Malar, med gott & blandat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    Med vinsch då eller? 220x60?70? med blöta rötter är ju inget man bara lyfter upp. Men visst, om man bygger moduler av det hela så funkar det, om än jäkligt besvärligt...
    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • simpson
      • July 2012
      • 666

      Ursprungligen postat av KristianE
      Med vinsch då eller? 220x60?70? med blöta rötter är ju inget man bara lyfter upp. Men visst, om man bygger moduler av det hela så funkar det, om än jäkligt besvärligt...
      Jag skulle ju bli väldigt förvånad om ett så långt kar inte har mittstag. Har det mittstag blir det ju flera 'rotkonsoler' så att lyfta upp en sådan är nog inte så omöjligt.

      Tycker man det är tungt eller inte har något bra ställe att göra av dem kan man ju skaffa 'klädtorkställning' för badrum, och använda väl valda delar av för att låta konsolerna hänga i luften när man är nere och sportfiskar.

      Det är bara en ide hur man kan göra, om du tycker den verkar dålig så låt bli. Men så himla mycket stök och bök behöver det inte bli om man tänker till lite.
      Jag tror jag halvt om halvt övervägt att försöka håva upp 2 fiskar det senaste halvåret, i båda fallen avstod jag då det orsakar för mycket stress i hela akvariet om det inte är ett absolut måste.
      Men det kanske finns de som håvar flera gånger varje vecka, vad vet jag.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Ursprungligen postat av Erikderek
        Spännande idé Likan, simpson har lösningen för dig. Efter apistogramma och L-malar är rockor nu den nya trenden på Zoopet? Det är något visst med rockor när de seglar fram, det ser majestätiskt och mäktig ut.

        EK
        Det är en av anledningarna till att jag gillar sådana här forum. Man inspirerar varandra. Den ena ser till att den andra fastnar i samma träsk som en själv och så rullar det på...

        Ursprungligen postat av KristianE
        Jag hade ju samma tanke med hela bakväggen med rötter innan jag skaffade min stora BTN... Borde funka kanon om man blandar stort och smått och grovt och fint. Enda nackdelen är ju in någon dör där i eller om man vill plocka ur fisk :/

        Å som sagt 80 brett är ju helt ok ändå, det är ju "bara" 40cm mindre än vad jag har och med den längden så får dom simutrymme ändå om man inreder lite smart.

        Köööör bara köööör
        Jasså det säger du. Hur kom det sig att du gav upp den idén då? För krångligt? Opraktiskt? :P Eller enklare/snyggare med btn? (Det där med städning och döda fiskar har jag inte ens funderat på än. Bra input!)

        Det hade ju varit fantastiskt roligt om man la ner sjukt mycket jobb på att få till det där på något vettigt sätt... och sen se malarna bara vägra använda det. Hahaha... Då hade jag blivit riktigt galen...
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Många bra tankar där Simpson, det tackar jag för.

          Om jag börjar tänka lite logiskt så kommer ju karet vara djupare än att jag kommer nå dit bak.... och tänker jag på den aspekten så verkar allt detta helt galet.

          Men jag tycker ändå att idén var kul så jag kommer att fundera vidare på den. Oavsett om den blir av eller inte. Kanske kan bygga upp något på en del av väggen eller så.
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • KristianE
            • April 2012
            • 1443

            Jag vet inte varför jag inte gjorde så... Blev något annat helt enkelt.
            Lättja brukar spela in när det kommer till mina beslut allt som oftast. Eller viljan att komma igång fort och enkelt.
            //Kristian
            Följ mitt 1440l SA projekt på
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Tror det stämmer in på det flesta av oss andra också.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • Helene&Andreas
                • January 2009
                • 1336

                Ursprungligen postat av Likan
                Läs mitt inlägg innan ditt vettja.



                Ja en 47 som äter vore väldigt trevligt. Och L014! Men i dagsläget så kan jag inte ta några större ändå, max runt 15 cm. Om nån nu skulle hitta någon av dessa två.
                Ooops... Såg en L14 till salu nu... Något intresant?

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  I min del av landet? :P
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Helene&Andreas
                    • January 2009
                    • 1336

                    Ursprungligen postat av Likan
                    I min del av landet? :P
                    Hahaha! Vad är radien för att det ska vara din del av landet?

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Äh, pm.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Den var jävligt snygg.. Hade den bara varit större..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Malar, med gott & blandat

                          Vilket pris! Brukar de kosta så?

                          Och folk tycker zebrorna är dyra... Haha.

                          Så Andreas, ska du till Sthlm något?
                          Perfekt storlek för mig iaf.
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            Ursprungligen postat av Likan
                            Vilket pris! Brukar de kosta så?

                            Och folk tycker zebrorna är dyra... Haha.

                            Så Andreas, ska du till Sthlm något?
                            Perfekt storlek för mig iaf.
                            Hahaha! Ja gratis var den ju inte!
                            Ska höra med bossen här hemma när vi ska på det hållet nästa gång... Återkommer...

                            Kommentar

                            • Likan
                              • April 2012
                              • 2611

                              Jag kom på att jag själv snart är i de krokarna så den biten löser sig faktiskt. Är bara lite tveksam på priset. Om det är normalt eller högt. Har du nån aning?
                              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av Likan
                                Jag kom på att jag själv snart är i de krokarna så den biten löser sig faktiskt. Är bara lite tveksam på priset. Om det är normalt eller högt. Har du nån aning?
                                Det är utan tvekan en aning högt...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...