Äntligen ett akvarium igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ursprungligen postat av Shepard
    Jo... Problemet med "min" butik är att man kan säga att man vill ha en viss fisk, men från det till att han faktiskt får in den, kan steget vara rätt långt. Garra rufa har han haft inne flera gånger, men den är ju inte riktigt samma sak känner jag.
    Vi kan åka norröver, om två veckor när jag fått lön...

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Mitt tips är då att testa med en annan butik.. de är ju inte jätteovanliga, har sett tex på Nols och det är ju i ditt område i landet
      Jo, men med mitt (obefintliga) lokalsinne, så är det det samma som om jag skulle åka till Kiruna Åkte till Nol en gång själv, och hittade visserligen dit, men navigatorn tog inte med ett vägarbete i beräkningen, så det blev lite strul.

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Vi kan åka norröver, om två veckor när jag fått lön...
      Till Nol? Ja tack
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Jag behöver fler 134:or... Han har ju bra pris på dem!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Men köp inte färre än 7 Garra Flavatror Shepard.....
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Trop i all ära, men man lär sig hans sortiment rätt snabbt. Nol har ofta lite roligare saker inne tycker jag.

            Pratade med Tommy angående rampen till Juwel Rio 240. Fick höra av en annan butik när originalrampen pajade att de inte såg likadana ut längre, och inte passade. Men nu säger Tommy att de nya T5-ramperna visst ska passa, så jag är lite sugen att skaffa en ny original T5-ramp till mitt Juwel. Lite dålig tajming bara att jag nyss köpt nya lysrör, som inte passar i den, och jag gillar ju ändå Glo-rampen. Är bara så dödligt trött på täckglas som hela tiden går sönder.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Men köp inte färre än 7 Garra Flavatror Shepard.....
              Hmm hmm, de är ju inte billiga direkt.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Serverar Garrorna lite brysselkål men de tycker ändå husse är mest intressant
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712009.879538.jpg
Visningar: 1
Storlek: 285,4 KB
ID: 2170723Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712017.683802.jpg
Visningar: 1
Storlek: 277,7 KB
ID: 2170724
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712028.479566.jpg
Visningar: 1
Storlek: 253,8 KB
ID: 2170725
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712041.558723.jpg
Visningar: 1
Storlek: 274,6 KB
ID: 2170726

                Däremot är det tveklöst en drog för guldancistrus
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712108.593912.jpg
Visningar: 1
Storlek: 309,5 KB
ID: 2170727
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712117.789837.jpg
Visningar: 1
Storlek: 281,4 KB
ID: 2170728
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712126.558447.jpg
Visningar: 1
Storlek: 261,8 KB
ID: 2170729
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712148.878791.jpg
Visningar: 1
Storlek: 282,6 KB
ID: 2170730
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1426712160.861467.jpg
Visningar: 1
Storlek: 285,5 KB
ID: 2170731
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Ståtligt skägg på ena herren!
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    En film på Lido 200:


                    Något som är nytt i karet är att Corydoras Sterbai lekte igår i karet. Så hela silikonlimningen på vänster sida är rejält kryddad med Sterbairom.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Nu har jag tröttnat på att inner filtret inte räcker till i mitt Lido 200. Nu kompletterar jag med ett Eheim 2075 som ska installeras i helgen. Har så himla mycket javaormbunke och deras rötter släpper diverse partiklar så det måste till mer filter. Det är faktiskt mitt 3:e 2075. Gillar det verkligen. Himla tyst, effektivt och lättskött.
                      Klicka på bilden för större version

Namn: eheim 2075.jpg
Visningar: 1
Storlek: 148,4 KB
ID: 2171786
                      Senast redigerad av Bluewing; 04 June 2015, 14:09.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Johnny, jag har kompletterat både mitt lilla Juwel 125 (väldigt liten fisklast) och 180 med ytterfilter (regnbågsfiskar). Dessa interna Juwelfilter filter kommer jag att skära bort när vi flyttar. Jag kommer endast att köra ytterfilter i dessa kar sedan.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Jo jag vet att många gör så. För egen del tycker jag det är skönt att köra dubbelt. Gör jag rent det ena så fungerar det andra ju optimalt. Är så himla nöjd nu när jag kopplat in 2075. Vände strilröret inåt/nedåt så det märks knappt i karet att det blir överdriven rörelse utan det blir bara en mjukt rullande rörelse. Det blev så himla bra att jag nästan smäller av
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jo jag vet att många gör så. För egen del tycker jag det är skönt att köra dubbelt. Gör jag rent det ena så fungerar det andra ju optimalt. Är så himla nöjd nu när jag kopplat in 2075. Vände strilröret inåt/nedåt så det märks knappt i karet att det blir överdriven rörelse utan det blir bara en mjukt rullande rörelse. Det blev så himla bra att jag nästan smäller av
                            Det är just den "mjuka" rörelsen jag saknar på Juwelfiltret. Fast jag tror ändå, att karen kommer att fungera optimalt med endast ytterfilter. Tog ju bort det interna filtret i före detta Juwel hörnkar (150L), och det funkade perfekt. Personligen så tycker jag att detta interna filter bara är blää, så jag drar en påse över skallen inför kommande protester .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Nja det är helt ok att du ogillar Juwels filter
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Det är just den "mjuka" rörelsen jag saknar på Juwelfiltret. Fast jag tror ändå, att karen kommer att fungera optimalt med endast ytterfilter. Tog ju bort det interna filtret i före detta Juwel hörnkar (150L), och det funkade perfekt. Personligen så tycker jag att detta interna filter bara är blää, så jag drar en påse över skallen inför kommande protester .

                                //Inger
                                Jag är på din sida. ^^
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...