175L SA kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    djungeln kommer sakta men säkert

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN0887.jpg
Visningar: 1
Storlek: 164,0 KB
ID: 2143957
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      nya kompisar i kuben.
      3st guld ancistrus.

      och så har ja satt i lite mera vallisneria så just nu ser de lite konstigt ut eftersom den är nedklippt.

      får nog faktiskt överväga att fixa bättre belysning nu när det börjar bli en del växter.
      Bifogade filer
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        Snyggt Snyggt...
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          tackar tackar. nu börjar de ju ta sig riktigt fint

          ska som sagt leta efter någon annan belysning dock.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            Stilig kub! Läste tråden från början. Synd att din bakgrund sket sig, hade varit intressant att se hur den blev..

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • MrH
              • October 2010
              • 2825

              Ursprungligen postat av NIC
              Stilig kub! Läste tråden från början. Synd att din bakgrund sket sig, hade varit intressant att se hur den blev..
              tack ska du ha.
              ja de va lite trist, men så blir det när man inte är noggrann och kollar upp vad man använder innan man använder det
              men det blir nog fler bakgrunder vad det lider.
              MrH ---> 175L SA kub

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Tycker det är riktigt snyggt nu i burken. Vad är det för belysning som du kommer att byta till?
                Sedan tycker jag det blir så naturligt när du mixar den finkorniga sanden med lite mjukt större grus/sten.
                Senast redigerad av Bluewing; 27 November 2012, 07:51.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Tycker det är riktigt snyggt nu i burken. Vad är det för belysning som du kommer att byta till?
                  Sedan tycker jag det blir så naturligt när du mixar den finkorniga sanden med lite mjukt större grus/sten.
                  tack som tusan.
                  jo detaljen med sanden/stenarna är faktiskt noggrant ditlagd för att få just den där övergången, å det blev ju fasen riktigt bra om man får säga det själv

                  belysning vet jag inte, jag går lite i valet att flytta över dessa fiskar till min större kub när den är klar och sedan eventuellt sälja denna. de är lite besvärliga mått att jobba med faktiskt, när den är högre än bredare, svårt å få till allting bra.

                  men om ja behåller denna kub och byter belysning så blire nog en ramp med 4st T5 rör. tänker isåfall pumpa på bra med ljus å få en riktig djungelkub. dock inge Co2 eller sånt, bara PMDD och bra ljus
                  får se hur det går nu när ja satt i fler växter, om ja kanske måste uppdatera belysningen vare sig ja vill eller inte.
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av MrH
                    tack som tusan.
                    jo detaljen med sanden/stenarna är faktiskt noggrant ditlagd för att få just den där övergången, å det blev ju fasen riktigt bra om man får säga det själv

                    belysning vet jag inte, jag går lite i valet att flytta över dessa fiskar till min större kub när den är klar och sedan eventuellt sälja denna. de är lite besvärliga mått att jobba med faktiskt, när den är högre än bredare, svårt å få till allting bra.

                    men om ja behåller denna kub och byter belysning så blire nog en ramp med 4st T5 rör. tänker isåfall pumpa på bra med ljus å få en riktig djungelkub. dock inge Co2 eller sånt, bara PMDD och bra ljus
                    får se hur det går nu när ja satt i fler växter, om ja kanske måste uppdatera belysningen vare sig ja vill eller inte.
                    När jag såg hur himla fint du gjort med botten så insåg jag att så där måste jag också göra i nästa burk. Tror belysningen räcker långt i befintlig burk med de sorters växter du har.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      ja väntar å ser hur växterna tar sig, funkar det så behåller ja belysningen som den är

                      tack för input.
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        provar att sänka belysningstimmarna från studiolampan, får se om det gör någon skillnad.

                        för övrigt rullar det på, verkar vara lek på gång hos skalarerna, håller tummarna för att det blir något denna gång.
                        guld ancistrusarna simmar på å verkar komma överens me den som redan bodde där.
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Ursprungligen postat av MrH
                          provar att sänka belysningstimmarna från studiolampan, får se om det gör någon skillnad.

                          för övrigt rullar det på, verkar vara lek på gång hos skalarerna, håller tummarna för att det blir något denna gång.
                          guld ancistrusarna simmar på å verkar komma överens me den som redan bodde där.
                          Hehe, ska du öka tillväxten genom att sänka tiden?

                          Ligger du över 12h nu? Så länge du inte är hårt ansatt av alger så är det en lite märklig åtgärd..
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • MrH
                            • October 2010
                            • 2825

                            inte öka, bara få dom att må lite bättre. ja tror helt enkelt att dom inte trivs i det ljuset ja har. typ,..
                            MrH ---> 175L SA kub

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              vad har du för ljus i kuben nu då ????
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • MrH
                                • October 2010
                                • 2825

                                alldeles för lite har ju 4st LED puckar och studiolampan som finns på kjell å co.
                                men den ger ju alldeles för lite effekt egentligen, så jag bör nog satsa på MH i det här karet, eftersom de är så jäkla högt.
                                å efter att ha disskuterat lite me mathias så kom vi väll fram till att ja bör köra me studiolampan tänd 10h istället för att minska ner.

                                fasen alltså, de är en hel vetenskap de här
                                MrH ---> 175L SA kub

                                Kommentar

                                Arbetssätt...