Nästa projekt: 430 L SA i trä

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    #76
    ähh det fixar du väl själv den är inte så stor
    min fram ruta va inte så stor heller 1710*70*12 vägde väl 50kg eller så
    allt glas till mitt vägde 175kg 5,5m2 12mm glas glas är tyngre än man tror
    och lätt att stöta i ett hörn eller så vi va 2st när jag hämtade hos glasmästaren snacka om att bilen gick sakta och lent hem
    nä det ska bli kul att se hur det blir med vatten i ditt kar...
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • SneakySteve
      • July 2010
      • 425

      #77
      Ursprungligen postat av gonzo44
      ähh det fixar du väl själv den är inte så stor
      min fram ruta va inte så stor heller 1710*70*12 vägde väl 50kg eller så
      allt glas till mitt vägde 175kg 5,5m2 12mm glas glas är tyngre än man tror
      och lätt att stöta i ett hörn eller så vi va 2st när jag hämtade hos glasmästaren snacka om att bilen gick sakta och lent hem
      nä det ska bli kul att se hur det blir med vatten i ditt kar...
      Ja nej själv åker jag inte, känns som att håna ödet... (; får preparera bilen ordentligt så att en glasskiva kan ligga där bra.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

      Kommentar

      • SneakySteve
        • July 2010
        • 425

        #78
        Jag hann nu precis lägga på resten av det första lagret lack på bakgrunden innan jag åker iväg på påskledighet. Jag kan säga att en bakgrund med grenar i inte är något för den bekväme... Shit vilket småpill det är med penseln, lång tid att måla tar det också (; när jag kommer hem igen så blir det mer lack, förhoppningsvis så räcker det med endast ett till och sen kanske lite komplettering på vissa ställen så som gropar och dylikt.
        Bifogade filer
        ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

        Kommentar

        • SneakySteve
          • July 2010
          • 425

          #79
          Jag lägger nu upp tre bilder på riktigt snygga akvarier. Dessa har jag som inspiration och tanken är att försöka få till som en blandning av dessa. De är lånade från zoopet och ciklid.org så ni som står bakom dessa bilder kan känna er stolta, riktigt snyggt!
          Bifogade filer
          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

          Kommentar

          • SneakySteve
            • July 2010
            • 425

            #80
            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1333885783.742032.jpg
Visningar: 1
Storlek: 378,2 KB
ID: 2140135Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1333885824.094681.jpg
Visningar: 1
Storlek: 237,2 KB
ID: 2140136Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1333885844.489268.jpg
Visningar: 1
Storlek: 253,1 KB
ID: 2140137Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1333885860.896487.jpg
Visningar: 1
Storlek: 255,5 KB
ID: 2140138Jag var ute på promenad idag hos min far nere i skåne och hittade ett ställe med just en sådan biotop som jag försökt efterlikna med min bakgrund. Biotopen var en flodbank med framspolade stenar vid å jag bifogar några halvbra bilder tagna med iphone, ån var 4-5 meter bred så det gick inte att ta några närbilder men någorlunda bra syns det.. (;
            ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              #81
              Ursprungligen postat av SneakySteve
              Jag hann nu precis lägga på resten av det första lagret lack på bakgrunden innan jag åker iväg på påskledighet. Jag kan säga att en bakgrund med grenar i inte är något för den bekväme... Shit vilket småpill det är med penseln, lång tid att måla tar det också (; när jag kommer hem igen så blir det mer lack, förhoppningsvis så räcker det med endast ett till och sen kanske lite komplettering på vissa ställen så som gropar och dylikt.
              det blir lite pill men i slutändan kommer du inte ångra dej del lovar jag dej....
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • gonzo44
                • October 2007
                • 2770

                #82
                Ursprungligen postat av SneakySteve
                Jag lägger nu upp tre bilder på riktigt snygga akvarier. Dessa har jag som inspiration och tanken är att försöka få till som en blandning av dessa. De är lånade från zoopet och ciklid.org så ni som står bakom dessa bilder kan känna er stolta, riktigt snyggt!
                Jag blev förtjust i det med den långa stocken,
                Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                Kommentar

                • SneakySteve
                  • July 2010
                  • 425

                  #83
                  Ursprungligen postat av gonzo44
                  det blir lite pill men i slutändan kommer du inte ångra dej del lovar jag dej....
                  Ja nej slip brukar ofta löna sig, särskilt bär det gäller en bakgrund då det verkligen straffar sig att vara dumsnål...
                  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                  Kommentar

                  • SneakySteve
                    • July 2010
                    • 425

                    #84
                    Ursprungligen postat av gonzo44
                    Jag blev förtjust i det med den långa stocken,
                    Det karet är grymt snyggt och originellt men ändå naturligt. Tror dock att jag kör på mer växter i mitt kar, det är ganska kul med djungel också (;
                    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      #85
                      Ursprungligen postat av SneakySteve
                      Det karet är grymt snyggt och originellt men ändå naturligt. Tror dock att jag kör på mer växter i mitt kar, det är ganska kul med djungel också (;
                      o ja visst är det speciellt om det kommer igång och växer
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        #86
                        Ursprungligen postat av SneakySteve
                        Ja nej slip brukar ofta löna sig, särskilt bär det gäller en bakgrund då det verkligen straffar sig att vara dumsnål...
                        ja du dumsnål va jag och det ska aldrig upprepas..
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • bong
                          • November 2008
                          • 1087

                          #87
                          Eklöv är riktigt porrigt att ha på botten Ska du ha det i detta?
                          3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
                          http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

                          Kommentar

                          • SneakySteve
                            • July 2010
                            • 425

                            #88
                            Ursprungligen postat av gonzo44
                            ja du dumsnål va jag och det ska aldrig upprepas..
                            Ja det är alltid kul att behöva lite lite efter småfiskarna (;

                            Jasså det var du? (;
                            ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                            Kommentar

                            • SneakySteve
                              • July 2010
                              • 425

                              #89
                              Ursprungligen postat av bong
                              Eklöv är riktigt porrigt att ha på botten Ska du ha det i detta?
                              Jajamen det är planen. Jag bor precis vid en bit ekskog där dom fällt och kvistat några ekar, ska gå dit och låna lite grenar och löv... (;
                              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                              Kommentar

                              • bong
                                • November 2008
                                • 1087

                                #90
                                Ursprungligen postat av SneakySteve
                                Jajamen det är planen. Jag bor precis vid en bit ekskog där dom fällt och kvistat några ekar, ska gå dit och låna lite grenar och löv... (;
                                Helt rätt Fan jag har flera påsar på lager, man kanske skulle köra eklöv only på botten
                                3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
                                http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

                                Kommentar

                                Arbetssätt...