550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ICC
    svarade
    Fy satan, där hade ni tur att ni upptäckte strömlösheten. Kul med Adoketorna och dess lek, lite som plåster på såren för de senaste tidens motgångar i lokalen.
    Hur går det för diskus ynglen Ekenberg?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Men Thomas - vad roligt att adoketorna lekt mitt i alla motgångar! Fantastiskt kul! Tänk att de skulle trivas så bra i sitt tillfälliga kar.

    Vilken rysare med strömavbrottet. Skönt ändå att det inte blev värre än det blev. Hade ju lätt kunnat bli katastrof om ni inte upptäckt det i tid.

    Jag har läst dina inlägg och njutit av bilderna. Har dock inte skrivit något på några dagar men nu är jag back in business
    Jag är grymt glad..... skall strax iväg till lokalen igen, hoppas ynglen har klarat sig. Övriga kändes helt ok igår kväll.

    Förstår precis, jag läser alla nya inlägg i trådarna på kvällarna men ibland är man helt enkelt för trött för att skriva. Sånt är livet.

    jag har ju dragit ner skrivandet..... inte för att det inte finns att skriv om utan för att tiden inte riktigt räcker till. Och så kommer det nog bli fram till hösten. Nu är det mycket mer än akvarium som hägrar

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Men Thomas - vad roligt att adoketorna lekt mitt i alla motgångar! Fantastiskt kul! Tänk att de skulle trivas så bra i sitt tillfälliga kar.

    Vilken rysare med strömavbrottet. Skönt ändå att det inte blev värre än det blev. Hade ju lätt kunnat bli katastrof om ni inte upptäckt det i tid.

    Jag har läst dina inlägg och njutit av bilderna. Har dock inte skrivit något på några dagar men nu är jag back in business

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Inget hände. Allt slocknade som vanligt. Kanske är en av davids timers trasig, kanske kan den ha slagit ut säkringen.... får kolla mer imorgon.
    Skönt att säkringen inte gick igen.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Det var roligt Thomas!
    De är mycket fina! Jag får sätta mig och special studera dem!
    Det tycker jag absolut. Står lite taskigt till nu bakom Bosses 720. Men det blir väl bättre i framtiden igen

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Plejaderna
    Huh. Hur gick det med säkringen vid åttatiden???
    Inget hände. Allt slocknade som vanligt. Kanske är en av davids timers trasig, kanske kan den ha slagit ut säkringen.... får kolla mer imorgon.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Nämen! De’ va’ la kul med adoketorna!
    Det är/blir/händer när man minst anar det.
    Härligt med lite gôtt flyt!
    Jättekul verkligen, spännande att se vad som händer nu, men framförallt känns det ju inte som de lider nämnvärt i detta kar.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Taskiga foton men riktigt roligt ändå, det vände en inte så bra dag till en grymt bra dag.

    Klicka på bilden för större version

Namn: D66CDAC2-092F-497B-BAB6-BA05687C9CD4.jpeg
Visningar: 126
Storlek: 475,5 KB
ID: 2416956

    Klicka på bilden för större version

Namn: 40EA9638-8AD8-44FF-8FB6-FDCB3374F974.jpeg
Visningar: 121
Storlek: 555,2 KB
ID: 2416957

    Klicka på bilden för större version

Namn: E0058350-D3BE-4CA5-89A6-B3871A52B220.jpeg
Visningar: 132
Storlek: 477,9 KB
ID: 2416958

    Klicka på bilden för större version

Namn: 2695ECEC-845A-4959-8AB2-C76365BDB0BA.jpeg
Visningar: 130
Storlek: 512,7 KB
ID: 2416959
    Det var roligt Thomas!
    De är mycket fina! Jag får sätta mig och special studera dem!

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Huh. Hur gick det med säkringen vid åttatiden???

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Nämen! De’ va’ la kul med adoketorna!
    Det är/blir/händer när man minst anar det.
    Härligt med lite gôtt flyt!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    nu har två Ivanacara Adoketa som leker

    Då kan man fundera på vad som triggade denna lek, inget ljus, inget filter, kan det spelat roll?
    Ja visst är det spännande, satt också och funderade på det. Något är det ju, eller var det bara en slump

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    nu har två Ivanacara Adoketa som leker

    Då kan man fundera på vad som triggade denna lek, inget ljus, inget filter, kan det spelat roll?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Taskiga foton men riktigt roligt ändå, det vände en inte så bra dag till en grymt bra dag.

    Klicka på bilden för större version

Namn: D66CDAC2-092F-497B-BAB6-BA05687C9CD4.jpeg
Visningar: 126
Storlek: 475,5 KB
ID: 2416956

    Klicka på bilden för större version

Namn: 40EA9638-8AD8-44FF-8FB6-FDCB3374F974.jpeg
Visningar: 121
Storlek: 555,2 KB
ID: 2416957

    Klicka på bilden för större version

Namn: E0058350-D3BE-4CA5-89A6-B3871A52B220.jpeg
Visningar: 132
Storlek: 477,9 KB
ID: 2416958

    Klicka på bilden för större version

Namn: 2695ECEC-845A-4959-8AB2-C76365BDB0BA.jpeg
Visningar: 130
Storlek: 512,7 KB
ID: 2416959

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jisses... ännu mer trubbel...
    Jag kan bara sända positiva tankar till er i lokalen och hoppas att ni får ordning på grejerna.
    Ja du Mats vad skall man säga. Men inget ont som inte har något gott med sig. Vi kommer nu investera i varnare som skickar ut sms om strömmen går i lokalen. Och på det hela taget gick det ju bra. Tänk om alla diskusar legat och flyttit på ytan, då hade jag nog givit upp.....

    Det roligaste av allt är dock att jag nu har två Ivanacara Adoketa som leker, som jag har väntat.... just nu lägger honan rom och hanen befruktar, nja lite iallafall han har fullt shå att hålla övriga fiskar borta..... flera av de andra adoketorna kommer hela tiden fram och de står inte på huvudet och dansar utan gör precis tvärt om, huvudet upp och stjärten ner och sedan skakar de på sig. Tyvärr har jag inte klarat att fota eftersom ett 720 står i vägen.... och vilket par är det då, jo min största hane......som nu verkar vara en hona , i så fall var det ju inte så konstigt att denna och den som dog hos mig tidigare inte var intresserade av varandra .... så min stora hane är en hona och så är det då den näst största , sedan r det åtminstone två till som är där och försöker komma åt. Alla mörka och fint utfärdade. Ja de var ju igentligen dessa adoketor jag var mest orolig för etters deras kar började läcka men de verkar ju må ok i den lilla Baljan också

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Ska det aldrig ta slut med allt det negativa tro, tur att ni är flera i lokalen.

    //Inger
    Ja du Inger , man börjar undra vad vi gör fel. Det ser fortfarande rätt bra ut i alla karen, håller på att byta vatten i sista karet nu och alla filter rengjorda....tyvärr är det två yngel som dött här under dagen och rätt många som är mörka och hänger lite.... så risken finns att några yngel till kommer att lämna in.

    Men det känns ändå som faran är över nu.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...