Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

    Mycket snyggt och välkomponerad inredning!

    EK
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Fyfan vad bra det blev.. Min enda invändning är att du skulle kunna haft ett par liter till att spela på (tänk johans burk) men i övrigt så är det där förmodligen bland de bästa burkar jag sett, i sverige och internationellt.. Det har liksom inte kompromissats med något alls.. En riktig håll käften-setup.. Många som har stora fiskar är ju inte sådär jättehaj på inredningsbiten, har inte råd med både fisk och ljus, eller har tråkig smak rakt av..

      Nä, du har lyckats få till stora burkar med stora fiskar som alla kan uppskatta.. Jag får helt enkelt lyfta på den mytiskt stora hatten och gratulera!
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Ursprungligen postat av Erikderek
        Mycket snyggt och välkomponerad inredning!

        EK
        Tack



        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        Fyfan vad bra det blev.. Min enda invändning är att du skulle kunna haft ett par liter till att spela på (tänk johans burk) men i övrigt så är det där förmodligen bland de bästa burkar jag sett, i sverige och internationellt.. Det har liksom inte kompromissats med något alls.. En riktig håll käften-setup.. Många som har stora fiskar är ju inte sådär jättehaj på inredningsbiten, har inte råd med både fisk och ljus, eller har tråkig smak rakt av..

        Nä, du har lyckats få till stora burkar med stora fiskar som alla kan uppskatta.. Jag får helt enkelt lyfta på den mytiskt stora hatten och gratulera!
        Vet knappt vad jag ska säga [emoji5]️

        Jag blir glad

        Kommentar

        • Helene&Andreas
          • January 2009
          • 1336

          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          Fyfan vad bra det blev.. Min enda invändning är att du skulle kunna haft ett par liter till att spela på (tänk johans burk) men i övrigt så är det där förmodligen bland de bästa burkar jag sett, i sverige och internationellt.. Det har liksom inte kompromissats med något alls.. En riktig håll käften-setup.. Många som har stora fiskar är ju inte sådär jättehaj på inredningsbiten, har inte råd med både fisk och ljus, eller har tråkig smak rakt av..

          Nä, du har lyckats få till stora burkar med stora fiskar som alla kan uppskatta.. Jag får helt enkelt lyfta på den mytiskt stora hatten och gratulera!
          Håller helt med!
          Nu är det väl nästan dags att göra som Jonte! Starta tråd på MFK Daniel?

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Ursprungligen postat av Helene&Andreas
            Håller helt med!
            Nu är det väl nästan dags att göra som Jonte! Starta tråd på MFK Daniel?
            Har en användare

            Vet inte om jag törs

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Jag tycker du fått till ett kar som verkligen har allt. Tittar man på rovfiskkar generellt så är fiskarna ofta helt "miljö-lösa" dvs. de simmar utan ett sammanhang så man kan inte riktigt få en fantasi kring hur de är i sitt rätta element. När man å andra sidan gör en inredning så blir det lätt en inredning anpassad för mindre fisk som, man sedan råkar ha storfisk i.
              Men du har lyckats skapa en miljö som känns proportionerlig och matchande de fiskar du har så att de faktiskt blir ännu mer intressanta. Jag tror detta är ganska svårt att tänka om i proportionerna. Men du har verkligen fixat det. Så det är verkligen som EFBN uttrycker det: en hållkäfteninredning eller en sittaochgapasåattmunhålanbliruttorkad-inredning som jag själv uttrycker det
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Helene&Andreas
                • January 2009
                • 1336

                Ursprungligen postat av jozi81
                Har en användare

                Vet inte om jag törs
                Hahaha! Jag vet! Ni skulle ju ha L25 battle där!
                Klart du vågar! Ganska övertygad om vad du skulle få för respons där dessutom!

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1421075043.879209.jpg
Visningar: 1
Storlek: 262,2 KB
ID: 2165617
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1421075056.302662.jpg
Visningar: 1
Storlek: 278,8 KB
ID: 2165618

                  Jaha, 2*L137 samt en L160
                  Rätt nöjd, nu ska det bara maaaaaaaaaaaaaatas!

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Alla är en del av vågen nu verkar det som.. Mer kaktusar till folket!
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Alla är en del av vågen nu verkar det som.. Mer kaktusar till folket!
                      Visst är det lite så

                      Sen kan jag ju inte låta Hampus köpa malar som inte jag har. Han äger ju mig i alla andra nischer...
                      Se det som ett statement!

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Mm.. Tur att han inte har ett vettigt jobb än.. Å andra sidan ingen familj heller så det kanske är jämnt skägg..

                        ungjävel..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Mm.. Tur att han inte har ett vettigt jobb än.. Å andra sidan ingen familj heller så det kanske är jämnt skägg..

                          ungjävel..
                          Man lackar ju ur...

                          Dom grejer han gör.
                          Att kallas "hingsten" med... Damn, kunde man ju bara drömma om[emoji23]

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            Snyggt! Den gråa har jag inte sett förr, väldigt fin. Storlek på de tre nya då? På ett ungefär.
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • jozi81
                              • January 2011
                              • 917

                              Ursprungligen postat av Likan
                              Snyggt! Den gråa har jag inte sett förr, väldigt fin. Storlek på de tre nya då? På ett ungefär.
                              137orna kanske 7-8 cm och L160 dryga 10

                              Kommentar

                              • jozi81
                                • January 2011
                                • 917

                                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1422561540.589876.jpg
Visningar: 1
Storlek: 142,1 KB
ID: 2165825

                                Tänkte "chilla" med fiskköp till 1225an och känna in karet, tung januari skulle tas igen med svångremmen åtdragen i februari, det gick sådär...

                                Beställde pellets från vetUK, riktigt bra priser med ca 70kr/påse på ciklid gold som exempel, sen blev det ett Sunsun 404 från eBay för dryga 700kr, riktigt bra pris, hoppas det är något att ha bara...

                                Sen dök jag förbi akvariecenter idag...
                                Tokfina scalarer från Tjeckien manapacuru.

                                Förhandlade ner priset från 200 till 135kr (tror jag) och 7 st hamnade i karet...
                                Nöjd faktiskt!

                                Sen fick en L114, kanske 6 cm liten följa med.

                                Men nu är det locket på!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...