1001 Liter SA/jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    Gött då har du en BRA kamera nu själv så har jag en D80 som ska bytas ut mot D90 eller 300 kan bli en 5100 oxå vet inte vilket det blir än men tiden får visa detta, tråkigt när det dröjer med grejerna, men som du skrev tidigare i tråden, sitta i solen med en pilsner är fan inte fel, med mina kar står det stilla för tillfället, det är poolbygge i trädgården för hela slanten nu så tiden går till det....... Onsdag skall jag sitta här klistrad och titta efter bilder tagna med den nya kameran på det nya skinande karet.......
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • AffeAlien
      • December 2011
      • 655

      Jo jag har tittat på lite systemkameror ett tag och tänkte köpa en billig variant först bara för att ha nått som är bättre än mobilen när jag ändå inte kan nått alls om sånt här ännu.
      Har en jobbar kompis som är fotofanatiker och han har uppgraderat till nån dyrare nikon, mins inte vilken men nån fullformats sak, så fick köpa hans D90 för "kompispris".

      Nu kommer jag gå och längta ihjäl mig till onsdag i alla fall men har kameran att underhålla mig med fram till dess, alltid bra med olika leksaker


      Som du säger Gonzo finns det ju annat än fiskar att pyssla med och man måste ju låta dem vara lite emellanåt också, kan ju inte bara grejaom hos dem hela tiden.
      Senast redigerad av AffeAlien; 09 June 2012, 13:51.
      Mvh Alf

      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

      Kommentar

      • AffeAlien
        • December 2011
        • 655

        Karet blev försenat, ni som är förvånade kan räcka upp handen, nä jag förstod väll det....

        Karet rymdes inte i någon av deras bilar men nu har det fixat en släpvagn till på fredag så mellan 12-16 ska det vara här på fredagen.
        Det är vad de har lovat i alla fall.
        Mvh Alf

        Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          å de kom dom på nu? dom kunde inte ha räknat ut de innan att karet inte skulle få plats? dom hade ju måtten... suck..
          bara å hålla tummarna för att de kommer på fredag, då är ju din helg räddad alla fall
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • gonzo44
            • October 2007
            • 2770

            tråkigt när det blir såhär men det verkar nästan vara en trend med akvarieaffärer att ha svårt att hålla vad dom lovar
            då sätter vi ett nytt datum och väntar här på fredag =))
            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

            Kommentar

            • AffeAlien
              • December 2011
              • 655

              Var och pratade med dem i dag och betalade de sista på karet.

              I morgon vid 14 tiden kommer det hit, blir spännande att bära in det bara för det är ju inte jätte lätt och jag har en trapp som svänger 90 grader utanför dörren så man får ställa karet nästan på högkant för att få in det.
              Kollade med en flyttfirma och de skulle ha 2000kr för att bära det upp för trappen jag har ute så har ringt några kompisar i stället som får hjälpa mig.

              Ringde även försäkringsbolaget och kollade så hemförsäkringen täcker om jag tappar det. Eftersom jag har allrisk(hos länsförsäkringar) så skulle jag få igen pengarna om det gick sönder, mot självrisken på 1500kr och uppvisande av kvitto förstås.
              Mvh Alf

              Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

              Kommentar

              • AffeAlien
                • December 2011
                • 655

                Först trodde jag inte att vi skulle ha någon fotograf så ni skulle slippa se oss konka. Men tjejen och hennes kompis kom precis när karet anlände och började fota utan att jag sagt något ens.

                De som bär är 2 polare och jag i blå T-shirt sedan 2st från zoo butiken.

                Så håll till godo med lite bilder så kommer det mer under helgen, är helt slut nu så blir nog öl och lugn och ro i kväll.
                Bifogade filer
                Mvh Alf

                Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                Kommentar

                • AffeAlien
                  • December 2011
                  • 655

                  Jag vet inte om det var rent tur att jag fick en optiwhite framruta eller om han gav mig den som kompensation för att allt tagit lång tid.
                  Det jag fick hör var i alla fall att han inte hade nått annat så därför jag fick det.

                  Klagar inte i alla fall
                  Mvh Alf

                  Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                  Kommentar

                  • SCB
                    • November 2011
                    • 134

                    Grattis!
                    Måste kännas rätt bra nu va?
                    //Olof
                    230 L "SA" 112 L sällskap, 60 L Sällskap och 54 L som väntar på rätt tema.

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Fett!!
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Christer5

                        Det var tur att bärsugkopparna fungerade och inte släppte,vågar inte tänka på om någon släppt !

                        Skönt för dig att allt gick bra snyggt jobbat !

                        Nu börjar det roliga

                        Kommentar

                        • AffeAlien
                          • December 2011
                          • 655

                          Skönt vi hade bärsugkoppar med annars hade vi nog aldrig fått upp det tror jag.

                          Men som du säger, nu börjar det roliga!
                          Mvh Alf

                          Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Karet ser redan nu mäktigt ut! Kul att det äntligen har kommit på plats. Det skall bli enormt spännande att följa utvecklingen!

                            Kommentar

                            • AffeAlien
                              • December 2011
                              • 655

                              Liten snabb uppdatering då.

                              Böjt lite VP-rör som kommer användas till ytterfiltren och håller på passain bakgrunden. Målet är att ha bakgrunden limmad i kväll innan det är dags för öl.
                              Bifogade filer
                              Mvh Alf

                              Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                              Kommentar

                              • Christer5

                                Akvariet ser ut att vara mycket välbyggt !

                                Kommentar

                                Arbetssätt...