Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DiscusTanten
    • May 2015
    • 38

    Är i gång sedan 2 veckor med ett akvarium med 10st vildfångade diskus 5 Heckel/5 gröna och betalat in så jag blir guldmedlem och kan visa mina bilder, kul att få följa era diskussioner och dela tips och andra idéer.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Välkommen DiscusTanten ! Kul att du kom hit Då finns det mer härliga bilder och kanske ännu en tråd att se fram emot.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • DiscusTanten
        • May 2015
        • 38

        Tack

        Är sugen på att lägga ut lite bilder men hur lång tid tar det från man betalat via paypal tills man blir guldmedlem?

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Brukar ta några dagar ofta. Men om du har bilderna på någon bildsajt så kan du länka dit. Eller annars så kan jag skapa en temporär mapp i dropbox så kan jag lägga in dem här åt dig så länge eller om du hellre vill ha dem i en egen tråd?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av DiscusTanten
            Är i gång sedan 2 veckor med ett akvarium med 10st vildfångade diskus 5 Heckel/5 gröna och betalat in så jag blir guldmedlem och kan visa mina bilder, kul att få följa era diskussioner och dela tips och andra idéer.
            Så kul med en "Discustant", jag har också varit en sådan tant . Det ska bli himla kul att få följa din tråd!
            Välkommen säger jag med .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • DiscusTanten
              • May 2015
              • 38

              Tack men ska testa en sak


              annars får jag vänta

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Testet funkade bra, njuter att få se bilder på dina snyggingar .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • DiscusTanten
                  • May 2015
                  • 38

                  Här är är första kvällen när dom kom


                  Dom får vara i fred ett tag innan vi lägger in växter osv men vi är nöjda med back to nature bakgrunden.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Det där ser lovande ut
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Ursprungligen postat av DiscusTanten
                      Här är är första kvällen när dom kom


                      Dom får vara i fred ett tag innan vi lägger in växter osv men vi är nöjda med back to nature bakgrunden.
                      Hej och hjärtligt välkommen till oss i Zoopetfamiljen. Skall bli jättespännande att få följa dig och dina diskar.
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Åh så fina diskus
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • DiscusTanten
                          • May 2015
                          • 38

                          Tack för alla svar dom är så vackra så man ser inte på tv så mycket längre

                          Vi planerar att skaffa jordätare "Geophagus Altifrons" från Amazonas så vi har fiskar från samma ställe
                          Dom kan bli rätt stora men 4 stycken går bra någon som har erfarenhet av dessa jordätare ?

                          Kommentar

                          • DiscusTanten
                            • May 2015
                            • 38

                            Vad har ni för pH värde/ temperatur i ert Discus akvarium?
                            Vi ligger nu på 28 grader gick ner från 30 och pH försöker vi nu få ner till 6,5
                            ligger nu på 8.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Vill bara chima in här i tråden och säga välkommen till DiscusTanten! Kul med ännu en discusdiggare, och riktigt kul att se lite Heckel, riktigt fina!
                              Vad är det för storlek på karet? Tyckte mig skönja en btn-amazonas, 720-liter?
                              Senast redigerad av Mats Bryzell; 26 May 2015, 20:10.

                              Kommentar

                              • DiscusTanten
                                • May 2015
                                • 38

                                Tack och du har rätt
                                Vi tar det lugnt för dom är så rädda i början,men längre fram så lägger vi till spottar och
                                svart vatten och växter ..och nya jordätare ..haft Discus förut men sålde av allt
                                och vill börja på nytt igen finns inger mer rogivande än Discusar som simmar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...