550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Brutalt tråkigt att läsa om incidenten med 540. Det var ju riktigt skit faktisk. Nu har du uppförsbacke igen. Gör som Mats säger, dra dig tillbaka, vila lite och samla energi. Sen når du toppen och återskapar 540 medans du glider ner för nedförsbacken.
    Lider med dig Ekenberg.
    Jag tar paus i kväll, och kör stenhårt i helgen. Alla kar här hemma funkar, så nu blir det att kör..... helt ärligt är jag lite rädd för att låta det stå nu. Tror att det blir svårare att köra igång om jag släpper det nu.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Så skall en syresten dras!
    Jag vill bara säga att de här fantastiska boysen som har lokalen; Thomas, Johan och Bosse m.fl. är helt fantastiska på att hjälpa till, ställa upp i vått och torrt (no pun intended) och, helt enkelt, vara helsköna medmänniskor är fantastiskt att få ta del av!
    Så är det, alla hjälpte mig idag. Själv hade jag nog inte klarat det. Grymma Boys

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Ja detta var riktigt tråkigt! Nu har vi avlöst varandra med två läckage på raken och det har varit de kar som vi var mest nöjda med som har drabbats....
    Mitt är lagat och åter igång, nu hjälps vi åt så är snart ditt 540 helt och inrett!
    Tack Johan, du har fått fart på mig igen. Imorgon lägger jag beslag på ditt 720 tillfälligt. Det gör att jag kommer vidare. Kommer tömma 540 helt och om möjligt om någon annan är där lyfta ner det på ställningen och skära rent igen. Det är planen iallafall...
    Lika bra att köra medans man känner att det går, annars är det lätt att det blir stående igen....

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, fan... Det ser ändå ut som att de kan gå där ett tag framöver. Jag var så jävla sugen på att få se dessa adoketor ta sig i burken vi hade fixat.
    Hoppas att allt ordnar till sig!
    Det tråkiga är ju att det just blivit bra. Adoketorna hade börjat vänja sig, de var framme mer och mer, och det började bli riktigt spännande att studera dem. Så egentligen vill jag ju ha tillbaka dem i karet så snabbt som möjligt. Jag kommer nog ta ett par modiga gin och Tonic här hemma, men inte mer än så att jag kan köra vidare imorgon. Nu är jag på G igen, det kanske helt enkelt är så att motgångar är det som driver mig framåt

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Ja detta var riktigt tråkigt! Nu har vi avlöst varandra med två läckage på raken och det har varit de kar som vi var mest nöjda med som har drabbats....
    Mitt är lagat och åter igång, nu hjälps vi åt så är snart ditt 540 helt och inrett!
    Så skall en syresten dras!
    Jag vill bara säga att de här fantastiska boysen som har lokalen; Thomas, Johan och Bosse m.fl. är helt fantastiska på att hjälpa till, ställa upp i vått och torrt (no pun intended) och, helt enkelt, vara helsköna medmänniskor är fantastiskt att få ta del av!

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ja detta var riktigt tråkigt! Nu har vi avlöst varandra med två läckage på raken och det har varit de kar som vi var mest nöjda med som har drabbats....
    Mitt är lagat och åter igång, nu hjälps vi åt så är snart ditt 540 helt och inrett!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ja, fan... Det ser ändå ut som att de kan gå där ett tag framöver. Jag var så jävla sugen på att få se dessa adoketor ta sig i burken vi hade fixat.
    Hoppas att allt ordnar till sig!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Brutalt tråkigt att läsa om incidenten med 540. Det var ju riktigt skit faktisk. Nu har du uppförsbacke igen. Gör som Mats säger, dra dig tillbaka, vila lite och samla energi. Sen når du toppen och återskapar 540 medans du glider ner för nedförsbacken.
    Lider med dig Ekenberg.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja du, det var ju det största problemet. Basse hade ett tomt kar men det var ju hårt vatten och kallt lika så, och Johan hade ett tomt kar men samma förutsättningar.

    Så jag fick tänka snabbt och åter igen är ju risken att det blev fel. Jag tog de två lekparen diskus jag hade i ett kar och flyttade ihop med mina smådiskus i ett annat.... så där får vi se hur det går. Men allt skulle ju gå så snabbt, bara medans jag stod och tänkte hade ju ytterligare fem centimeter vatten försvunnit.

    Så nu riskerar jag 16 diskusar för sex adoketa ..... vet inte om det är smart direkt men så blev det. En stor rot alla adoketorna och alla goldstripe och kolglödstetror åkte ner i detta kar och jag kan säga att när sista tetran räddades var det inte mycket vatten kvar.....

    ja, vad skall jag säga.... ännu så länge lever alla . De ser lite förvånande ut men de åt bra och nu simmar de lite oroligt omkring.

    men de lever...

