Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    ja precis så jag tänkte med. men då är ju frågan om man måste lacka eller inte igen. hmm..

    hörrö börja bygga på sönda eftermidda? kan du då?

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Hade jag varit som du Hannes så hade jag använt fogskum lägga det på en skiva som du sätter i spänn så du får rätt "böj" på dom från början så slipper du karva till dom på insidan

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    idag har jag målat lite på mina träskivor. kanten blir svart.

    sen har jag en fundering på att göra mina "moduler" samt "slimlines" med fogskum o sen husfix på det. nån som har koll på om det är giftigt eller om det är samma som frigolit?
    Rätt Rätt jobba på pojkskrälle...

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    okej, ja sett en del såna projekt, det är nog inga problem så länge det täcks av husfix eller lack

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    kan kolla med dom. kommer ju i omgångar lite. ska se om jag hinner ner i veckan

    Lämna en kommentar:


  • Yokas
    svarade
    En snabb OT-fråga bara... Hannesc, hur är utbudet på Red Moor-rötter hos DM i Jkpg? Pris, storlek mm.? Letar efter ett par med 50-60 cm långa "grenar"

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    okej. hmm a jag stog på ÖB o sprang på fogskum. då föddes idéen. har sett vissa göra bakgrunder i fogskum så.

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    finns olika sorter fogskum, den billigare varianten innehåller mer gifter och expanderar mer än den dyrare, enligt regler får man inte använda den billigare i arbetet om man jobbar regelbundet med fogskum, så det kan ju vara värt att kolla innan
    ska bli roligt att se detta projekt växa fram!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    absolut. men mina ska inte bli så avancerade. mest som slimlines ungefär. dom i hörnen ska bli böjda för att ha filter o pump bakom sig.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    eller en kombo, frigo och fogskum. det kan man skapa mycket med.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    så bra. aa har inte bestämt mig än, men det är lätt ett alternativ

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    fogskum ska inte vara några problem.
    tänkte själv göra min bakgrund i det men det blev frigolit istället.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    idag har jag målat lite på mina träskivor. kanten blir svart.

    sen har jag en fundering på att göra mina "moduler" samt "slimlines" med fogskum o sen husfix på det. nån som har koll på om det är giftigt eller om det är samma som frigolit?
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    aaha.. smyg på du... gillar det :P

    Lämna en kommentar:


  • Miliimli
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc

    haha jag vill inte att detta ska vara strömt alls egentligen. dock kommer det nog bli lite småström då jag har två eheimpumpar till detta. ska se om jag kan strypa ner dom på nått sätt.
    Kul o se dig igen mli!
    Är här och smyger i de tysta nog med jämna mellanrum Måste ju hålla koll på vad som händer fastän man inte råkar vara så aktiv för tillfället

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...