Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Å andra sidan, ju mer skräp och skit man har i slangarna, ju mer läckrisker finns där också, så då man man lika gärna köra sump, om det bara är läckor man är rädd för. Gör man sumpandet rätt så är det väl inte högre läckrisk än något annat heller, egentligen.

    Detta kommer jag aldrig kunna ta ett beslut om känner jag.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Hur som helst så ska jag beställa ett alukar 310 liter 125x50x50 med svarta ramar från kent i nol. Kommer behöva ett relativt stort "buffertkar" när jag ska flytta. Under en period kommer jag ju behöva två uppsatta kar i olika lägenheter för att kunna minimera stressen med fiskarnas flytt. Och för att jag själv inte ska behöva känna paniken att behöva plocka ner och fixa till karet på nya stället på minimal tid.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Gör det! Jag är nöjd med mitt!

        Bra priser har han ju också!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Varför ram förresten, praktiska skäl? Helglas är inte så mycket dyrare...

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Ursprungligen postat av Mr Woods
            Gör det! Jag är nöjd med mitt!

            Bra priser har han ju också!
            Ja + att han är så jäkla serviceminded så jag åker gärna dom milen. Grym affär.

            Ursprungligen postat av Mr Woods
            Varför ram förresten, praktiska skäl? Helglas är inte så mycket dyrare...
            Jag kommer nog inte använda karet kontinuerligt utan mer som karantän / odling. Så då vill jag att det ska vara enkelt att ställa på ställningar, eller egenbyggda ställningar/möbler där det kanske nödvändigtvis inte har en platt yta att stå på. Av den anledningen kändes det mer flexibelt med alu. + att när jag ändå kunde få det med svarta ramar så är det rätt estetiskt snyggt ändå tycker ajg.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Nej är det!
              Jag hade också tagit svart om jag vetat att det gick att få!

              Men han borde väl för sjutton kunna dumpa din burk i Uddevalla förresten? Karen kommer ju från Lysekil om jag inte är alldeles felunderrättad... Visserligen är ju Nol alltid värt ett besök ändå!

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Jag tror det är Lysekil, jag har snackat med den glasmästaren också innan, man kan köpa direkt av honom, men då får man ju ingen ursäkt att åka till hans butik. :-D Kan tänka mig att han beställer hem rätt många kar åt gången från Lysekil så det inte blir en bil som åker med ett kar så att säga.
                350L Diskus

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  När jag snackade med glasmästaren i lysekil förövrigt så fick jag ett priseexempel på en 125l 50kub. Den skulle han ha 1000 kr för. Du får ändå en 150 liters av Kent i alu för 900 kr. Vet inte hur han gör det, men det verkar som att du nästan får det billigare om du går via honom än om du går direkt på glasmästaren.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    När jag skulle beställa mitt 310L så tjatade han på mig i telefon, att jag skulle limma om mitt trasiga 200L istället!
                    Han tjänar ingenting på karen, det är en ren service.

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Vore kul att få se lite nya bilder på ditt diskuskar, kan man lägga en sådan beställning?
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Kanske kan komma om jag hinner/orkar och det går. : -D Svårt med reflektioner och skit som det blir massor. Händer inte mycket dock.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Det skedde en olycka här idag. Igårkväll la Tony ut ett erbjudande på de VF Cuipeua han hade kvar. WB:Sabbys Selection Line-fiskar. Han sålde ut dem för inköpspris för att få plats för nya importer så då kunde jag inte motstå då jag har VFplaner för framtidne. Kunde inte passa på en sån deal så jag högg direkt och hämtade dom idag. Jag tog inte alla dock men jag tog de 3 finaste, kommer köpa flera sen antagligen.

                          Så dessa två & en till finns nu hemma hos mig.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: DSC02742 %28Medium%29.jpg
Visningar: 2
Storlek: 76,0 KB
ID: 2165182
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Vilken fasansfull olycka, dessutom tre på en gång . Så bedårande och så härligt att få suga i sig alla vackra Diskusbilder här på forumet . Det gör lite ont i mitt Diskushjärta kan jag säga.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Dessa kostade närmare 3000 kr innan. Jag fick dom för 1600kr st. :-) Kunde inte passa en sån deal. Som tur är bor jag nära och såg erbjudandet väldigt snabbt och kunde hugga först. Men till våren sen blri det nog 3-4 fiskar till och ett eget kar till dem.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Underbart, stort grattis!
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...