Healing waters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    Ursprungligen postat av Inger H
    Rakblad.

    //Inger
    Det blir inte repor i glaset då? Hur håller du det, kör du engångsrakhyvel eller skrapan till spisen eller vad?
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av HWH
      Det blir inte repor i glaset då? Hur håller du det, kör du engångsrakhyvel eller skrapan till spisen eller vad?
      Nää, jag använder inte samma hyvel, som jag använder till mig själv. En sån där plasttjosan, som man använder när man skrapar bort fönsterfärg - man sätter in själva bladet i den här plastmojängen. Undrar om du förstår vad jag menar.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Jodå, en plastmojäng med rakblad i man rimligtvis borde kunna hitta hos en färghandlare. Får kolla i morgon.
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Hjälp!


          Jag köpte 3 skalarer, alla lika stora. Nu är en av dem klart dominant och dubbelt så stor. Problemet är att den jagar de andra när det är matdags. Nu övermatade jag med flingfoder för att visa. Och inte ens när ytan är täckt med foder så får den minsta chansen. Jag matar även med mat som sjunker så något får de väl i sig. Men eftersom den ena vuxit sig så mycket större på samma tid så har jag ett problem. Hur löser man det?
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0427.jpg
Visningar: 1
Storlek: 69,0 KB
ID: 2150263Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0428.jpg
Visningar: 2
Storlek: 68,8 KB
ID: 2150264

            Sakta men säkert så kommer bänken på plats. Och jag skrapar silikon för glatta livet.
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0528.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,3 KB
ID: 2150272Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0530.jpg
Visningar: 1
Storlek: 78,7 KB
ID: 2150273Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0531.jpg
Visningar: 1
Storlek: 82,4 KB
ID: 2150274Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0534.jpg
Visningar: 1
Storlek: 100,6 KB
ID: 2150275Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0536.jpg
Visningar: 1
Storlek: 142,2 KB
ID: 2150276Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0537.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,8 KB
ID: 2150277Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0538.jpg
Visningar: 1
Storlek: 134,4 KB
ID: 2150278Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0539.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,7 KB
ID: 2150279


              Roade mig med att fotografera lite fjärilar. Mina 2 hannar kaxar mot varandra för att sedan återgå till sina damer.
              Och ibland samsas de allihop och har konference
              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0532.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,9 KB
ID: 2150280
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Sv: Healing waters

                Fina bilder på fina fiskar

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0524.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,3 KB
ID: 2150281

                  Mycket fram och tillbaka med val av fisk till stora karet, men det känns som om denna vackra fisk ska få ett större hem. Men jag fick en liten lustig tanke. När det gäller akvaristik så handlar det ju faktiskt om husdjur. Och som med alla husdjur är det lätt att lägga på dem och tolka in mänskliga beteenden och i viss mån även personligheter. Som "han" här. Bara för att han är bra på att vara fisk så tycker jag lite illa om honom. Han gör ju inget annat än att glida runt och mobba alla andra. Ett beteende som är totalt tabu i våra mänskliga relationer. Han hindrar de små från att äta. Tänk er en vuxen som knuffar undan ett hungrigt barn vid julbordet. Skulle aldrig accepteras. Men så gör han och därför är han idag inte min favorit. Men fin är han.
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Går det att få bort den feta hinnan av siliconet? Jag har nu skrapat och skrapat och inser att baksidan faktiskt är mindre repig än framsidan. Men för att ha baksidan som framsida måste jag ju få bort hinnan där siliconet suttit. Inte ens med de finaste rakblad jag hittar får jag bort den.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Jesper Broman
                      • November 2012
                      • 3445

                      Sv: Healing waters

                      En trasa och T-röd eller kemiskt ren aciton (utan olja)

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        provat båda, ättika, gröna burken typ allt jag har hemma. Men nej.
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          Sv: Healing waters

                          T-röd och Aciton har alltid fungerat för mig. Och jag tror att dom flesta använder det.
                          Jag brukar blöta hushållspapper ordentligt och sen är det bara att börja gnugga.
                          Men funkar inte det så vet jag inte

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Jag gnuggar som en galning, men när jag sätter mig ner och ser ljuset från en annan vinkel så ser jag fläcken i alla fall. Så synd, men men
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              Sv: Healing waters

                              Då har du nog fått bort det mesta iaf. Jag tror inte att det syns under vattnet sen

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Nej det är en bra tanke. Bäst var vanligt bordssalt och vatten på en trasa som ett slipmedel. Men det är som en oljig hinna som jag bara inte får bort.
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...