Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kan känna känslan att vara i vagen och sitta och mysa
    en annan håller på akvarieröj, tog en mat och kaffepaus
    Ja det är ju ett annat sätt att helgmysa bara. Saknar att knata runt med slangar och slabba med ett glas rött eller en öl i tvättstugan. Snacka om fredagsmys.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Men du Daniel om vi nu ska fokusera på riktigt viktiga saker, så i din bild på FB så är du helt avmustachifierad? Är detta en sanning att du helt övergett ancistruslooken? Eller är det bara ett illvilligt rykte?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Riktigt snygg scape du fått till!

        Undrar om jag nånsin kommer att få tag på mini mini mini pluttdats... (Du nämnde dats, skyll dig själv att jag nämner det. Igen. :P )
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Men du Daniel om vi nu ska fokusera på riktigt viktiga saker, så i din bild på FB så är du helt avmustachifierad? Är detta en sanning att du helt övergett ancistruslooken? Eller är det bara ett illvilligt rykte?
          Hahahaaa, inser att det är dags att uppdatera avatar!
          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1420220558.718044.jpg
Visningar: 1
Storlek: 208,7 KB
ID: 2165447
          Men det kunde jag inte...
          En "selfie" efter en hård pingismatch MIT 10åringen, mustashfri, lite orakad och svettigt hår..
          Ancistruslooken gick hem lika bra som all akvaristik här hemma


          Ursprungligen postat av Likan
          Riktigt snygg scape du fått till!

          Undrar om jag nånsin kommer att få tag på mini mini mini pluttdats... (Du nämnde dats, skyll dig själv att jag nämner det. Igen. :P )
          Datsdatsdats!!!!

          Köp nu!!!!

          Thx btw!!

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Haha! Har aldrig sett dig så ociviliserad, du brukar ju alltid vara så städad!
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • jozi81
              • January 2011
              • 917

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Haha! Har aldrig sett dig så ociviliserad, du brukar ju alltid vara så städad!
              Psyops...

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Med eller utan ancistrus-lookalike så ser du ut att vara en trevlig person Daniel

                Men du,varför storfisk, eller rovfisk som ni brukar säga? Vad är grejen med att ni satsar enbart på stora fiskar?
                Jag ifrågasätter inte utan är genuint nyfiken. Vad är grejen med en Arrowana? Jontes har jag sett och han är verkligen en personlighet med ärr och allt. Men försök förklara ändå varför dessa stora arter? Just för att det är storleken som lyfts fram så vill jag veta lite mer om fisken. EFBN har gjort en bra förklaring kring Dansen så där fattar jag att de är personligheter.
                Men när jag ser en Arrowana annars i ett kar så ser jag en fisk i en jämn lunk simma fram och tillbaka. Inget annat.
                Vad är det du ser i dom?
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Arrowanan har ju något över sig bara.... "Det", liksom. Magnifika på sitt egna sätt. Jag förstod inte grejen förrän jag tittat på Kristians i några timmar. Sen så sjönk jag djupare i träsket...

                  Knäppa jag tänker lite drake när jag ser dem. Nej, de är inte alls lika. Men lite samma mystik kanske? Bepansrade soldater från fjärran tider. Fulsnygga på något sätt.

                  ...Var jag nu fick luft ifrån.... Kunde inte låta bli bara...
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • jozi81
                    • January 2011
                    • 917

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Med eller utan ancistrus-lookalike så ser du ut att vara en trevlig person Daniel

                    Men du,varför storfisk, eller rovfisk som ni brukar säga? Vad är grejen med att ni satsar enbart på stora fiskar?
                    Jag ifrågasätter inte utan är genuint nyfiken. Vad är grejen med en Arrowana? Jontes har jag sett och han är verkligen en personlighet med ärr och allt. Men försök förklara ändå varför dessa stora arter? Just för att det är storleken som lyfts fram så vill jag veta lite mer om fisken. EFBN har gjort en bra förklaring kring Dansen så där fattar jag att de är personligheter.
                    Men när jag ser en Arrowana annars i ett kar så ser jag en fisk i en jämn lunk simma fram och tillbaka. Inget annat.
                    Vad är det du ser i dom?
                    Här hade jag nästan förlorat mot en 10 åring så om jag ser sur ut vet ni...

