Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    Ser att du har ett 125x50x50 kar, det är ett trevligt mått men svårt att hitta en snygg ramp i det måttet. Har du hittat ngt bra som duger när man vill ha ett växtkar om än inte hightech? Och som man inte blir ruinerad av ��.
    // Annicka

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av Rufus
      Ser att du har ett 125x50x50 kar, det är ett trevligt mått men svårt att hitta en snygg ramp i det måttet. Har du hittat ngt bra som duger när man vill ha ett växtkar om än inte hightech? Och som man inte blir ruinerad av ��.
      Ta en titt på Glorampen, har några själv som jag är nöjd med. Hela insidan är som en stor reflektor, och man kan klämma fast den med fästen på "ben" på akvariets kanter. Det är som skenor som man kan dra ut eller fälla in, ifall måtten inte stämmer helt. Tror de heter Fluval numera (om jag inte minns fel var det Fluval som köpte upp dem), och de finns tydligen med inbyggd LED-belysning nu. Mina är äldre, och har inte den finessen, men är nöjd med dem. Att de sitter på akvariets kanter, gör att de kommer lite mer ur vägen också, och är lätta att skjuta fram och tillbaka när man jobbar i karet.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Jag har faktiskt ett juwel så det är 120x50x65 eller något sånt så jag vet inte. Jag använder hemmabyggd led just nu.
        350L Diskus

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          Jag hade nöjet att se dessa live förra helgen och kan bara säga att det var riktiga skönheter du fick tag i Einarsson
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Min Gloramp sitter på ett Juwel Rio 240, och den passar perfekt, behövde inte ändra nå't i inställningarna, kändes nästan som rampen var gjort för det karet.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Ursprungligen postat av woodlund
              Jag hade nöjet att se dessa live förra helgen och kan bara säga att det var riktiga skönheter du fick tag i Einarsson
              Ja dom är ju sjuk kvalité till det priset. Jag är helnöjd
              350L Diskus

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Som sagt är ju tanken att det ska bli 3-4 till i framtiden. Men det får bli efter flytten i februari. De ska ju få ett eget kar på 500 liter eller något. :-) Hade tänkt vänta med fiskköp också såklart men nu när erbjudandet kom så kändes det korkat att inte nappa.

                Samtidigt tog jag ju indirekt beslutet att det blir bruna vilda, och inte red spotted green som jag varit inne på lite innan. Nu får jag köra på denna vägen.
                Senast redigerad av Einarsson; 13 December 2014, 22:23.
                350L Diskus

                Kommentar

                • woodlund
                  • December 2011
                  • 666

                  Det är inget dumt val alls med cuipeua , dina är ju fortfarande ungfiskar även om de är härligt utfärgade alla redan men tänk på hur underbara de kommer att se ut fullvuxna
                  1900Liter Diskusvatten


                  Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Får se hur mycket till de kommer växa, tror inte det är någon större mängd dock. Tror inte Cuipeua brukar vara så stora. De är ändå samma size som mina andra diskusar ungefär. Jag kommer ju ge dem mycket mer mat än Tony gjorde dock, så vi får väl se vad som händer.

                    Enda anledningen till att jag lutade åt redspotted är att dom är fina men billigare. Jag tycker bättre om de bruna men de är ju som sagt i regel extremt mycket dyrare.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Vetifan vad jag ska göra med Dennerle-burken nu dock. Fick ju som sagt en ny lägenhet som jag ska flytta till i februari så måste plocka ner växtkaret på något sätt tror jag. Sen vet jag inte om jag kommer ha en lämpligt plats för det att starta igen. Så det blev kanske ett lite onödigt projekt.

                      Funderar på om det kanske går att sälja hela kittet tillsammans med co2flaskan och det. Tror ni någon vill köpa ett scapers tank inkl filter, lampa, kompeltt co2system med 6kg flaska (halvfull)? Vad kan någon vilja ge för det tro? : )
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Åh vilka fina Diskusar du lagt vantarna på. Synd på ditt finna Dennerlekar att det inte får blomma ut hos dig.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Åh vilka fina Diskusar du lagt vantarna på. Synd på ditt finna Dennerlekar att det inte får blomma ut hos dig.
                          Shit happens när förändringar kommer utan att man är beredd på det. :-)
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Någon som vet när Kent i Nol har "telefontid"? Han har ju telefon listat på sidan och sina öppettider men kan man även ringa utanför öppettiderna? Tänker att han kanske är där rätt ofta på dagtid ändå och gör underhåll för det har han ju knappast råd med när kunderna är där.

                            Vill inte gärna ringa på mobilen och störa när han är ledig.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              VF-diskus bilder! Inga bra bilder då jag saknar rätt utrustning, har varken macroobjektiv eller bra blixt.
                              Bifogade filer
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Vilka snyggingar . Det behövs absolut inget macro för att fota Diskus - tacksammare fiskar att fota finns inte

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...