Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Du ska korta av slangarna på FX6an också så de inte hänger neråt sådär, du tappar väldigt mycket av FX6ans flöde på det viset, eller ja, det gäller ju alla ytterfilter. För bästa prestanda ska slangarna vara så korta som möjligt. M;en i övrigt ser det fint ut.-
    350L Diskus

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      Ursprungligen postat av Einarsson
      Du ska korta av slangarna på FX6an också så de inte hänger neråt sådär, du tappar väldigt mycket av FX6ans flöde på det viset, eller ja, det gäller ju alla ytterfilter. För bästa prestanda ska slangarna vara så korta som möjligt. M;en i övrigt ser det fint ut.-
      Yes helt med på det, vill dock provköra ett tag så jag inte får för mig att flytta omkring saker.
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Dåså Ingen ko på isen.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Night-mode
          Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,8 KB
ID: 2171764
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Nu har jag läst ikapp här också. Du har fått till ett riktigt snyggt kar som du ska va väldigt stolt över.

            Discusarna gör sig verkligen bra i det akvariet

            Kommentar

            • roxxor_swe
              • April 2015
              • 130

              S n y g g t. Är nog en likadan balja som jag har. Finns lite att önska när det gäller hålen i täckglasen

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                Ursprungligen postat av roxxor_swe
                S n y g g t. Är nog en likadan balja som jag har. Finns lite att önska när det gäller hålen i täckglasen
                Har kapat till täckglasen som som jag vill ha dem nu ikväll
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  Ursprungligen postat av Jesper Broman
                  Nu har jag läst ikapp här också. Du har fått till ett riktigt snyggt kar som du ska va väldigt stolt över.

                  Discusarna gör sig verkligen bra i det akvariet
                  Tack snälla Jesper
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    Har inte lyckats knäcka koden över hur jag skall få till en film som faktiskt motsvarar det jag ser framför mig. Mittenpartiet blir för ljust och hörnen något för mörka. Det hänger rötter längs med hela bakglaset samt en lite större i högra hörnet som syns dovt IRL. Samtliga sådana som gott och väl rymmer en diskus under, i mellan och bakom.

                    Underbart är att diskarna nu några dagar senare börjat gruffa med varandra. Diskus som försvarar eller försöker klättra i hierarkin är lika med frisk diskus som trivs. Frisk diskus som trivs är lika med lycklig vårdnadsgivare.

                    Men oavsett filmkvalite så kan det väl inte bli för mycket av kombinationen diskus och Pink Floyd?

                    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Pia, jag är helt säker på att Tommy hittade några skönheter, men att han nu har fullt sjå med att övertala sin kära sambo om ev. ommöblering, så att ett större kar får plats .
                      Det där med övertalning funkar för det mesta här hemma, men på rätt plats och tid .

                      //Inger
                      Ännu en gång hade du rätt Inger
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                        Ännu en gång hade du rätt Inger
                        Såklart att jag visste att jag skulle få rätt , vet ju själv hur det har funkat under åren. Från början var det massor av lirkande och övertalning som gällde, men numer så behövs inte den biten längre (Håkan vet att jag inte ger mig i första taget ). Sedan så tycker jag i alla fall, att har man en hobby som man brinner för, så är det helt galet om ens livsparter säger stopp!
                        Du har fått till ett härligt kar Tommy och bättre kommer det att bli, jag tycker det är snyggt med den lite ljusare delen i mitten .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Tommy Vestlie
                          • August 2014
                          • 2097

                          Det här med att använda LED spottar som gryning och skymningsbelysning förstår jag inte alls varför jag inte gjort tidigare. Inte bara är det supervackert utan man får ju faktiskt njuta av karet betydligt längre varje dag.

                          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                          Proud member of Aquascapers of Sweden

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Sesådärja! Nu jädrar...

                            Kanonfint, Tommy!

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Jag har sagt det förr. Lysrör är HELT VÄRDELÖST. Man kan få MYCKET snyggare ljus för inga pengar alls, bara man är lite kreativ.

                              Köpte du IKEAs ledpuckar eller?
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                Jag har sagt det förr. Lysrör är HELT VÄRDELÖST. Man kan få MYCKET snyggare ljus för inga pengar alls, bara man är lite kreativ.

                                Köpte du IKEAs ledpuckar eller?
                                Yes det är Ikeas ledpuckar. Kör dock dem i kombination med ett kortare ljusrör, du ser rampen ovanpå karet på filmen. Den rampen är bara tänt 13:00- 22:00 medan puckarna är tända 10:00 - 23:00. Du kan se hur det ser ut dagtid på den filmen som jag publicerade i går kväll. (Även om filmen blir överexponerad).

                                I och med att rampen är så kort så bibehåller jag skuggpartierna runtom som istället lyses upp lite dovt med puckarna. Kombon med svart akrylfärg på bakglaset blev toppen. (allt tack vara era toppentips här på Zoopet)
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...