Malar, med gott & blandat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    Woho!
    Skapligt med 40bilder i ett inlägg!
    Undrar om mina panaquer uppskattar zuccini?
    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Malar, med gott & blandat

      Ursprungligen postat av KristianE
      Woho!
      Skapligt med 40bilder i ett inlägg!
      Undrar om mina panaquer uppskattar zuccini?
      Det kan du vara säker på. Min/Jontes Tidigare Panaque kunde egenhändigt klämma en Zuccini på tvären.

      Vilka härliga bilder! Finns inget som en bildserie från Linda!
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        L-ikan i högform

        Tror jag frågat förut och att Johnny skrivit om det i sin tråd men har aldrig gjort slag i saken. Var köper ni matkrokarna? Använder själv en tesked och det fungerar visserligen bra men en krok ser betydligt trevligare ut.
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Kristian, Do it!! Ge det några försök bara, så att de fattar att det är mat. Mina ratade ju zucchinin de första två gångerna men ja, vi ser ju hur det gick sen. :P

          Tommy - Ojzoo.se
          Eller skicka ett mail till:
          ola@ojzoo.se
          29kr/st.

          Jag tror att jag har runt 10 st nu. :P
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Härliga bilder!
            Jag börjar få mer och mer sug på att ha någon eller några l-malar i mitt 660 framöver. Och allt är ditt fel!

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Då lyckas jag! Woho!

              Fler malar åt folket!
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • heba
                • September 2013
                • 847

                Härliga inlägg och dina gula ancistrusar - attans vad dom vuxit
                /Helene

                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Här blev man uppdaterad med mycket på kort tid. Spännande. Vad gäller datsen, så är det värt att vänta på rätt läge då det är en långsiktig investering
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

                    Flest fiskar av en art bör väl för övrigt vara någon form av ancistrus, antingen normalfärgad eller röd.

                    Går på röd för att inte vara tråkig och normalfärgad
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Ursprungligen postat av heba
                      Härliga inlägg och dina gula ancistrusar - attans vad dom vuxit
                      Jajemen! Hanarna är riktigt stora nu. Inte långt kvar till fullvuxna skulle jag tro. honorna växer långsamt däremot. Söta och nätta helt enkelt.

                      Ursprungligen postat av HWH
                      Här blev man uppdaterad med mycket på kort tid. Spännande. Vad gäller datsen, så är det värt att vänta på rätt läge då det är en långsiktig investering
                      Lite så jag också känner.

                      Ursprungligen postat av KristianE
                      Flest fiskar av en art bör väl för övrigt vara någon form av ancistrus, antingen normalfärgad eller röd.

                      Går på röd för att inte vara tråkig och normalfärgad
                      FEL! Haha! kul att du chansade dock. har knappt några yngel nu, annars hade de helt klart varit flest.

                      Men normalfärgad?!!? Trodde du kände mig.... shame on you!
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • KristianE
                        • April 2012
                        • 1443

                        Vadå har du inte normalfärgan antikristus sugproppsdammsugare? Du hade ju yngel på föregående sida tyckte jag mig läsa...
                        Jag har ju aldrig sett dina kar så jag har ju inte en aning i verkligheten. Men det ska det ju bli ändring på snart, så jag får väl återkomma i frågan.
                        //Kristian
                        Följ mitt 1440l SA projekt på
                        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Jag kan ju säga så här: lycka till att hitta en normalfärgad här hemma. :P Då kan du få leta länge med ficklampan......... Observera ordet Länge.

                          Ynglena är röda! Eller ja, ska vara röda. Lite bleka är de allt i lilla formatet.

                          Så återkom du! Det blir bra. :P
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • fiskeheladan
                            • February 2015
                            • 85

                            Har följt din tråd sen du skapade den, men har inte varit medlem förens nu så jag tänkte jag var tvungen att skriva en rad och tack för insperation och många bra inlägg och bilder.
                            Har själv ett 350l akvarium med 8st L-malar, lite olika sådär. Och mer lär det bli

                            Kommentar

                            • Likan
                              • April 2012
                              • 2611

                              Ursprungligen postat av fiskeheladan
                              Har följt din tråd sen du skapade den, men har inte varit medlem förens nu så jag tänkte jag var tvungen att skriva en rad och tack för insperation och många bra inlägg och bilder.
                              Har själv ett 350l akvarium med 8st L-malar, lite olika sådär. Och mer lär det bli
                              Kul att höra! och imponerande att du varit med sen start.

                              Nyfiken som jag är så undrar jag såklart vad för malar du har?
                              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                Igår var jag inne på hemmabutiken som gjort ett stort lyft på fisksidan. Massor med roliga (dyyyyyra) malar och alla möjliga fiskar.

                                Hittade en som fångade mitt intresse, men såklart en bottenlevande.

                                Jag säger ju det och det gör mig galen också. Varför fastnar jag inte för fiskar som inte är bottenlevande för?! Jag har tre kar med bara malar i men jag har inget annat jag vill stoppa i! Blir galen....

                                Den var finare IRL än på bilden jag lyckades ta. En apistogramma agassizii fire red.

                                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1424932276.224120.jpg
Visningar: 1
Storlek: 259,4 KB
ID: 2166297
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...