Bli akvarist igen :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kvarnvik
    • February 2014
    • 113

    #16
    Inget paket idag heller, de hittar inte adressen :-( så svårt borde det inte vara, men nu har jag ändrat så de levererar till mannens jobb imorgon istället.

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      #17
      Jag jobbade på poståkeriet för många år sen, och där fanns det inget som hette "hittade inte adressen". Och gjorde man inte det så fick man ta reda på det, och det skulle mycket mer till än det problemet för att inte köra ut ett paket.
      Dåligt av UPS måste jag säga, det företaget är ett av dom sämsta enligt mig som har kommit hit från det stora landet i väst

      Hoppas att det dyker upp imorn så att du får lite glädje nu

      Kommentar

      • Kvarnvik
        • February 2014
        • 113

        #18
        Ursprungligen postat av Jesper Broman
        Jag jobbade på poståkeriet för många år sen, och där fanns det inget som hette "hittade inte adressen". Och gjorde man inte det så fick man ta reda på det, och det skulle mycket mer till än det problemet för att inte köra ut ett paket.
        Dåligt av UPS måste jag säga, det företaget är ett av dom sämsta enligt mig som har kommit hit från det stora landet i väst

        Hoppas att det dyker upp imorn så att du får lite glädje nu
        Verkligen skitdåligt, maken berättade att en kollega till honom i Frankrike skickar mycket reservdelar och ofta får meddelande om att paketen inte kunnat levereras för att de inte haft portkoden, ofta finns det ingen portkod, utan de vill helt enkelt inte åka till adressen för att den inte är med på den ordinarie rutten. Han kallade dem världens lataste fraktbolag...
        De hade nog försökt att ringa mig idag, för jag hade ett missat samtal på telefonen, men jag är som sagt lärare och har inte telefonen på mig under skoldagen. Hade de däremot gjort vad de skulle igår så hade jag varit anträffbar, eftersom jag var ledig då... De hävdade att det saknades gatuadress, vilket inte är så konstigt, eftersom vi inte har någon gatuadress här i byn med fyra hus, men husnumret fanns minsann, så adressen var detinget fel på

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          #19
          Ja det låter ju onekligen som världens lataste transportföretag
          Som sagt, hoppas att det löser sig imorn

          Kommentar

          • Kvarnvik
            • February 2014
            • 113

            #20
            Idag har karet levererats till makens jobb, väntar med spänning på att han ska komma hem :-)
            jag köpte ju på mig ett par växter när jag köpte räkorna, en Pogostemon helferi som verkar ha varit ett bra val efter att ha sökt lite i forumet Sen köpte jag en echinodorus red Diamond, som påminner om en svärdsplanta som kallades osiris som vi hade i stora karet senast det begav sig, lite rödaktiga blad. Har läst här att det rekommenderas gödning vid rötterna till svärdsplantor, lerskulpturer eller liknande? Svärdsplantan tänkte jag sätta över i stora karet när vi har fått hit det, får hoppas att den inte växer för mycket i början :-)
            ska se om jag hittar någon vettig bilduppladdningsapp så jag kan länka till några bilder från iPhone/iPad sen, någon som har förslag på sådan?

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #21
              Detta ska bli kul att följa. Jag har ett JBL cristal 900 och det är mitt bästa filter. Knäpptyst, enkelt och billigt.


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Kvarnvik
                • February 2014
                • 113

                #22
                Puh, puh! Såga blöt rot med fogsvans i dålig arbetsställning var jobbigt, men nu är det väl bara att sätta igång med det roliga köpte ju ett kit med någon slags bottensubstrat plus grus och allt annat man behöver, så det är bara att köra på :-) Synd att barnen ska läggas strax,bara.

                Kommentar

                • Kvarnvik
                  • February 2014
                  • 113

                  #23
                  Låter bra med filtret :-)

                  Ursprungligen postat av HWH
                  Detta ska bli kul att följa. Jag har ett JBL cristal 900 och det är mitt bästa filter. Knäpptyst, enkelt och billigt.


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    #24
                    Ha ha känner igen det där med läggning av barn som kommer i vägen. Men om man sätter sig små mål brukar det gå. Men det är mer än en gång som ett jobb som tar nån timme blir avbrutet för gråt att man är klar först efter midnatt.


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Kvarnvik
                      • February 2014
                      • 113

                      #25
                      Ursprungligen postat av HWH
                      Ha ha känner igen det där med läggning av barn som kommer i vägen. Men om man sätter sig små mål brukar det gå. Men det är mer än en gång som ett jobb som tar nån timme blir avbrutet för gråt att man är klar först efter midnatt.


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Hehe, glömde visst ge dem kvällsmat, så nu får de vara uppe lite till :-)

                      Kommentar

                      • flygrc
                        • June 2006
                        • 2755

                        #26
                        JBL har kommit med ett nyare filter som heter 901e och jag gillade det filtret. Tyst och mer strömsnålt.
                        Nuförtiden håller jag på att växla över till att bara ha bakgrundsfilter eftersom jag vill minimerar läckage riskerna.
                        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                        Kommentar

                        • flygrc
                          • June 2006
                          • 2755

                          #27
                          Tipset för roten

                          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                          Kommentar

                          • Kvarnvik
                            • February 2014
                            • 113

                            #28
                            Ursprungligen postat av flygrc
                            Riktigt i den storleken var den ju inte :-D

                            Kommentar

                            • Kvarnvik
                              • February 2014
                              • 113

                              #29
                              Nu är nanot klart Inga räkor har fått komma i än dock, tänkte låta filtret jobba en stund först.

                              Kommentar

                              • flygrc
                                • June 2006
                                • 2755

                                #30
                                Ursprungligen postat av Kvarnvik
                                Riktigt i den storleken var den ju inte :-D
                                Jag tänkte på motorsåg
                                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...