Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Närå, jag har dreglat i hans akvarium, träffat hans flickvän och katt, ätit lunch med föräldrarna, skamlöst utnyttjat hans godtrogenhet då han håller fisk åt mig, handlat i Rågsved centrum, blivit bjuden på lunch hos brorsan samt cruisat söder runt, runt och kollat rovkar



    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Hahaha! Nästan samma här förutom lunchen då... Ska klämma honom på det nästa gång vi är i krokarna!

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ja så långt är jag med :P Den gamla gubben är toktrevlig. Forumet tappar lite fart så fort den gubben inte har tid att logga in
    Hahaha... Så sant! Det är ju en kille med kunskap lite utöver det vanliga... Och sen hans fantastiska inlägg som alltid ger lite fart och färg här på Zoopet är ju smått fantastiskt!
    För övrigt har jag ju hört från den "gubben" att även Blåvinge Johnny är en trevlig prick!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Hahaha! Är det första gången ni träffas?
    Ärligt talat är Jonte en klippa! I alla avseenden... Och hans världsomtalade kaffe ja... Tom våran 15 åriga son gillade hans kaffe!
    Tycker att du gör helt rätt... Men bra med andras ideer och åsikter ang sådana här problem... Mitt 720 som ser ut så står i vprat vardagsrum.. Kanske inte ät det optimala...
    Närå, jag har dreglat i hans akvarium, träffat hans flickvän och katt, ätit lunch med föräldrarna, skamlöst utnyttjat hans godtrogenhet då han håller fisk åt mig, handlat i Rågsved centrum, blivit bjuden på lunch hos brorsan samt cruisat söder runt, runt och kollat rovkar



    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ja så långt är jag med :P Den gamla gubben är toktrevlig. Forumet tappar lite fart så fort den gubben inte har tid att logga in

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Åhååå
    Ernsts gamla pappa...

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Åhååå

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Är Jonte samma som killen som har ett alias med väl mulligt uttryck? Bara nyfiken
    Hahaha! Visst är det så blåvinge....

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Hahaha! Är det första gången ni träffas?
    Ärligt talat är Jonte en klippa! I alla avseenden... Och hans världsomtalade kaffe ja... Tom våran 15 åriga son gillade hans kaffe!
    Tycker att du gör helt rätt... Men bra med andras ideer och åsikter ang sådana här problem... Mitt 720 som ser ut så står i vprat vardagsrum.. Kanske inte ät det optimala...

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Är Jonte samma som killen som har ett alias med väl mulligt uttryck? Bara nyfiken

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Daniel... Hör med Jonte vad han tycker.... Själv hade jag testat provfylla och testat...
    Japp, vi träffas ju faktiskt irl på torsdag, så jag kommer dryfta detta över hans världsberömda kaffe innan vi nattkör till Luleå med bilen full i fisk...
    Sen ska jag fylla, oavsett vad han säger


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Daniel... Hör med Jonte vad han tycker.... Själv hade jag testat provfylla och testat...

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Men nu tror jag Jozi81 har nerver av stål och skrattar faran i ansiktet hur lätt som helst. Inte alls som mesiga blåvingar
    Tyvärr har du nog rätt 😄

    Då jag byggde "rummet i rummet" var oron stor över att golvbrunnen var i det angränsande rummet. Därför har jag lyft upp mellanväggen så att den står på klossar, därmed kan vattnet rinna fritt... Nu kommer det ju bli jätteblött om det skiter sig och väggarna drar nog upp lite fukt, men syllisoleringen ligger i plast och det är golvvärme och betonggolv, så....

    Jobbigt däremot för andrahandsvärdet, karet är ju 10/10 i skick innan detta, aldrig varit sand ens i det.

    Tänker om man ska fylla med silikon utifrån för att slippa mera kross.
    Det jag tror kan hända är att det spricker vidare och då går det ju illa...

    Jag återkommer


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • flygrc
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    [ATTACH]71456[/ATTACH]
    Lite halt och tid för reflektion i 1225 planerna....
    Nedre hörnet på långsidan fick sig en törn då säljaren flyttade karet...
    *valfri svordom*

    Dock gjorde vi en deal på priset, men likt för...nnat tråkigt..

    Planen blir väl att chansa...vad kan gå fel :/


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Fick bara en fundering... om man kan laga stenskott men plast så borde man kunna hitta på något med detta missöde med.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Men nu tror jag Jozi81 har nerver av stål och skrattar faran i ansiktet hur lätt som helst. Inte alls som mesiga blåvingar

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Numera vet jag att parkett med 46 sådana hinkar känns som skumgummi att gå på. En speciell känsla....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...