Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Helhärligt!
    Nu blir dom riktigt tjocka, mätta och belåtna.
    Störtskön rulle!


    Edit: Jamen, va' fan - nu knäckte jag sidan.
    Här är Johnnys film igen.


    Johnny; "Har märkt att även om alla fiskarna i Woffe-karet är friska så har de varit lite loja. I helgens genomgång upptäcktes att insuget till ett av Eheim var helt fyllt med växtdelar samt att jag klippte ner hindrande växter för utflödet på högra sidan. Så nu är det full sprutt. I slutet syns en av mina fina L200 smaska loss på en algtablett."
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 17 November 2016, 16:42.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Tänk ändå vad "lite" kan göra så mycket, det där med insuget menar jag. Dina "woffar" är fortfarande lika söta

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Rufus
        • January 2005
        • 866

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Har märkt att även om alla fiskarna i Woffe-karet är friska så har de varit lite loja. I helgens genomgång upptäcktes att insuget till ett av Eheim var helt fyllt med växtdelar samt att jag klippte ner hindrande växter för utflödet på högra sidan. Så nu är det full sprutt. I slutet syns en av mina fina L200 smaska loss på en algtablett.
        Så fint det ser ut i karet, fart och fläkt! "Woffarna" ser ju så härligt charmigt korkade ut .
        // Annicka

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Inger H
          Tänk ändå vad "lite" kan göra så mycket, det där med insuget menar jag. Dina "woffar" är fortfarande lika söta

          //Inger
          Nästan så jag är sugen att ta upp dom och krama dom ibland faktiskt.


          Skickat från min iPhone med Tapatalk
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Rufus

            Så fint det ser ut i karet, fart och fläkt! "Woffarna" ser ju så härligt charmigt korkade ut .
            Tack Rufus :-)
            De är nog lite korkade men med ett självförtroende. Lite som björnen Baloo. Men inte en gnutta Bagheera.


            Skickat från min iPhone med Tapatalk
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522



              Vattenbyte pågår. Har söndagsmys med fiskarna. Tänk vad lugnt det blir i karet om man fyller på i samma takt som det töms dvs. med 2 slangar.


              Skickat från min iPhone med Tapatalk
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522


                Mina funderingar rör sig om vattenbytet innebär en stress för våra fiskar? En stress som kan skapa grogrund för infektioner. Jag kan ju se hur lugn min Diskus är jämfört med tidigare då halva karet tömdes och sedan fylldes på. Dessutom blir ju förändring i temp och pH etc. inte alls lika dramatisk.

                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Mina firrar gillar vattenbyte, men jag byter inte lika mycket nu som förr. Häftig bild på vattnet .

                  Johnny, du som har haft E. maculatus, har du läst frågan som jag har ställt i min tråd?

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Japp och svarat också ;-)


                    Skickat från min iPhone med Tapatalk
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • KJE
                      • August 2013
                      • 1066

                      Ursprungligen postat av Bluewing


                      Vattenbyte pågår. Har söndagsmys med fiskarna. Tänk vad lugnt det blir i karet om man fyller på i samma takt som det töms dvs. med 2 slangar.


                      Skickat från min iPhone med Tapatalk
                      Kul med lite närbilder
                      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        klart det blir stress tills dom vänjer in sig... mina fiskar brukar alla vilja komma å simma i det strida vattnet som blir när jag fyller på nytt... som om det är kul å spännande mer...

                        Kommentar

                        • Göran1
                          • December 2013
                          • 33

                          Fyller du samtidigt som du tömmer?
                          Snygga bilder som vanligt

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Japp, så gör jag Göran. Tackar så mycket
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • flygrc
                              • June 2006
                              • 2755

                              Det är ju ett tag sedan jag hängde på Zoopet, hm är nog en periodare.....
                              Fattar jag rätt, är du på discus igen eller var det några som klarade sig???
                              Ser att du är inne på regnbågar, riktiga turbofiskar är sällan eller aldrig stilla.
                              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                              Kommentar

                              • KJE
                                • August 2013
                                • 1066

                                Ursprungligen postat av flygrc
                                Det är ju ett tag sedan jag hängde på Zoopet, hm är nog en periodare.....
                                Fattar jag rätt, är du på discus igen eller var det några som klarade sig???
                                Ser att du är inne på regnbågar, riktiga turbofiskar är sällan eller aldrig stilla.
                                Jag får för mig att jag läst att det tyvärr bara vara en som klarade sig och nu är ensam kung i akvariet
                                Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                                Kommentar

                                Arbetssätt...