Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #46

    så länge karet bara lutar antingen åt något håll eller hela karet lutar åt ett hörne är det lugnt.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      #47
      Ursprungligen postat av ansjo

      så länge karet bara lutar antingen åt något håll eller hela karet lutar åt ett hörne är det lugnt.
      Jaha då är jag med. Det var bra förklarat.
      350L Diskus

      Kommentar

      • mattiasmillberg
        • February 2010
        • 165

        #48
        Mitt lutar framåt, hade det lutat så man såg vatten linjen så hade jag oxå fixat till det.. Otroligt irriterande att se...

        lycka till.. Vi vill gärna se mer bilder..

        vilka diskus hade du tänkt? Vart köper du från?

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          #49
          Ska komma fler bilder sen när jag fått Goldmedlemskapet, antagligen i början på nästa vecka.

          Vet inte vilka diskus exakt än men det blir väl 6-8 st. Ska inhandlas hos Tonysdiskus i trollhättan.
          350L Diskus

          Kommentar

          • woodlund
            • December 2011
            • 666

            #50
            Ursprungligen postat av Einarsson
            Ska komma fler bilder sen när jag fått Goldmedlemskapet, antagligen i början på nästa vecka.

            Vet inte vilka diskus exakt än men det blir väl 6-8 st. Ska inhandlas hos Tonysdiskus i trollhättan.
            Jag var där igår och jag kan meddela att Tony har en hel del fin fisk inne just nu
            1900Liter Diskusvatten


            Medlem i NDSS www.diskusforum.se

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              #51
              Jaså. Jag har fått för mig att han ALLTID har det dock. Men ja man får ju boka möte nån gång. Det lär ju dröja innan det blir dags.

              Först ska ju allting monteras, inredas, etc. Sen tänkte jag smygbörja såklart och skicka i corystimmet på 10 fiskar ungefär till en början. Ett av filtrena på (detta på 800l/h) som redan är inkört, men jag tänker smyga väldigt sakta och tänkte att Diskusarna är de sista fiskarna som får hoppa i så det är säkert för dom.
              350L Diskus

              Kommentar

              • mattiasmillberg
                • February 2010
                • 165

                #52
                Låter kanon.. Sköter man bara sina vattenbyten så är diskus lika lätt som vilken annan fisk...

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  #53
                  Förresten woodlund, åkte du ända från Bodafors till Tony? Det är ju nära Vetlanda där jag växte upp.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • woodlund
                    • December 2011
                    • 666

                    #54
                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Förresten woodlund, åkte du ända från Bodafors till Tony? Det är ju nära Vetlanda där jag växte upp.
                    Japp det stämmer , vad gör man inte för fina Diskus
                    1900Liter Diskusvatten


                    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      #55
                      Släpade hem 2 säckar blästersand från Jula. Borde räcka. Hade säkert räckt med en men de kostade ju typ inget..
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        #56
                        HAVREFRAS så j**** snyggt! Där måste jag försöka hämta inspiration, isåfall måste jag köpa massa mangrooverötter och försöka pussla ihop dem på något sätt och "bygga" en stor rot av mindre rötter.

                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          #57
                          Ser dessutom ut att bestå av Anubias, javaormbunke och mossa. Dvs relativt lätthanterliga växter som tål diskusvärmen.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #58
                            Diskusdrömmen tar fart!

                            Javisst är karet jättesnyggt! Om man gillar scaping så är det lite som en extremt stort scapingkar.
                            Gillar du det så är det ju bara att köra.
                            Men kan tycka själv att det blir lite som att fiskarna blir en del av stylingen. Lite som en riktigt snyggt inredd lägenhet.
                            Så för mig blir det snyggt och stelt samtidigt. Saknar livet i inredningen. Kan inte sätta fingret på vad som blir lite avtändande.
                            Kanske ser det för planerat ut?
                            Det är inte menat som kritik utan bara en kommentar direkt från hjärt-trakterna.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              #59
                              Diskusdrömmen tar fart!

                              Sedan måste jag tacka för insikten att Havrefras är ett kraftuttryck
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                #60
                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Javisst är karet jättesnyggt! Om man gillar scaping så är det lite som en extremt stort scapingkar.
                                Gillar du det så är det ju bara att köra.
                                Men kan tycka själv att det blir lite som att fiskarna blir en del av stylingen. Lite som en riktigt snyggt inredd lägenhet.
                                Så för mig blir det snyggt och stelt samtidigt. Saknar livet i inredningen. Kan inte sätta fingret på vad som blir lite avtändande.
                                Kanske ser det för planerat ut?
                                Det är inte menat som kritik utan bara en kommentar direkt från hjärt-trakterna.
                                Det är alla dessa tankar man vill höra. Det är bara roligt. Men som du säger beror det ju på vad man gillar. Det finns ju även mycket gömställen osv i en sån typ av layout vilket är bra. Jag vill ha det relativt öppet men ändå mycket gömställen, och ganska öppen botten för rengöringsaspekterna och för corysar.

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Sedan måste jag tacka för insikten att Havrefras är ett kraftuttryck
                                Haha inga problem.
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...