Healing waters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Sv: Healing waters

    Ursprungligen postat av HWH
    Hahahaha min man vet redan att jag är knäpp och han gillar just det med mig. Men jag bygger nog på altanen tror jag, på diskbänken har jag ju ett akvarium . Jag tänkte att om jag bygger på altanen utanför fönstret så kan jag gå och känna in kreationen i flera dagar. Känner jag mig själv rätt blir det ju nog en del sten. Frågan just nu är om jag ska ta sprängsten som ät kantig eller strandsten som har mjuknat i formerna.
    Springsteen helt klart

    Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Tänker nog också sprängsten (springsteen.. du är fyndig du Jesper). Du får ju mycket lättare att bygga med sprängsten beroende på hur den ser ut. De vassaste delarna kan man ju banka ner med en rejäl hammare. Blir lätt lite tegelvägg när man bygger med rundad sten. Men nu verkar du ju ha det där känsligt konstnärliga i dig som vissa odrägligt duktiga inredare har här i forumet. Så antagligen blir det snyggt vad du än väljer gissar jag. Du har ju lyckats få tre upprättstående stenar se vackert självklara ut, vilket fortfarande förvånar mig. Så konstruerade formationer verkar ju funka om man har smak och stil. Skulle jag försökt något liknande hade det blivit behärskat fniss i forumet.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Inte då, det är ju bara att tjoffa dit stenen. Sten blir alltid snyggt! Det kan väl ingen fnissa åt.

        Var och kollade på rötter idag, det däremot är svårt. Sten kan jag visualisera, men en rot är ju bara....brun.
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Ursprungligen postat av Jesper Broman
          Springsteen helt klart

          Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2
          He he, det värsta är att för att få fram min skatt där måste jag in och krabba under altanen.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Först nu såg jag i din signatur att du har ett 720 med garageluft. Sånt ger en glad eftermiddag. Apropå det där med tjoffa dit saker så låter du ungefär som Mats som säger att han bara slänger i växter lite på måfå. Är man konstnärlig och har blick så är det ju enkelt att få till det. Men det där är en talang, när man har så lätt för det. Flow kommer enkelt för den som har det.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Filterfråga:
              Jag har ju ett Eheim 2080 och ett Fluval x5. Tycker ni jag ska köra båda eller bara det ena och i så fall vilket? Tanken var ju att köra båda samtidigt, men jag vet inte om det är overkill. Jag ska ställa dem på andra sidan väggen i rummet intill.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Det jag inser i mitt 450 där jag har en 2075 är att det lätt blir dåligt drag i den när det blir lite mycket smuts, så jag skulle själv tveklöst satsa på bägge. Om bara en så FX5. Fördelen med 2 filter är ju att du alltid har en god nitrifiering även om du behöver göra rent den ena. Har ju själv Juwels eget Bioflow som komplement till mitt 2075.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Då köper jag nya slangar till båda och så får man lösa detta med alla slangar som ska i karet på någott smart sätt.
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Ursprungligen postat av HWH
                    Sitter och fiskfilosoferar till stora karet.
                    Scalarer, dolkstickstetra, ancistrus och nån apistogramma eller geophagus
                    När jag skaffade mig mitt 450l ville jag ha små fiskar upptill, så det blev 2 stim med tetror. Som inte alls stimmar, de sprider ut sig och gömmer sig, mer eller mindre. Förutom vid matning. Så kul var dem. Sedan skaffade jag mig ett 300l som det ingick fiskar i och då större fiskar, tex Silverhaj, Regnbågshaj, Guldbarb etc. Först tänkte jag mest jaha, vill ju inte ha stora fiskar... Men jag blev snart kär. Det blir så personligt på något sätt. Jag ser individerna. Överlag. Det blev några Praktbotior sen också, roligare fiskar får man leta efter. Beter sig ju som delfiner, simmar omkring och "kramas". När de inte ligger på sidan och sussar.

                    Så jag har omvandlats från att föredra småfisk till att nu föredra storfisk, om jag tvunget måste välja.
                    Fast L-malarna och de andra malarna är fortfarande i topp, såklart!
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Healing waters

                      Såg otroligt fina geophagus orange head på akvarielagret. Det får det nog bli.


                      Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Vad tycker ni om det här temat i 720L?
                        Klicka på bilden för större version

Namn: Bild.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,1 KB
ID: 2149938
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Det där var de största amano jag någonsin sett. Norsk variant?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av HWH
                            Vad tycker ni om det här temat i 720L?
                            [ATTACH=CONFIG]64574[/ATTACH]
                            ser ut att bli ett mycket gott tema
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              Sv: Healing waters

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Det där var de största amano jag någonsin sett. Norsk variant?
                              Haha



                              Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Det där var de största amano jag någonsin sett. Norsk variant?
                                Det är väl en Gigantius svartius räkaius?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...