    Klicka på bilden för större version

Namn: 9A1AD45B-3837-4762-9EA1-27EEC9988B0C.jpeg
Visningar: 145
Storlek: 419,1 KB
ID: 2415895
    Klicka på bilden för större version

Namn: FD833C23-6A8E-4752-A1C1-D31406C9DE35.jpeg
Visningar: 134
Storlek: 415,5 KB
ID: 2415896
    Klicka på bilden för större version

Namn: 7AB289E0-9CFC-4EE2-A79E-B4F1DADD1954.jpeg
Visningar: 136
Storlek: 449,5 KB
ID: 2415897
    Klicka på bilden för större version

Namn: 035078E1-32B2-4478-8479-2DFC75108942.jpeg
Visningar: 145
Storlek: 454,5 KB
ID: 2415898
    Klicka på bilden för större version

Namn: A487D10A-23D6-4D68-92DF-0D0C9FBE3DF9.jpeg
Visningar: 143
Storlek: 357,8 KB
ID: 2415899

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Précis så . Lokalen är torr, iallafall det man ser. Under golvet är det nog dessvärre rätt blött. Fiskarna är räddade. Och nu kör jag helgens vattenbyten helt enkelt för att slippa i helgen. Så imorgon blir det bara att se till och mata. Så får vi se vad jag orkar på söndag. Kanske tumma sand och tvätta ur......
    skönt att förkylningen är bättre iallafall
    Jag har också varit hemma några dagar. Blev hemskickad med rôva före i tisdags för att jag råkade hosta till ett par gånger...
    Jaja, man får ta hänsyn till andra, så är det bara!
    Se till att göra det mesta du kan av grovgöra nu idag i lokalen, så tar du en sjuhelvetes time out under helgen (hade det varit jag hade jag dratt till och tagit mig en rikstäckande rotblöta ).
    Hur går adoketorna nu? Jag änna ömmar för dessa av någon anledning...



    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, för fan, gör det du måste idag, och ta en rejäl vila imorgon!
    Précis så . Lokalen är torr, iallafall det man ser. Under golvet är det nog dessvärre rätt blött. Fiskarna är räddade. Och nu kör jag helgens vattenbyten helt enkelt för att slippa i helgen. Så imorgon blir det bara att se till och mata. Så får vi se vad jag orkar på söndag. Kanske tumma sand och tvätta ur......

    skönt att förkylningen är bättre iallafall

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Tyvärr är det ju just nu minus ett 600 minus ett 540 som ju behövs för fisken, detta gör ju att jag inte kan vänta särskilt länge. För all fisk finns ju redan där. Känns som alla kar är rätt överbefolkade just nu. Så imorgon blir den nog en vilopaus sedan är det dags att börja skära silikon fog..... nu kör jag vidare på vattenbyten i övriga kar, men imorgon får det bli en dags vila....
    Ja, för fan, gör det du måste idag, och ta en rejäl vila imorgon!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Nej, det här var verkligen trista nyheter.
    Självklart skall vi göra en ny inredning längre fram. Vi tar det när du har fått vila upp dig och känner att lusten återvänder!

    Tyvärr är det ju just nu minus ett 600 minus ett 540 som ju behövs för fisken, detta gör ju att jag inte kan vänta särskilt länge. För all fisk finns ju redan där. Känns som alla kar är rätt överbefolkade just nu. Så imorgon blir den nog en vilopaus sedan är det dags att börja skära silikon fog..... nu kör jag vidare på vattenbyten i övriga kar, men imorgon får det bli en dags vila....

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Helt otroligt Mats , fattar inte hur eller varför. Ja..... som sagt, ibland har man inte flyt
    Hoppas på att du har lust att offra någon dag här igen. Just nu vet jag inte när, jag behöver nog några dagar för att samla lite kraft igen.
    Nej, det här var verkligen trista nyheter.
    Självklart skall vi göra en ny inredning längre fram. Vi tar det när du har fått vila upp dig och känner att lusten återvänder!


    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det var då själva Fan...
    Vet inte vad jag skall säga, Thomas, men vi får väl göra om en inredning längre fram...
    Helt otroligt Mats , fattar inte hur eller varför. Ja..... som sagt, ibland har man inte flyt

    Hoppas på att du har lust att offra någon dag här igen. Just nu vet jag inte när, jag behöver nog några dagar för att samla lite kraft igen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...