Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    akvarium 840liter 200x60x70 invånare

    2st L091
    4st L014
    2st L600
    2st L200
    5st Thorichthys meeki "Eldbuk"
    4st chalceus erythrurus
    6st Sturisoma aureum
    1st Farlowella acus


    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så en bygg kväll igen. Ett hyllplan under för att kläcka corydoras rom.

    Så ikväll blev det att plocka rom av corydoras elegans.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Härliga uppdateringar! Tibro var där jag köpte mina corydoras goldstripe
    Mycket olika corydoras har dom oftast inne. Men blev inga denna gången för mig. Då man har dåligt med plats för nya corydoras sort.

    ​​​​

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Härliga uppdateringar! Tibro var där jag köpte mina corydoras goldstripe

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Antar att du köpte det som är på bild?
    Kampfiskar hade jag för länge sedan, en facinerande fisk. Antar att du tänker odla på den, vilket är ganska lätt och den är lättsåld i butikerna. Har du koll på hur avkomman kommer att se ut? Den är väl mer eller mindre sönderodlad numera, eller kommer det in vilda exemplar forfarande?
    Ja precis köpte det på bilden. Verkar som resten av texten man skrev ej kom med.

    Ja ett blir lite odling på dessa ska bara matas på och fixa iordning lek burken. Odlade kampfisk för ca 5 år sedan. Så var dags igen och prova.


    ​​​​​Ja det kommer in lite vild exemplar ibland. Men mycket är ju odlat och gäller ju som odlare själv att vara noga med vad man föder upp och inte göra videra några dåliga/missbildningar. Vidare.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Antar att du köpte det som är på bild?
    Kampfiskar hade jag för länge sedan, en facinerande fisk. Antar att du tänker odla på den, vilket är ganska lätt och den är lättsåld i butikerna. Har du koll på hur avkomman kommer att se ut? Den är väl mer eller mindre sönderodlad numera, eller kommer det in vilda exemplar forfarande?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Min söndags tur till en av mina favoriter butiker Tibro Akvariefiskodling JEPO
    Senast redigerad av LAncer; 11 April 2021, 17:44.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Fasiken vilken go start på dagen! På helgerna blir det alltid en kopp och sitter och njuter av akvarierna på morgonkvisten

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Som vanligt på söndagar var det ut i garaget med kaffe och byta vatten redan kl 06:00.

    Så blev det att plocka lite ägg av corydoras splendens .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Mitt stora akvarium med diskus och blivit en djungel med växter . Då man jobbar mycket nu och ej har tid att rensa växter . Man matar och byter vatten det man hinner med nu.


    Så ute i garaget så fick jag min första lek på corydoras elegans. Var ju knappt så man såg äggen på rutan. Hoppas på att några kan kläckas.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Du är i sanning en inspirationskälla!
    Tackar roligt att höra att mina inlägg kan var lite inspiration

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Guppy karet börjar växa igen lite men tycker det ser bra ut ändå.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Du är i sanning en inspirationskälla!

    Lämna en kommentar:


  • Geraxy
    svarade
    Hittade tråden igår, plöjt igenom alla inlägg idag. Wow, finner inga ord, riktigt kul läsning!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Kap till lite glas så jag fick ett lite akvarium till . Så nu har jag fått upp 70st i garaget

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...