Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Blev några timmars googlande på nanokar ikväll. Fluval Edge fortfarande en favorit. Estetiskt helt rätt även om det kanske kan vara lite bökigt att sköta om. Ett beslut troligen nära till hands
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      Film: Kampen om bästa revir i det omgjorda karet pågår för fullt. En direkt konsekvens av denna ”Extreme Homemakeover” är att det återigen är full fart på samtliga fiskar. Alla äter och verkar till synes må bra.

      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Riktigt heta Diskuskänslor. Nu har du verkligen lyckats Tommy! Dina Diskusar stormtrivs. Inredningen är toppen och det riktigt hörs i texten från dig att allt börjar landa i dig. Man blir lite smått lycklig när man ser dina Disksusar ta för sig Kanon!
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Jag sitter faktiskt och ler nu Tommy . Hur går det nu för den mobbade?

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Tommy Vestlie
            • August 2014
            • 2097

            Ursprungligen postat av Inger H
            Jag sitter faktiskt och ler nu Tommy . Hur går det nu för den mobbade?

            //Inger
            Hen är åter med på banan, äter och mår bra men givet gömmer sig undan när det behövs. Som du ser så gick jag på din rekomendation. Blev kanon. Tack!
            Proud member of Aquascapers of Sweden

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Riktigt heta Diskuskänslor. Nu har du verkligen lyckats Tommy! Dina Diskusar stormtrivs. Inredningen är toppen och det riktigt hörs i texten från dig att allt börjar landa i dig. Man blir lite smått lycklig när man ser dina Disksusar ta för sig Kanon!
              Tack snälla, känner mig rätt nöjd. Ser dock indikationer på att det nu är dags för lugn och ro. Inget dramatisk men små signaler som jag tolkar som en första indikation på stress.
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                En present till flickvännen "råkade" följa med hem idag. Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1410550730.492470.jpg
Visningar: 1
Storlek: 247,8 KB
ID: 2163415


                Skickat från min iPhone med Tapatalk
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Det är äkta kärlek det
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Haha min sambos reaktion när hon kom hem till akvariekaoset igår var "What the f is going on?!"

                    Men men, tur man har en tjej som har överseende med mina dumheter.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Föreslog att jag kanske skulle få inreda det men får inte röra så med detta kar så blir det till att följa och med allra största sannolikhet beundra vad flickvännen åstadkommer.


                      Skickat från min iPhone med Tapatalk
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Juni
                        • February 2014
                        • 613

                        Blir så sugen på ett Discus kar nu, det riktigt kliar i fjällen. Väldigt vackra fiskar du har!
                        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Sedär juni, låter som en trevlig längtan
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Juni
                            • February 2014
                            • 613

                            Hm, allt är ditt fel det är du som väckt detta intresse med dina blåa bilder. Ljuvliga... Nu har jag satsat på Malawi så jag får vänta på mina små "kaffefilter" till framtiden. Malawi är vackra och roliga att titta på, men det är mycket bök och stök i karet med ommöblering varje morgon!
                            Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Ursprungligen postat av Juni
                              Blir så sugen på ett Discus kar nu, det riktigt kliar i fjällen. Väldigt vackra fiskar du har!
                              På vägnar av de individer som du berömmer, tack snälla!
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Efter att ha tillbringat en lååång stund i butiken häromdagen så tyckte föreståndaren att jag hade gjort mig förtjänt av lite hemlektyr.

                                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1410594755.549318.jpg
Visningar: 1
Storlek: 241,4 KB
ID: 2163417


                                Skickat från min iPhone med Tapatalk
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...