350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Om jag har 25 grader i vattnet och ordentlig ytrörelse och cirkulation bör det väl inte bli nåt problem med syresättningen antar jag? Tyärr upptäckte jag nu att en neontetra saknas. Det måste ha gått väldigt snabbt eftersom alla var pigga och fina igår kväll. Såg det nu när lyset tändes [emoji17] Jag har nåt som ser ut som en proteinhinna på ytan men det är ju inte farligt. Kan det vara nåt annat?

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Det är lugnt med den cirkulationen, och bra att du inte har så hög temp.
      Proteinhinna är heller inget som är farligt, vad tetran dött av vete tusan...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag kan nu meddela att dom helt plötsligt är fulltaliga igen! Jag räknade säkert fem gånger och fick det till nio. Nu när jag höll på med vb var dom tio igen. Ingen är gladare än jag [emoji16] men det doftade inte så gott i karet. Har nog övermatat där.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11248

          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Jag kan nu meddela att dom helt plötsligt är fulltaliga igen! Jag räknade säkert fem gånger och fick det till nio. Nu när jag höll på med vb var dom tio igen. Ingen är gladare än jag [emoji16] men det doftade inte så gott i karet. Har nog övermatat där.
          Härligt att tetran återuppstod

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Zombietetran från norr...kanske en ny independentfilm som kommer framöver...?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11248

              Ursprungligen postat av ansjo
              Zombietetran från norr...kanske en ny independentfilm som kommer framöver...?
              Japp man vet aldrig, vi kan hitta på alla möjliga konstiga saker här uppe

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ursprungligen postat av ansjo
                Zombietetran från norr...kanske en ny independentfilm som kommer framöver...?
                Haha! [emoji13] Undrar hur mycket den skulle spela in? Beror förståss på vem som skriver och regisserar tänker jag [emoji12]

                Nu har jag i alla fall gjort vattenbyte, rensat bland det lilla som lever fortfarande och tillsatt dubbel dos kno3. Dom fick LITE mat innan jag slog in paketet och släckte lyset.

                Jag har en anubias som håller på att växa ur karet snart men jag orkade inte ta upp roten den sitter på. Nästa gång ska jag göra det och kapa nederdelen på plantan ovanför där sidoskottet växer så får jag en planta till lillkaret också [emoji2] Men jag ör lite bekymrad över att flödet har minskat ganska mycket i juwelpumpen så jag rengjorde pumphuset och sköljde filtermediat litegrann. Funderar på att byta ut resten av filterbitarna till den blå grova jag har. Nästa gång det är dags för vb är jag ju ledig längre så det blir kul att pyssla lite mera då [emoji16]

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Kolla in den här tjockisen. Om hon inte ska föda så måste det vara en tumör eller nåt...Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419187741.716731.jpg
Visningar: 1
Storlek: 299,4 KB
ID: 2165262

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Hon var rejält tjocker om magen
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Hon har i princip sett ut så här i en och en halv månad.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Inom två dygn är hon smalare...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Jag hoppas det Anders [emoji3]

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Och de andra tjockare ...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Jag har bara den här honan kvar. Den andra blev dålig och kilade vidare. Jag tror att jag ska köpa en till nästa år [emoji6]

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                                Jag har bara den här honan kvar. Den andra blev dålig och kilade vidare. Jag tror att jag ska köpa en till nästa år [emoji6]
                                nästa år.... skall du vänta sååå länge?? eller hur var det nu... bara en vecka kvar typ
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...