Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Vad kul Johnny , lite ny fisk gör alltid att man tänder lite på nytt, lycka till.
    Tack och javisst är det så, men kärleken som denna är livslång. Hade första leken med dom för 48 år sedan.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det är min affär jag försökt nå, Inger! De har väl för mycket att göra helt enkelt. Hinner inte åka dit nu då jag ska upp till Tandådalen för längdskidåkning under snötyngda granar och just nu packar ner 49 underställ och 14 mössor (antalet enligt min fru). Men jag fortsätter att ringa.
    Så härligt att du inte ligger i feber längre. Välkommen tillbaka till ett liv med fungerande hjärna!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Åh så fina sötnosar, Inger! Mår du bättre nu förresten?
    Japp, feberfri efter sex dagar med ganska så hög feber. Johnny, varför beställer du inte via din affär - eller går inte det? Imazo är nästan stört omöjlig att nå som privatperson.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Vad kul Johnny , lite ny fisk gör alltid att man tänder lite på nytt, lycka till.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    En bild på en av mina som jag hade föra året innan alla kar avvecklades. Finns på Imazo

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7028.JPG
Visningar: 126
Storlek: 490,6 KB
ID: 2380278
    Åh så fina sötnosar, Inger! Mår du bättre nu förresten?

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Johnny!

    Här är en liten glimt från det vilda. Bara att "mudda" ner karet ordentligt.
    Fasen, det är ju nästan så man blir sugen själv.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



    Edit; fan ock... nu knäktes sidan. Sorry!
    Ja den där filmen är verkligen helskön. Visst blir man sugen! Ska ta med mig en bunt av mitt tidigare smått gigantiska Catappa-bladförråd och låta det få lägga sig i mysiga högar i regnbågskaret. Skaffar mig väl en 6-8 st. max för att få till nåt par. Ska bli intressant hur de kompar ihop med regnbågarna och garrorna.
    Är heltaggad på detta och kommer att få ett diskret (på gränsen till osynligt för utomstående) sammanbrott om de är slut på Imazo. Har ringt butiken flera gånger, men nej då -"upptagna av kunder". Tids nog når jag väl fram. Det ska bli så skönt att få skapa mig en alldeles egen Bollywood-scen.
    Kommer inte att köra dom i bräckt och satsar på att det funkar kanon. Har tidigare både kört dom i bräckt och i sött. Avgjort mer lekvilliga och hållbarare rom i bräckt. Men bökigare att hålla på med. Nu blev man en lycklig fjortis igen.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ska titta på det. Tack för tipset.
    Visst var de väl rätt lika? Eller inbillar jag mig?
    Hmm, vill också ha ett jobb där en så'n syn väntar när man kommer på morgonen
    Till skillnad från det jobb man har, som mest är skit...

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    ...en till

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7139.JPG
Visningar: 136
Storlek: 272,4 KB
ID: 2380280

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    En bild på en av mina som jag hade föra året innan alla kar avvecklades. Finns på Imazo

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7028.JPG
Visningar: 126
Storlek: 490,6 KB
ID: 2380278

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Johnny!

    Här är en liten glimt från det vilda. Bara att "mudda" ner karet ordentligt.
    Fasen, det är ju nästan så man blir sugen själv.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



    Edit; fan ock... nu knäktes sidan. Sorry!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: regnbågarna.jpg
Visningar: 211
Storlek: 351,6 KB
ID: 2380274
    Så himla trevligt och komma till mitt arbete och ha ett gäng lyckliga regnbågar som inväntar godis.
    I detta karet funderar jag på att lägga till ett eller två par Etroplus Maculatus, Gul Ciklid.
    En indisk liten charmig godbit: https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=152&SOK=1
    Klicka på bilden för större version

Namn: e_maculatus.jpg
Visningar: 188
Storlek: 196,8 KB
ID: 2380275
    Bilden är här från Zoopet. Vi får se om jag kan få tag i en liten grupp.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Halloj Johnny. Kul att se att den underbara tråd fortfarande lever. Tittar bara in för att säga hej och att jag hoppas vi snart ses igen.
    Halloj Tommy! Ja det gör den och vårdas ömt av mig även om det blir pauser ibland när livet tar över helt. Skulle själv mer än gärna synas när vi får ihop det. Jag tänker allt på dig ibland.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Shepard

    Ok När jag köpte mina så hade han väl en 4-5 stycken med den färgen, varav några hade slöjfenor, så gissningsvis är det slöjscalare inblandat i mina i alla fall, dina kan ju vara från samma, eller en närbesläktad stam. med tanke på att de är så lika. Har lagt upp några bilder på mina i Mats Akvariestugetråd.
    Ska titta på det. Tack för tipset.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Skönt att höra att du, efter omständigheterna, ändå är OK. Det märks när du inte är inne på ett tag, du saknas. Självfallet är det dock viktigare att vara närvarande i det ”verkliga” livet.
    Det värmer verkligen att veta att man är saknad

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Halloj Johnny. Kul att se att den underbara tråd fortfarande lever. Tittar bara in för att säga hej och att jag hoppas vi snart ses igen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...