                    Stora vet jag inte om dom behöver vara, men dom har....potential.
                    Likan förklarar det bra. Dom har personlighet, man kan se att dom ser, och tänker...
                    Inte alltid snälla tankar heller, typ "du ska få, en dag"
                    Jag har ju gått igenom "allt" men fastnat hårdast för rov, men faktiskt var det lite samma känsla med discus av bra kvalitet och andra större ciklider.

                    Skulle vilja säga att här, rov alltså, pratar vi riktiga personligheter.. Alla har ett eget sinne. En tetra är ju mera.....ja en tetra.. Inte stort spann bland personligheter inom kardinaltetrorna direkt.
                    För mig är allt mycket lite en tavla, utan mer en miljö där jag styr. Då tycker jag mig få mer respons av större fiskar, eller så är jag inte perceptiv nog

                    Lite så..

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Det där blev en alldeles utmärkt förklaring, Linda och Daniel. Låter intressant
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        Ursprungligen postat av jozi81
                        Här hade jag nästan förlorat mot en 10 åring så om jag ser sur ut vet ni...

                        Stora vet jag inte om dom behöver vara, men dom har....potential.
                        Likan förklarar det bra. Dom har personlighet, man kan se att dom ser, och tänker...
                        Inte alltid snälla tankar heller, typ "du ska få, en dag"
                        Jag har ju gått igenom "allt" men fastnat hårdast för rov, men faktiskt var det lite samma känsla med discus av bra kvalitet och andra större ciklider.

                        Skulle vilja säga att här, rov alltså, pratar vi riktiga personligheter.. Alla har ett eget sinne. En tetra är ju mera.....ja en tetra.. Inte stort spann bland personligheter inom kardinaltetrorna direkt.
                        För mig är allt mycket lite en tavla, utan mer en miljö där jag styr. Då tycker jag mig få mer respons av större fiskar, eller så är jag inte perceptiv nog

                        Lite så..
                        Det där är en riktigt bra förklaring... Man upplever nästan varje gång man är framme vid burken att fisken tittar på en och försöker framföra något... Har aldrig upplevt det med tetror tyvärr...

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Så inga jordätare då?

                          Kommentar

                          • jozi81
                            • January 2011
                            • 917

                            Ursprungligen postat av Mr Woods
                            Så inga jordätare då?
                            Jo, någon modell, som minst mina balzanii!

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Jag vet att jag är tjatig... MEN, hade jag haft dubbelt så stort kar hade jag skaffat Orange Head. Med ett ännu lite större hade det blivit G. altifrons tror jag!

                              Kommentar

                              • Elinrazza
                                • January 2015
                                • 16




                                Hej! Jag är ny här på zoopet och jag undrar om mina guppyhonor är gravida och när dom kommer att få yngel. Ni kanske inte vet så mycket om just guppas då det här inte är en sån grupp, men jag behöver snabbt svar. Jag köpte dom idag ifrån djuraffären, och jag valde sånna som var tjocka då jag vill ha yngel. Honorna och hanarna gick i samma kar, så jag antar att honorna är gravida? Iaf. En av mina guppy honor är ganska tjock och man kan se att det är små yngel i hennes mage, men hon är inte jätte tjock. När kommer hon att bli sådär tjock så att det ser ut som att hon kommer att sprängas? Hon beter sig ganska normalt, fast hon simmar nästan bara uppe vid ytan och vid pumpen oså. Är det normalt beteende innan hon föder? Hur lång tid kommer det ta innan hon ska föda, för jag hade tänkt att lägga henne i ett yngelkar när hon föder och sen flytta ut henne. För jag vill inte sätta in henne där än om hon inte ska föda för det känns lite taskigt, då det inte är ett jättestort utrymme för henne.

                                Jag blir väldigt tacksam för svar!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...