Malar, med gott & blandat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av HWH
    Var glad du inte bor här, vårt 360 dammade loss på 15500 då inkl möbel visserligen
    Hua... Vilka priser.. Är det samma priser för fisken med?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      I Norge skulle jag nog bara ha råd med med ett litet nano

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Fyfan.. Så folk köper alltså sådana kar.. 5000 pröjsade jag för mitt..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Finns ju folk som lägger den summan på fisk också har jag hört
          Men så där är det väl. Vi vill ha toppkvalité i arbetet, med perfekta material som håller hur länge som helst, men de som tillverkar dem ska tjäna en tjuga Medan vi själv vill ha bra betalt när vi jobbar. För egen del tycker jag nog snarare att det är underligt att så många kar kostar så lite.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Ja det är ju däremot helt rimligt.. Mer än rimligt.. Ett sundhetstecken skulle jag säga.. Tycker snarast att det är konstigt att folk sitter och säger "åh en sån skulle jag vilja ha" och sen handlar de mollys för 2000kr utslaget på 10 år eller en btn för 5 papp eftersom de trillar av pinn hela tiden.. Köp det du vill ha istället för att sitta och drömma..

            Mm, absolut.. Men det är ju bara att packa in en stark kompis och åka till tyskland så är det gratis jämfört med här.. En polare betalade just 7000 för 2300l.. Hör svart med en snickare vad han ska ha för en sjysst front osv.. Då slipper man hålla på och fundera i huruvida man har råd eller inte.. Jag lärde mig limma, det är inte svårt..

            men det är lite fult att kunna saker speciellt om man kombinerar det med att gå over the top så det är nog bättre att sitta med stora våta ögon och titta drömmande.. Jaga drömmen (hota drömmens familj om så krävs), sparka undan benen på den, skär halsen av den och häng upp den som en trofé på väggen

            Inget illa menat mot någon men vill man ha något får man jaga det stenhårt.. Det är ju lättare att inte göra något än att göra något.. Det kanske låter nitisk i text men tänk er att jag ler och klappar en kattunge..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Ja det är ju däremot helt rimligt.. Mer än rimligt.. Ett sundhetstecken skulle jag säga.. Tycker snarast att det är konstigt att folk sitter och säger "åh en sån skulle jag vilja ha" och sen handlar de mollys för 2000kr utslaget på 10 år eller en btn för 5 papp eftersom de trillar av pinn hela tiden.. Köp det du vill ha istället för att sitta och drömma..

              Mm, absolut.. Men det är ju bara att packa in en stark kompis och åka till tyskland så är det gratis jämfört med här.. En polare betalade just 7000 för 2300l.. Hör svart med en snickare vad han ska ha för en sjysst front osv.. Då slipper man hålla på och fundera i huruvida man har råd eller inte.. Jag lärde mig limma, det är inte svårt..

              men det är lite fult att kunna saker speciellt om man kombinerar det med att gå over the top så det är nog bättre att sitta med stora våta ögon och titta drömmande.. Jaga drömmen (hota drömmens familj om så krävs), sparka undan benen på den, skär halsen av den och häng upp den som en trofé på väggen

              Inget illa menat mot någon men vill man ha något får man jaga det stenhårt.. Det är ju lättare att inte göra något än att göra något.. Det kanske låter nitisk i text men tänk er att jag ler och klappar en kattunge..
              Eller så flyttar man till Norge och jobbar lite och har råd att köpa det man vill av varor och tjänster
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av HWH
                Eller så flyttar man till Norge och jobbar lite och har råd att köpa det man vill av varor och tjänster
                Som då å andra sidan kostar mer? Eller går man på plus ändå?
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Som då å andra sidan kostar mer? Eller går man på plus ändå?
                  Kan man gå plus på akvarium oavsett? Finns ju alltid nya saker att tråna efter
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Äsch pratar du akvarium. Ja då blir man bara rik på upplevelser Inget annat.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      Ursprungligen postat av HWH
                      Eller så flyttar man till Norge och jobbar lite och har råd att köpa det man vill av varor och tjänster
                      Det beror på vad man är ute efter vad tror du bryzells burk skulle kosta om man beställde den?
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Äsch pratar du akvarium. Ja då blir man bara rik på upplevelser Inget annat.
                        Kan bara hålla med..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Äsch pratar du akvarium. Ja då blir man bara rik på upplevelser Inget annat.
                          ... Tur är väl det! Det bästa man kan bli rik på.
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            Idag har jag varit på Tropicarium i Kolmården. Wow säger jag bara. Första gången sedan jag blev en fisknörd, en helt ny upplevelse.

                            Det kommer mer bilder senare men här bilder på mitt favoritkar. Gissa varför. :P kolla teckningen på den ena, så läcker!

                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409334244.396406.jpg
Visningar: 1
Storlek: 347,9 KB
ID: 2163018
                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409334315.719929.jpg
Visningar: 1
Storlek: 347,3 KB
ID: 2163019
                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409334332.141558.jpg
Visningar: 1
Storlek: 337,7 KB
ID: 2163020
                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409334343.385226.jpg
Visningar: 2
Storlek: 321,9 KB
ID: 2163021
                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409334358.262772.jpg
Visningar: 1
Storlek: 363,5 KB
ID: 2163022
                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409334370.585409.jpg
Visningar: 1
Storlek: 423,8 KB
ID: 2163023

                            Och vilka monster till silverhajar! Några var ju sjukt stora.
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Riktigt läckra, och imponerande med så många
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av Likan
                                Idag har jag varit på Tropicarium i Kolmården. Wow säger jag bara. Första gången sedan jag blev en fisknörd, en helt ny upplevelse.

                                Det kommer mer bilder senare men här bilder på mitt favoritkar. Gissa varför. :P kolla teckningen på den ena, så läcker!

                                [ATTACH]70626[/ATTACH]
                                [ATTACH]70627[/ATTACH]
                                [ATTACH]70628[/ATTACH]
                                [ATTACH]70629[/ATTACH]
                                [ATTACH]70630[/ATTACH]
                                [ATTACH]70631[/ATTACH]

                                Och vilka monster till silverhajar! Några var ju sjukt stora.
                                Kan nog få fram några så stora silverhajar om du är sugen?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...