175L SA kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MrH
    svarade
    rengjorde filtret idag, första gången sen uppstart... om det behövdes.. jäklar va gegg de va i det.
    kan nog konstatera att jag behöver ett något större filter till denna burk, å ändå har jag ju väldigt lite fisk i det...
    nå, nu är det rengjort å det blev genast bättre drag i vattnet, nu får det puttra på me de här filtret tills ja eventuellt gör om det helt å hållet.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    kanske skulle satsa på 3 eller 4 jula lampor...
    vilka tänker du på då?
    ja har hitta en najs MH lampa som ja eventuellt tänkte satsa på. om det inte blir lysrör.

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    kanske skulle satsa på 3 eller 4 jula lampor...

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    alldeles för lite har ju 4st LED puckar och studiolampan som finns på kjell å co.
    men den ger ju alldeles för lite effekt egentligen, så jag bör nog satsa på MH i det här karet, eftersom de är så jäkla högt.
    å efter att ha disskuterat lite me mathias så kom vi väll fram till att ja bör köra me studiolampan tänd 10h istället för att minska ner.

    fasen alltså, de är en hel vetenskap de här

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    vad har du för ljus i kuben nu då ????

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    inte öka, bara få dom att må lite bättre. ja tror helt enkelt att dom inte trivs i det ljuset ja har. typ,..

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    provar att sänka belysningstimmarna från studiolampan, får se om det gör någon skillnad.

    för övrigt rullar det på, verkar vara lek på gång hos skalarerna, håller tummarna för att det blir något denna gång.
    guld ancistrusarna simmar på å verkar komma överens me den som redan bodde där.
    Hehe, ska du öka tillväxten genom att sänka tiden?

    Ligger du över 12h nu? Så länge du inte är hårt ansatt av alger så är det en lite märklig åtgärd..

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    provar att sänka belysningstimmarna från studiolampan, får se om det gör någon skillnad.

    för övrigt rullar det på, verkar vara lek på gång hos skalarerna, håller tummarna för att det blir något denna gång.
    guld ancistrusarna simmar på å verkar komma överens me den som redan bodde där.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    ja väntar å ser hur växterna tar sig, funkar det så behåller ja belysningen som den är

    tack för input.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    tack som tusan.
    jo detaljen med sanden/stenarna är faktiskt noggrant ditlagd för att få just den där övergången, å det blev ju fasen riktigt bra om man får säga det själv

    belysning vet jag inte, jag går lite i valet att flytta över dessa fiskar till min större kub när den är klar och sedan eventuellt sälja denna. de är lite besvärliga mått att jobba med faktiskt, när den är högre än bredare, svårt å få till allting bra.

    men om ja behåller denna kub och byter belysning så blire nog en ramp med 4st T5 rör. tänker isåfall pumpa på bra med ljus å få en riktig djungelkub. dock inge Co2 eller sånt, bara PMDD och bra ljus
    får se hur det går nu när ja satt i fler växter, om ja kanske måste uppdatera belysningen vare sig ja vill eller inte.
    När jag såg hur himla fint du gjort med botten så insåg jag att så där måste jag också göra i nästa burk. Tror belysningen räcker långt i befintlig burk med de sorters växter du har.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Tycker det är riktigt snyggt nu i burken. Vad är det för belysning som du kommer att byta till?
    Sedan tycker jag det blir så naturligt när du mixar den finkorniga sanden med lite mjukt större grus/sten.
    tack som tusan.
    jo detaljen med sanden/stenarna är faktiskt noggrant ditlagd för att få just den där övergången, å det blev ju fasen riktigt bra om man får säga det själv

    belysning vet jag inte, jag går lite i valet att flytta över dessa fiskar till min större kub när den är klar och sedan eventuellt sälja denna. de är lite besvärliga mått att jobba med faktiskt, när den är högre än bredare, svårt å få till allting bra.

    men om ja behåller denna kub och byter belysning så blire nog en ramp med 4st T5 rör. tänker isåfall pumpa på bra med ljus å få en riktig djungelkub. dock inge Co2 eller sånt, bara PMDD och bra ljus
    får se hur det går nu när ja satt i fler växter, om ja kanske måste uppdatera belysningen vare sig ja vill eller inte.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tycker det är riktigt snyggt nu i burken. Vad är det för belysning som du kommer att byta till?
    Sedan tycker jag det blir så naturligt när du mixar den finkorniga sanden med lite mjukt större grus/sten.
    Senast redigerad av Bluewing; 27 November 2012, 08:51.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av NIC
    Stilig kub! Läste tråden från början. Synd att din bakgrund sket sig, hade varit intressant att se hur den blev..
    tack ska du ha.
    ja de va lite trist, men så blir det när man inte är noggrann och kollar upp vad man använder innan man använder det
    men det blir nog fler bakgrunder vad det lider.

    Lämna en kommentar:


  • NIC
    svarade
    Stilig kub! Läste tråden från början. Synd att din bakgrund sket sig, hade varit intressant att se hur den blev..

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    tackar tackar. nu börjar de ju ta sig riktigt fint

    ska som sagt leta efter någon annan belysning dock.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...