Och jag lovar dig , diskus är speciella. Så när du är klar med scalarer tror jag absolut det är dax. Mina yngel är två månader nu och cirka två centimeter. Jag läste någonstans att en fingervisning är en centimeter per månad den första tiden . Så håller det i sig är de fem sex centimeter om tre , fyra månader så efter semestern har jag ett antal smådiskus som söker nytt hem om allt går vägen

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Den här tråden är farlig - nu är jag också sugen på discus. Men det ska jag stå emot!
    Du såg alla diskusynglen i Ekenbergs lokal va?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Den här tråden är farlig - nu är jag också sugen på discus. Men det ska jag stå emot!
    Det där ska jag komma ihåg framöver - "men det ska jag stå emot". Du är snart där du också tror jag .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Den här tråden är farlig - nu är jag också sugen på discus. Men det ska jag stå emot!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av pereli

    Kul, mitt första akvarium var ett likadant men på 60 liter har jag för mig. Tyvärr så rostade bottenplåten på det så att det började läcka.
    Det hände mig också, men min farfar som var lite händig fixade det med fönsterglas och kitt

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Hahahaha, ja idag har jag bara suttit här och funderat, tittat och skrivit..... kul att någon läser
    ja du, man blir lite hemma blind kan man väl säga. I vår lokal är det ju flest 720 och 540 kar sedan lite 375 och så mina fyra små... men jag började med ett 27 liters en gång i tiden. Grön plåt och fönsterkittat glas, om jag minns rätt hade jag tio guppy och två zebrafiskar.....

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0067.JPG Visningar:	0 Storlek:	143.5 kB ID:     	2415798
    Kul, mitt första akvarium var ett likadant men på 60 liter har jag för mig. Tyvärr så rostade bottenplåten på det så att det började läcka.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Åh Johan , blir riktigt avundsjuk ....
    mitt gamla akvarium fans kvar länge. Men tyvärr slängde jag det innan jag flyttade hit. Och för bara några år sedan gjorde jag en utsortering bland akvariesakerna och slängde alla gamla pumpar..... suck
    soännande att få se hur du inreder det.

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Klicka på bilden för större version

Namn: 0D943D0E-4D2D-4CE6-B975-57A373783F2D.png
Visningar: 123
Storlek: 1,46 MB
ID: 2415807


    Jag kunde inte motstå det. Det är betalt men inte hämtat. Sen behöver jag kitta om det också tyvärr fanns det ingen belysning till, det och en gammal luftpump står på önskelistan.
    Visst är det underbart att vara sentimental. Jag hoppas att du kan fixa det och sätta igång det samt dela med dig av den resan i en ny projekttråd.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 0D943D0E-4D2D-4CE6-B975-57A373783F2D.png
Visningar: 123
Storlek: 1,46 MB
ID: 2415807


    Jag kunde inte motstå det. Det är betalt men inte hämtat. Sen behöver jag kitta om det också tyvärr fanns det ingen belysning till, det och en gammal luftpump står på önskelistan.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Kan du gissa vad jag köpte för några dagar sedan?
    Nej. Eller ja gissa kan jag ju, ett gäng Madagaskar ciklider!!

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Ja, men tyvärr får jag göra dig besviken, jag hade ett sådant kar men bilden har jag lånat
    Kan du gissa vad jag köpte för några dagar sedan?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Plejaderna

    Nej men Thomas, nu blev jag jäääätebesviken. :-)
    Sorrrrry.....

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Ja, men tyvärr får jag göra dig besviken, jag hade ett sådant kar men bilden har jag lånat
    Nej men Thomas, nu blev jag jäääätebesviken. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Plejaderna

    Oj! Bara det att du har en bild på ditt första kar inger respekt.

    ​​​​​
    Ja, men tyvärr får jag göra dig besviken, jag hade ett sådant kar men bilden har jag lånat

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...