Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Nu var alla 10 st framme vid rutan och tittade kollektivt på mig. Fasiken vad hugger till i hjärtat.Tror det är en förälskelse på gång här.
    Får hålla koll bara så att fru och hund inte känner sig alltför övergivna bara.
    Skönt att se att alla har full färg i skimrande blått och utspända fenor. Gott tecken..... (menar Discusarna i denna sista kommentar )

    Velar som sjutton hur jag ska göra med vänstersidan som vätter mot ingången. Tony tyckte jag skulle testa för att se om de verkad acceptera rörelsen där eftersom de blir förvarnade när någon kommer in i rummet. Får se hur det funkar när belysningen är igång sedan.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Nanoräkan
      • May 2011
      • 255

      Bluewing jag måste grattulera till grymt fina discusar du fått tag på!
      Jag kan tänka mig den lyckliga känsla du måste ha nu när fiskarna äntligen är på plats efter all planering och förberedelse.
      Efter allt jobb du gjort för att få det perfekt kan jag inte tänka mig annat än att det går utmärkt.
      Sen har du ju Mats, Ansjo, Kaj och Tony som säkert kan hjälpa dig och vägleda dig om det behövs

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Nanoräkan
        Bluewing jag måste grattulera till grymt fina discusar du fått tag på!
        Jag kan tänka mig den lyckliga känsla du måste ha nu när fiskarna äntligen är på plats efter all planering och förberedelse.
        Efter allt jobb du gjort för att få det perfekt kan jag inte tänka mig annat än att det går utmärkt.
        Sen har du ju Mats, Ansjo, Kaj och Tony som säkert kan hjälpa dig och vägleda dig om det behövs
        Jag hoppas du har rätt. Ja tryggare än med dessa mästare på området kan man ju inte gärna vara. Men att umgås irl blir ännu effektivare känner jag. Deras erfarenhet och tyngd efter att ha mött dem sitter som en go stabil trygghet i magen.
        Sedan om någon Discus ligger vid ytan lär jag ju inte vara så där cool, men just nu är det lugna puckar deluxe turbo så att säga.

        Man Mats har under hypnos i stort sett tvingat mig att inse att några kan faktiskt stryka med och det måste jag acceptera som att det är så.
        Just nu så känns det nästan som att det faktiskt får vara så. Så jag har släppt helt det att jag då förlorar pengar faktiskt. Detta trots att jag lagt ner lika mycket pengar som om jag köpt en rashund. Tror det är viktigt att få bort pengaångest så att det blir Discus jag köpt, inte inte en investering eller pryl.
        Och bra Discus kostar....
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Sv: Drömmen om ett Discusakvarium

          Ja grattis till superfina fiskar. Ska bli roligt att se bilder på kar+fiskar sen när dom känner sig hemma.

          Jag hade fullständigt glömt bort omvärlden om jag hade ett sånt akvarie att sitta och titta på

          Kommentar

          • Nanoräkan
            • May 2011
            • 255

            Ja det är ju helt sant det du skriver.
            Men jag tror det är svårt att få tag på bättre discus än den Kaj och Tony säljer vilket gör att du får en så bra start som möjligt

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Jesper Broman
              Ja grattis till superfina fiskar. Ska bli roligt att se bilder på kar+fiskar sen när dom känner sig hemma.

              Jag hade fullständigt glömt bort omvärlden om jag hade ett sånt akvarie att sitta och titta på
              Tackar Jesper! Ja det blir nog så att TVn nog kan säljas efter detta
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Erikderek
                Fina discusar, jag ser fram emot bilder på fiskarna i sin nya hemmamiljö.

                EK
                Tack Erik, det kommer ta ett par dagar så de hinner landa i karet, sedan blir det bilder/film.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Christer5

                  Stort Grattis till ditt Discuskar,önskar dig all lycka till

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Christer5
                    Stort Grattis till ditt Discuskar,önskar dig all lycka till
                    Tackar! Det är så mycket vänliga gratulationer från många så det känns nästan som att man fyller jämnt
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • lofstrog
                      • November 2009
                      • 989

                      Drömmen om ett Discusakvarium

                      Bättre än så, du har fyllt diskus! Grattis till fina fiskar!
                      Discus for life

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ok. Fyller Diskus. Det där smakade finfint.
                        Har jag nämnt att gatan jag bor på heter Diskusgatan?
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Tony Johansson
                          • February 2008
                          • 44

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Johnny skall själv få berätta om alla intryck, och senare lägga upp bilder på sina nya gunstlingar - helt otroligt fina Discusar - Grattis Johnny!
                          Jag vill bara säga att vi hade en alldeles formidabel dag hos Tony. Det blev mycket discustittande men vi grillade också (och jag fick mig en bärs). Ett stort tack till Tony!

                          Här är några bilder och filmer - och, jo, Johnnys Discusar finns med!

                          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                          http://www.youtube.com/watch?v=1KXVHRiKkL8
                          Jag får tacka själv för ett mycket trevligt besök.Många fina bilder ser jag också ! Jag tror att du har minst 3 par i den gruppen och de kommer säkert leka nu under veckan !

                          Lycka till med firrarna !!

                          Mvh Tony
                          www.tonysdiskus.se

                          Kommentar

                          • Tony Johansson
                            • February 2008
                            • 44

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Jepp, en supertrevlig dag kan man lugnt säga. Fin fisk trots att det inte finns så mycket kvar sedan sista sändningen.
                            Där var ett gäng RT som jag gärna hade lagt vantarna på, men de var inte till salu...
                            Tack Tony för din gästfrihet, vi kommer gärna åter!
                            Ha ha,,,många vill ha mina röd turkar..När jag har plockat ut ett eller 2 par så säljer jag resten av gruppen.
                            Ni är mer än välkomna !
                            Vi höres samt synes !!

                            Mvh Tony
                            www.tonysdiskus.se

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Alltid trevligt hos Tony. Snubben grillar ju typ jämt också! ;D

                              Webshoppen blir ju bättre och bättre också där Tony har makalösa leveranstider. :-)
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                När kommer bilder på karet med fiskarna i då? :o
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...