Nästa projekt: 430 L SA i trä

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SneakySteve
    • July 2010
    • 425

    Ursprungligen postat av MrH
    ser verkligen riktigt trevligt ut påminner lite om min räkburk ja har i badrummet.
    den där gula blomman, är inte de nån form av näckros?
    Tacktack, det ska i mer köpeväxter pch beställas pmdd vid löning för att sätta lite fart på grejerna
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

    Kommentar

    • SneakySteve
      • July 2010
      • 425

      Enligt min kära mor så hette växten kabbeleka och alltså ingen näckros
      Vad finns det för bra bottengödning? Sådana där lerkulor som man trycker ned?
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        aa naturligtvis är det en sådan, din kära mor har ju helt rätt fasen att man inte såg de på en gång :P haha.
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • bossep
          • March 2010
          • 4447

          Ursprungligen postat av SneakySteve
          Enligt min kära mor så hette växten kabbeleka och alltså ingen näckros
          Vad finns det för bra bottengödning? Sådana där lerkulor som man trycker ned?
          Enligt Ulrik (och mig)
          kan harplutter fungera som bottengödning! Annars finns det kulor i affärn.
          “You can’t see the future if you don't know the history.”
          "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
          Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

          Kommentar

          • SneakySteve
            • July 2010
            • 425

            Ursprungligen postat av MrH
            aa naturligtvis är det en sådan, din kära mor har ju helt rätt fasen att man inte såg de på en gång :P haha.
            Haha ingen fara på taket, tänkte bara så att ni inte sätter hjärnkontoren i för mycket arbete under gissningsleken.. (;
            ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

            Kommentar

            • SneakySteve
              • July 2010
              • 425

              Ursprungligen postat av bossep
              Enligt Ulrik (och mig)
              kan harplutter fungera som bottengödning! Annars finns det kulor i affärn.
              Jasså det säger du? KAN det funka som i det ar funkat med lyckat resultat eller kan det funka som i det BORDE funka..?
              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

              Kommentar

              • bossep
                • March 2010
                • 4447

                Ursprungligen postat av SneakySteve
                Jasså det säger du? KAN det funka som i det ar funkat med lyckat resultat eller kan det funka som i det BORDE funka..?
                Som i funkar. Det var många år sedan jag använde det men då hade jag mäktiga svärdsplantor. Sedan vet jag ju inte om det kan bidra till en alg eller 2.
                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                Kommentar

                • Danelius
                  • February 2012
                  • 79

                  Wow! Det där ser riktigt fint ut. Förmodligen det snyggaste budgetkar jag sett. Mycket naturtroget.
                  /Danelius


                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    jäklar vad fint det blev .
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    • bossep
                      • March 2010
                      • 4447

                      Snyggt, snyggt.
                      Vad jag tycker du skall testa är att ta bort sanden man ser in i genom rutan. Detta att man kan dölja sanden är en av fördelarna med ett ramakvarium anser jag. Testa fär du se!
                      “You can’t see the future if you don't know the history.”
                      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                      Kommentar

                      • Karl Holm
                        • November 2011
                        • 223

                        Fasen vad tjusigt! Bra jobbat!

                        Kommentar

                        • Triumph
                          • September 2008
                          • 295

                          Ditt projekt är rock'n'roll! Så jäkla kul att ut och fynda i naturen. Ska bli kanonintressant med de växtarter du testar.

                          Kommentar

                          • SneakySteve
                            • July 2010
                            • 425

                            Ursprungligen postat av bossep
                            Snyggt, snyggt.
                            Vad jag tycker du skall testa är att ta bort sanden man ser in i genom rutan. Detta att man kan dölja sanden är en av fördelarna med ett ramakvarium anser jag. Testa fär du se!
                            Intressant det där med harbajset, det är värt att undersöka närmare

                            Vad det gäller sanden så är vi av samma mening. Jag tycker inte heller att en synlig sandkant är snyggt så det ska åtgärdas. Klockan hann bli lite för mycket igår bara (; jag måste dock tömma lite sand då det blev lite mycket.
                            ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                            Kommentar

                            • SneakySteve
                              • July 2010
                              • 425

                              Ursprungligen postat av Danelius
                              Wow! Det där ser riktigt fint ut. Förmodligen det snyggaste budgetkar jag sett. Mycket naturtroget.
                              Kul att du gillart! Man får ju göra det man kan åstadkomma som fattig student (;
                              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                              Kommentar

                              • SneakySteve
                                • July 2010
                                • 425

                                Ursprungligen postat av Triumph
                                Ditt projekt är rock'n'roll! Så jäkla kul att ut och fynda i naturen. Ska bli kanonintressant med de växtarter du testar.
                                Hehe tack tack! Kul att vi är fler som kombinerar nördiga fiskar med snabba hojar! (;
                                ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...